Lotnisko rozwija skrzydła
Budowa jest już w stanie surowym-zamkniętym a to oznacza, że na zimę robotnicy mogą się przenieść do środka i pracować pod dachem.
Tam czekają już na nich ruchome schody, maszyna do segregacji bagażów i wnętrza przyszłych sklepów.
- Kończy się także budowa tarasu widokowego z kawiarnią - mówi kierownik projektu Przemysław Marcinkowski. Lotnisko będzie gotowe we wrześniu przyszłego roku. Ze starego terminala będą korzystać tylko małe i czarterowe samoloty.
Przy starym terminalu ma powstać parking na 500 miejsc, gdzie będzie można zostawić samochód na dłuższy okres za małe pieniądze. Za tydzień kierowcy zapłacą najwyżej 40 zł.
Nowy terminal będzie mógł odprawić rocznie 3,5 mln podróżnych - dwa razy więcej niż obecny. Będzie go można rozbudować, tak by był w stanie obsłużyć nawet 7 mln ludzi. Ma cztery razy większą powierzchnia w porównaniu do obecnie użytkowanego (ok. 40 tys. mkw.).
Jego kubatura obliczana na ponad 300 tys. m3 jest jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach. Najbardziej charakterystycznym elementem terminalu jest dach o powierzchni 19 tys. mkw. (ponad 2 boiska piłkarskie) w formie falujących płatów, które oddają ruch związany z podróżowaniem.
KLIKNIJ W OBRAZEK PONIŻEJ I ZOBACZ KALENDARIUM BUDOWY!
Do oszklenia terminalu zużyte zostanie w sumie 11,5 tys. mkw. szkła. Przed terminalem powstanie 16 stanowisk postojowych dla samolotów, w sumie na całym lotnisku będzie ich ok. 30. Obiekt za ok. 300 mln zł buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.