Czeski przewoźnik planuje uruchomić połączenia na trasie Wrocław-Warszawa

WK, PAP | Utworzono: 2021-08-05 14:50 | Zmodyfikowano: 2021-08-05 15:46
Czeski przewoźnik planuje uruchomić połączenia na trasie Wrocław-Warszawa - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Jak poinformował UTK przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób na tych trasach w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r.

Z informacji udostępnionych przez UTK wynika, że na trasie Wrocław-Warszawa planowane jest uruchomienie dziewięciu połączeń dziennie. Pierwsze pociągi z Warszawy i Wrocławia odjeżdżałyby o 4:00, a ostatnie o 20:00. Przyjazdy do miast docelowych zaczynałyby się o godzinie 8:56, a kończyły o godzinie 0:56.

Z wniosku złożonego przez RegioJet wynika, że kursy realizowane byłyby przez pociągi liczące od sześciu do 10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia.

Teraz urząd przez miesiąc będzie czekał na wniesienie wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. Wniosek taki może na przykład złożyć przewoźnik kolejowy operujący na trasie, którą chce obsługiwać RegioJet.

Po przeprowadzeniu analizy ekonomicznej organ regulacyjny określa, czy równowaga ekonomiczna umowy o świadczenie usług publicznych byłaby zagrożona.

Zgodnie z unijnymi przepisami równowagę ekonomiczną umowy o świadczenie usług publicznych należy uznać za zagrożoną, jeżeli proponowana nowa usługa miałaby m.in. istotny negatywny wpływ na poziom zysku podmiotu świadczącego usługi publiczne.

Na początku tego tygodnia na stronach UTK pojawiła się informacja, że RegioJet złożył wniosek w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków Główny-Gdynia Główna przez Warszawę.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Fred2022-06-27 16:27:28 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Jechalem RegioJetem w Czechach. Naprawde przyzwoity standard, mily personel, dobra punktualnosc, dobrze dzialajace WiFi, niedrogie uslugi gastronomiczne i brak dotacji od rzadu. Standardem PKP IC sa byle jakie wagony, czeste spoznienia, slabe WiFi, drogi Wars, konfliktowy personel i wielkie dotacje kosztem podatnikow. Ciekawe po czyjej stronie stanie UTK. Czy bedzie bronil bylejakosci??
~Piter2021-08-05 16:13:05 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Znowu mamy wpuścić obcy kapitał na nasz teren zamiast samemu zadbać o nasz interes. Oby ten pomysł umarł.
~Fred2022-06-27 16:21:54 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Tu chodzi o dopuszczenie konkurencji na torach, a nie zagrozenie obcym kapitalem. Brak konkurencji to gorsza jakosc i najczesciej zawyzane ceny.
~xx22021-08-05 15:34:09 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Oby, bo oferta w wykonaniu PKP IC to dramat. najgorzsa od lat.