Zamieszanie przy budowie trasy tramwajowej na wrocławski Nowy Dwór

Joanna Jaros, PP | Utworzono: 2021-07-05 10:05 | Zmodyfikowano: 2021-07-05 10:05
Zamieszanie przy budowie trasy tramwajowej na wrocławski Nowy Dwór  - zdjęcie ilustracyjne - fot. Patrycja Dzwonkowska
zdjęcie ilustracyjne - fot. Patrycja Dzwonkowska

- Akcja Miasto zauważyła w dokumentacji przetargowej, że miasto zrezygnowało z budowy tej pętli -  wyjaśnia Andrzej Padniewski ze stowarzyszenia:

Pętla, która figuruje w przetargu, została zaprojektowana przed decyzją o wydłużeniu trasy do stacji kolejowej Nowy Dwór. - Teraz jest niekoniecznie potrzebna - wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

Decyzja o budowie spornej pętli jest także uzależniona od rozstrzygnięcia przetargu na ostatni odcinek trasy. Jeżeli procedura się przedłuży, to być może miasto zdecyduje się na jej budowę, aby tramwaj jeździł skróconą trasą.

Bez względu na to czy pętla powstanie, całość trasy na Nowy Dwór ma być gotowa w 2023 roku.


Komentarze (24)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nie dla pętli2021-07-07 10:37:10 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A czy ktoś z Akcji Miasto nas mieszkańców pytał o zdanie? No nie bardzo. Gdyby zapytali to by usłyszeli, że nie chcemy pętlli a kawałek parku. Ale aktywiści wiedzą lepiej.
~Marian2021-07-06 18:06:23 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Ale bzdury. O tym, że trasa dojdzie do stacji kolejowej wiadomo od kilku lat. Widocznie ktoś "zamówił" ten teren i trzeba było odebrać właścicielom. Przypominam też, że ta trasa miała kosztować poniżej 250 milionów, a już jest 390 milionów. Sporo kasy do podziału dla swoich.
~k. jarzyna ze szczepina2021-07-06 12:05:38 z adresu IP: (148.81.xxx.xxx)
Znowu akcja miasto się pcha tam gdzie ich nikt nie chce. Już dość nam napsuli na osiedlu i w całym mieście pchając nos w nie swoje sprawy.
~U Słysz2021-07-05 21:18:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ilu członków ma akcja miasto?
~Tubylec2021-07-06 19:53:10 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Wszyscy są członkami...
~////2021-07-05 22:13:24 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Więcej niż Sutryk. To wystarczy.
~Alina2021-07-05 15:34:19 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Puszczać ludziom pod oknami tramwaje jest łatwo ale pomyśleć o ekranach dźwiękochłonnych,żeby ci ludzie mogli żyć jest już ciężko.
~mri2021-07-05 22:31:41 z adresu IP: (37.120.xxx.xxx)
Ruch tramwajowy jest cichszy od samochodowego. Oczywiście jeżeli dba się o torowiska.
~da-rek2021-07-05 13:13:03 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
I znowu akcja miasto "wie lepiej" niż planiści. Kto ich w ogóle prosił o wypowiedź?
~///2021-07-06 17:41:52 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Z pętli której potrzebowała tylko AM. Poza tym te 100k to taki wybieg żeby wygrać przetarg. Dobrze napisane - "wiedzą lepiej" i nikt ich nie pytał. Pogonić ich trzeba.
~Ma-rek2021-07-05 22:37:41 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
A czaisz że miasto zrezygnowało z budowy wycenionej na... 100.000 zł? Chodzi o marnotrawienie publicznych pieniędzy, a nie "wiedzenie lepiej" niz planisci
~Mieszkaniec2021-07-05 12:48:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Akcja miasto niedługo będzie na placu budowy wymuszać rodzaj kasków i rękawic. Co to w ogóle jest? To jakaś paranoja. A może podwójne zapętlenie zaproponujecie, albo ślimaka? To są jednak ludzie od paraliżu miasta...
~////2021-07-05 11:51:35 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Pytanie czy Wrocław potrzebuje hałaśliwych tramwai, czy też sieci szybkich autobusów elektrycznych, zwanych trolejbusami. Obecnie trolejbus, to nieprodukowany na Białorusi pojazd podpięty cały czas do sieci, a zwykły autobus elektryczny, który ładuje się np. na odcinkach prostych podpinając się autonomicznie. Dla autobusu elektrycznego, przecięcie trasy z pociągiem to nie problem.
~//// @rei2021-07-05 20:26:21 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To ten TAT cały jest spieprzony, bo tramwaje na nim ciche nie są? Ilość pasażerów nie jest w obecnych czasach tak znacząca. Liczy się częstotliwość a nie wożenie powietrza. Zresztą pociąg zabiera więcej. Widziałem Sutryka w "ogórku" i co, mało lat eksploatowany? Chciałbyś jeździć pociągiem co ma 15 i więcej lat? Już Skody pokazały wrocławianom, co znaczy trwałość tramwaju. Reanimować trupa można w wieczność tylko po co? Remont Skody to bodajże 8 milionów. To jest chore, że po Wrocławiu ciągle jeżdżą 105ki. Chciałbyś jechać PKP z lat 1980?
~rei2021-07-05 14:31:38 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Nowoczesny tramwaj na wyremontowanym torowisku jest cichy. Jego plusem jest mimo ceny ilość pasażerów których możne zabrać, zwykle wydzielone torowisko, wielokrotnie dłuższy czas eksploatacji niż autobusu. Jest lepszy niz autobus elektryczny (nadal drogi - cena porównywalna do tramwaju - tego tanszego) a od smrodzącego diesla to juz bez porównania lepszy. Miasta, które nie stac na metro - tylko szybki tramwaj. Inaczej zginiemy w korkach...
~Tutaj to problem2021-07-05 12:00:33 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Wrocław to miejsce, gdzie zacina się rzeczywistość. Poziomem zarządzania przypomina miasta amerykańskie rządzone przez "przebudzonych".
~Wrocławiak2021-07-05 11:46:09 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Most nad Ślęzą to pikuś jednak linia kolejowa to bariera zażądzana przez pisiorków i jest nie do pokonania..
~Obywatel2021-07-05 20:25:10 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Kto rządzi miastem? jak nie wiem to nie zabieram głosu leszczu.....
~////2021-07-05 10:55:32 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Trasa zakończyłaby się na owej pętli przy Strzegomskiej i nikt by nie wszczynał sporów. Trasa ulicą Rogowską raz nie jest trasą wydzieloną, dwa nie istnieje w planach zagospodarowania przestrzennego, trzy jest wbrew mieszkańcom, którzy powiedzieli jasno, że tam tramwaju nie chcą mieć. W następnych latach była by możliwość przedłużenia na Muchobór Wielki. Za kasę zaoszczędzono na Rogowskiej 60-100 baniek, można wybudować wiadukt nad Ślęzą. Jak wejdą w Rogowską, pojawią się protesty społeczne.
~Jad2021-07-06 15:34:09 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
A, na cholerę nam tramwaj na Nowy Dwór, postulowaliśmy o autobusy hybrydowe, czy to trojlebusy tak jak ma miasto Brno..., to głupki wepchali nam tramwaj ...!!!
~@Tomek2021-07-05 11:20:53 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tego nie zrobisz z dnia na dzień, jak buspasy malowane farbą w nocy. Nawet RPO może wstrzymać decyzję Sutryka. 2023 się zbliża, a inwestycja rozbabrana. To mało medialne. RPO już zarzucił Sutrykowi łamanie praw człowieka, a jest tym Rzecznikiem przyjacielskim styropianowcom. Sutryk to człowiek Schetyny.
~Tomek2021-07-05 11:03:47 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Protesty społeczne - ale się ubawiłem. W 2018 wybraliście J.Sutryka i on ma mieszkańców gdzieś - świadczy o tym ilość Buspasów.
~wrocławianin2021-07-05 10:22:18 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Bez względu na to czy pętla powstanie, całość trasy na Nowy Dwór ma być gotowa w 2023 roku aby $utryk miał się czym chwalić w mediach i Internecie. Rację ma stowarzyszenie Akcja Miasto biorąc pod uwagę to, że $utryk i alebajzel nie panują nad tym co się dzieje we wrocławskiej komunikacji tramwajowej.
~Mieszkaniec2021-07-05 13:14:41 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Zacznijmy od tego, że Akcji Miasto nikt nie prosił o wypowiadanie się w imieniu mieszkańców i uszczęśliwianie ich na siłę.