Ołtaszyn coraz droższy i popularniejszy, chociaż infrastruktura kuleje

MC | Utworzono: 2021-07-28 16:29 | Zmodyfikowano: 2021-07-28 16:29
Ołtaszyn coraz droższy i popularniejszy, chociaż infrastruktura kuleje - fot. archiwum RW (zdjęcie ilustracyjne)
fot. archiwum RW (zdjęcie ilustracyjne)

Na ulicy Zwycięskiej swoje punkty otworzyło wiele restauracji, w których do tej pory mogliśmy zjeść tylko w Rynku. Jak grzyby po deszczu wyrosły bloki, nowoczesne biurowce i place zabaw. Osiedle przestało kompletnie przypominać wioskę sprzed lat. Nad jego rozwojem nie nadąża jednak infrastruktura. Szczególnie ta drogowa. Jednak zdaniem Macieja Wełyczko - redaktora osiedlowej Gazety Sąsiedzkiej paradoksalnie właśnie to zadecydowało o sukcesie Ołtaszyna.

- Słynny w całej Polsce korek na Zwycięskiej spowodował, że mieszkańcy żyją u siebie i w najbliższych okolicach. Ta konieczność jazdy do centrum Wrocławia jest coraz trudniejsza i coraz rzadsza. Rynek usług bardzo rozwija się więc na osiedlu. Jesteśmy niemal samowystarczalni. Mamy nawet dwa teatry. 

-Zwycięska zaczyna przypominać ulicę Świdnicką. Jest pełna sklepów, restauracji, kawiarni, ekologicznych punktów, mówi Małgorzata Zabokrzycka, która urodziła się na Ołtaszynie, ale zauważa też minusy -Szkoły są przepełnione, na drogach jest tłoczno, trudno wyjechać z osiedla. To się robi coraz bardziej uciążliwe. 

Nad rozwiązaniem tego problemu pracuje m.in Biuro Rozwoju Wrocławia. Wiadomo, że przy Zwycięskiej - prawdopodobnie w 2025 roku powstanie nowa, wielka szkoła. Nie ma planów by poszerzyć ul. Zwycięską, ale urzędnicy mają nadzieję, że powstanie kolejnych odcinków Wschodniej Obwodnicy Wrocławia odciąży Ołtaszyn. Nie tracimy też nadziei, że w końcu pojawią się tam także tramwaje - mówi wicedyrektor Przemysław Matyja:

Połączenie kolejowe przez Ołtaszyn na linii Wrocław- Świdnica powstanie jeszcze w tym roku. Dzięki niemu mieszkańcy osiedla dostaną się dynamicznie np. na Dworzec Kolejowy. Są jednak obawy, że to jeszcze bardziej wydłuży korki. Mimo tych problemów, ceny mieszkań na Ołtaszynie, w krótkim czasie bardzo poszybowały. Jak donoszą mieszkańcy, jeszcze 5 lat temu można było znaleźć mieszkanie za 5-7 tys. zł za m2, teraz ceny oscylują w okolicy 12 tys. zł za m2. 

Wg danych Biura Rozwoju Wrocławia w południowej części Krzyków przybyło w ciągu kilkunastu lat 20 tys. mieszkańców. Oficjalnie, bo nieoficjalnie jest ich dużo więcej. Wiele osób nie melduje się bowiem w faktycznym miejscu zamieszkania.

[POSŁUCHAJ CAŁEGO PROGRAMU]


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~....2021-07-29 21:33:58 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Rosjanom też się tam podobało hehe
~Rafał 2021-07-29 04:36:03 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Do autora artykułu dlaczego zamieścił Pan zdjęcie ulicy Osobowickiej????? Od kiedy jest ona na ołtaszynie?????
~....2021-07-29 21:38:51 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Na dole jest napisane " zdjęcie ilustracyjne " to tak w woli wyjaśnienia
~do psychiatry2021-07-28 23:33:44 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Fakty są takie, że $utryk nie dopilnował aby wrocławskie tory tramwajowe były w należyty sposób przygotowane do zimy. Jak zaczął się paraliż komunikacyjny to zamiast w Internecie ostrzec mieszkańców Wrocławia zamieścił tam chwalący go komunikat o otwarciu obiektu sportowego na Gwarnej. Drugi fakt to to, że zrezygnował z usług firmy, która w ostatnich latach sumiennie wywoziła śmieci z Krzyków, a powierzył to zadanie nowej firmie, która sobie nie radzi z terminowym wywożeniem śmieci z Krzyków. Trzeci fakt jest taki, że radni $utryka przegłosowali rozebranie przychodni przy ulicy Pabianickiej 25. Wywołało to protesty pacjentów. W tej sprawie pisali do $utryka okoliczni mieszkańcy leczący się od ponad 40 lat w przychodni przy ulicy Pabianickiej 25. W ich imieniu pismo do $utryka wysłał też prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Wrocław Południe. Czwarty fakt jest taki, że $utryk zaprzepaścił wieloletnią wygodę mieszkańców polegającą na korzystaniu z komunikacji MPK i kolejowej przy wykupywaniu tylko jednego biletu. Chodzi nie tylko o ten jeden bilet, ale przede wszystkim o to, że rozwiązanie zaproponowane przez $utryka podnosi koszty ponoszone przez mieszkańców Wrocławia. Takich faktów świadczących o tym że $utryk nie radzi sobie z zarządzaniem miastem Wrocławiem jest więcej. Proszę zauważyć, w przeciwieństwie do ciebie, że ja nie atakuję osobę $utryka personalnie tylko jego decyzje i postępowanie jako prezydenta miasta Wrocławia. Jak chcesz dyskutować to zaatakuj podane to obiektywne fakty. Nie zrobiłeś tego bo podane tu fakty są nie do obalenia
~karzeł żoliborski2021-07-29 00:00:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
hejterze, zrób coś ze swoim życiem. Zrozum, że to w jakiej teraz jesteś systuacji życiowej, to nie wina Sutryka, tylko wielu składowych Twojego życia. Fakty są takie, że w każdym wpisie przeklejasz pierwsze zdanie artykułu i dopisujesz, że Sutryk lansuje się w mediach, to są merytoryczne argumenty? To nie Sutryk odpowiada za wieloletnie zaniedbania infrastuktury, on stara się to naprawić, co mu wychodzi lepiej lub gorzej. Zacznij sortować śmieci, pojeździj sobie na rowerze (mamy mnóstwo nowiutkich, pięknych ścieżek rowerowych), zjedz sobie jabłko, uśmiechnij się i poczujesz się lepiej. A skoro uważasz, że za twoje życie odpowiada Sutryk, to znaczy że jesteś zwykłym mentalnym niewolnikiem. Póki co jesteś pełnym nienawiści obrzydliwym człowiekiem, ale można to jeszcze zmienić.
~Rafał2021-07-28 23:03:44 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Tam jest wieczny korek i jest to wina krótkowzroczności planistów miejskich, nadzieje że obwodnica rozwiąże problem są płonne, non stop powstają nowe budynki i przybywa samochodów aż w końcu wszystko się tam zatka na amen, kolej przyczyni się do powiększenia korków na Zwycięskiej jak i Grota Roweckiego, rozwiązania brak, miasto nawaliło na całej lini
~greto2021-07-29 07:13:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał Ale tego architekt miasta nie został nauczony - to musi mieć wykute w pamięci .Wydając pozwolenie na budowę kolejnych budynków, osiedli należy zapewnić dla tego kompleksu układ komunikacyjny - spełniający swoja funkcje nawet za 20 lat. Niestety wszystkie osiedla takowego rozwiązania nie posiadają. To wszystko odbija sie na egzystowaniu mieszkańców, ludzi docierających do pracy, dzieci do przedszkola, szkoły, dotarcia Pogotowia, Straży Pożarnej itd, itp . Duża dwója dla architektów.
~Tomek2021-07-28 17:58:22 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Nie ma planów bo wcześniej miasto wrocław zabudowało co tylko mogło aby nie było miejsca na drogę.
~wrocławianin2021-07-28 17:12:41 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ołtaszyn coraz droższy i popularniejszy, chociaż infrastruktura kuleje. No niezupełnie kuleje. Tu się $utryk przeliczył. Dzięki Regionalnej Kolei Aglomeracyjne mieszkańcom Ołtaszyn bliżej będzie do dworca kolejowego we Wrocławiu.
~psychiatra2021-07-28 20:56:03 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Człowieku, ty jesteś chory z nienawiści.. Zadaj sobie pytanie co w życiu zrobiłeś dla siebie i dla innych? Czy faktycznie przyczyną twoich życiowych niepowodzeń jest Prezydent Sutryk? Czy twoje problemy polegające na tym, że nie potrafisz posegregować śmieci i że zamykają przychodnie na Pabianickiej to są problemy osoby z otwartym umysłem? Powinieneś się leczyć.
~hejter2021-07-28 18:28:36 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Nienawiść w najczyszej postaci. Jesteś obrzydliwym człowiekiem.