Muzeum w dawnej zajezdni. Na remont potrzeba 250 mln zł
Joanna Jaros, jk |
Utworzono: 2021-08-10 06:25 | Zmodyfikowano: 2021-08-10 06:29
Fot. Patrycja Dzwonkowska
- Właśnie zakończyliśmy w tej sprawie konsultacje społeczne - wyjaśnia Sebastian Wolszczak z urzędu miasta:
Mieszkańcy na pomysł reagują z entuzjazmem:
Cieszy się także Piotr Wasilewski z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego, bowiem wreszcie będzie gdzie pokazywać kolekcję:
NA muzeum trzeba będzie jednak poczekać i to kilka lat. Remont obiektu pochłonie około 250 milionów złotych.
Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Super2021-08-10 10:51:55 z adresu IP: (148.81.xxx.xxx)
Odpowiedz
I dobrze, że coś zrobią żeby ratować i budynek i stare pojazdy. To znacznie lepszy i bardziej pożyteczny pomysł, niż marnowanie publicznych pieniędzy pod dyktando pseudoaktywistów-szkodników na ścieżki rowerowe z których i tak nikt nie korzysta.
zgłoś do moderacji
~Prezydent Satyryk2021-08-10 09:58:11 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Takie inwestycje bardzo, bardzo cieszą pracowników niemieckiego konsulatu wysyłających raporty o ekonomicznym "rozwoju" miasta. W takich halach powinno się budować satelity lub roboty, a jak się nie da, to chociaż robić wykałaczki na cały świat, a nie oglądać stare tramwaje. Tak się dzieje w krajach, które chcą coś znaczyć zamiast być koloniami pełnymi muzeów, wież widokowych i dróg rowerowych z dotacji. Dobrobyt bierze się z pracy, a nie z dopłat i zapomogi.
~Być może 2021-08-10 09:26:11 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Platforma, Nowoczesna, KOD lub inna opozycja przekażą jakiś szmal na ratowanie historii. Przecież w tym mieście rządzi Platforma.
~rafka2021-08-10 09:04:38 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Za 250 mln można kupić jakieś 30 nowych tramwajów lub wybudować nową zajezdnię (której we Wrocławiu bardzo brakuje, jeśli chcemy budować nowe trasy). Budowa zamiast tego muzeum - abstrakcja.
~Gość 2021-08-10 08:39:02 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Nie może MPK zrobić tam własny zakład naprawczy tramwajów? Miejsca pracy dla mieszkańców. Nie będzie na tyle napraw? Można brać zlecenia zewnętrzne i zarabiać. Lepiej wysyłać Wrocławskie tramwaje po Polsce do napraw. Wiadomo osoby wyżej muszą na tym zarobić, tak nie będzie możliwości wyciągnąć z tego tyle kasy na boku.
~Cudowna głupota2021-08-10 07:58:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Hala powinna być przeznaczona na zakład pracy, bo dobrobyt bierze się z pracy, a nie z oglądania eksponatów muzealnych. Zajezdnia przy Grabiszyńskiej została przerobiona na muzeum PRLu z dodatkiem ludzi ze styropianu i od początku do interesu dopłacają wrocławianie. Ile razy można pójść do tego samego muzeum? Miasto tworzy idiotyczne miejsca "spotkań", które nie budują dobrobytu mieszkańców. 250 milionów to np. kilkadziesiąt nowych tramwajów. Przypomnę, że kładka w Parku Wschodnim jest zamknięta od kilku lat, bo miasto nie ma pieniędzy na remont za, uwaga, 2 mln zł. Tak się dzieje, gdy rządzą arlekiny.
~Wnikliwy obserwator2021-08-10 08:41:17 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Dokładnie! Priorytety miasta ciągle wprawiają mnie w zdumienie. Mowa o inwestycji wartości ćwierć miliarda złotych, a w kasie miejskiej brak pieniędzy choćby na remonty ulic, które wołają o to wielkim głosem od lat. Nie wspomnę tu np. o budowie nowej zajezdni tramwajowej, którą odłożono ad acta na nieokreślony czas z powodu braku funduszy. Kolejka pilnych inwestycji jest naprawdę długa.
~Tomasz2021-08-10 08:14:01 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
N Grabiszyńskiej mamy już jedno muzeum i wystarczy.