Do dwóch godzin pociągiem z Wrocławia do Warszawy. Umowa na studium wykonalności podpisana
- Aż trudno w to uwierzyć, ale między Wrocławiem a Łodzią i Warszawą nie ma obecnie bezpośredniej, szybkiej trasy kolejowej. To właśnie z tego powodu czasy przejazdu są dla pasażerów nietrakcyjne i rozczarowujące. Szansą na poprawę tej sytuacji są inwestycje przygotowywane konsekwentnie przez Centralny Port Komunikacyjny - mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK:
fot. Beata Makowska
Umowa jest warta ponad 38 mln zł. Dotyczy odcinka: Łódź – Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny.
– Nie chcemy aby nasze połączenia kolejowe były gorsze niż w innych krajach Europy - dodaje wiceminister Marcin Horała:
Jak dodaje posłanka Mirosława Stachowiak Różecka, nowe, szybkie połączenie kolejowe z centralną Polską jest ważne dla wrocławian, bo cenią ekologię:
Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane mają ruszyć w 2023 r. Spółka zakłada, że linia dużych prędkości zostanie uruchomiona jednocześnie z lotniskiem Solidarność.
fot. Beata Makowska
POSŁUCHAJCIE ROZMOWY Z WICEMINISTREM MARCINEM HORAŁĄ:
cz. I
cz. II
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.