Czy pierwszy odcinek obwodnicy rozładuje ruch w Dzierżoniowie? Dziś się okaże
Choć droga od dawna była gotowa - niezbędna okazała się przebudowa z uwagi na zbyt niską odległość między jezdnią, a linią wysokiego napięcia. Trasa pozwoli wydobyć tranzyt samochodów z centrum Dzierżoniowa. Jak przebiega pierwszy odcinek? Opisuje Rafał Pilśniak z UM w Dzierżoniowie:
Otwarcie odcinka cieszy, jednak jak podają władze Dzierżoniowa - dopiero otwarcie całej inwestycji przyniesie prawdziwą ulgę. Obecnie największy ruch przebiega przez Dzierżoniów tranzytową drogą wojewódzką, czyli ul. Piastowską. W ciągu minuty to 30 samochodów, w tym pojazdy ciężarowe.
Są też dobre wieści odnośnie kontynuacji inwestycji. -Drugi etap może ruszyć już jesienią, informuje Rafał Pilśniak z dzierżoniowskiego magistratu.
Prace nad II etapem mają potrwać do września 2023r. Cała obwodnica Dzierżoniowa realizowana w trzech etapach ma mieć długość 14 kilometrów. Inwestycja pochłonie około 150 mln zł.
Teoretycznie najprostszy w realizacji ma być trzeci etap - od trasy Dzierżoniów - Bielawa do drogi wojewódzkiej w kierunku Ząbkowic Śląskich. Tu jednak trwają jeszcze procedury wyboru wykonawcy przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei.
Równocześnie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei prowadzi procedurę wyboru wykonawcy ostatniego odcinka. Ten będzie prowadził od drogi Dzierżoniów-Bielawa do drogi na Ząbkowice Śląskie. Włączenie do niej nastąpi za Piławą Dolną.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.