Bilet aglomeracyjny: Ostatnia szansa na porozumienie [POSŁUCHAJ]

BT | Utworzono: 2021-06-30 06:47 | Zmodyfikowano: 2021-06-30 06:49
Bilet aglomeracyjny: Ostatnia szansa na porozumienie [POSŁUCHAJ] - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

- Za nami deadline, ale jest cień szansy na porozumienie - mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich:

Paulina Tyniec-Piszcz z wydziału transportu we wrocławskim magistracie tłumaczyła na sesji, gdzie leży problem:

Spór toczy się o to, ile miasto ma płacić za usługę kolejarzom. Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk na naszej antenie tłumaczył dlaczego magistrat nie chce się zgodzić na proponowane oferty przewoźników:

Bartłomiej Rodak opowiada, jak sytuacja wygląda z perspektywy wojewódzkiej spółki:

Wrocławski magistrat przypomina też, że mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowego biletu miesięcznego "Nasz Wrocław Kolej". Będą mogli go kupić ci mieszkańcy, którzy podróżują koleją w graniach Wrocławia. Osoby podróżujące pociągiem za miesięczny bilet na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe zapłacą złotówkę lub 50 groszy (ulgowy). Nowa oferta będzie obowiązywała od września. Co ważne bilet jednorazowy MPK, po dwóch miesiącach obniżki zmieni swoją cenę. Ponownie od września zapłacimy za niego 4,60 zł.

 


Komentarze (36)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kolejowy Szymon2021-06-30 18:26:48 z adresu IP: (124.18.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~pytam się2021-06-30 18:26:25 z adresu IP: (124.18.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~złomiarz z Grabi Szyna2021-06-30 18:25:54 z adresu IP: (124.18.xxx.xxx)
Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
~LKK2021-06-30 17:18:48 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
My, miłośnicy ścieżek rowerowych, nie zgadzamy się z takim rozwiązaniem. Znów duża ilość pasażerów przesiądzie się na rowery i jeszcze bardziej obciąży już mocno obciążone ścieżki rowerowe. Podpisano (na razie w naszym komitecie rowerowym jest nas tylu, wkrótce więcej): Mateuszlbn, Badyl, Rajcuś, Szeklan, falipso, Detroit Diesel, mirswa, KolejowaMława, WRmnouz, Krzychu_36, Miecio, wamp, Quba, Adrian M., pasjonatzzor, Wagiant, martin_303E, robus4533, PawelSosin82, kwkrk, OkOuKo, RepBes...
~wieprz ze Świniar2021-06-30 18:25:12 z adresu IP: (124.18.xxx.xxx)
Dlatego u nas na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak2021-06-30 16:45:52 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~Marek Robert Hejduk2021-06-30 16:44:10 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Są dwa przetargi - w jednym cena proponowana była niższa o 3-4 miliony od zarezerwowanej. Więc spokojnie z nadwyżką pokryje to większe wydatki na Lwówek. Priorytetem powinn być kilienci a nie sentymenty. Jestem przekonany że klientów do Lwówka nie zabraknie a jak będzie można dojechać do Pilchowic nad jezioro z Jeleniej Góry czy z Legnicy to bardziej się boję o brak miejsc w okresie letnim...
~ekspert z Wągrowca2021-06-30 16:42:37 z adresu IP: (114.199.xxx.xxx)
Jeszcze raz - Bielawa z Wałbrzycha tak, dalej to fanaberia, ale oczywiście jestem za koleją, lepsza pracująca w sezonie w weekendy linia do Lwówka niż kolejna magistrala do Sobótki czy droga za dużo większe pieniądze. Tyle że to nie powinien być priorytet. Pozostanę przy swoim zdaniu znam i potencjał, i badania, i historię, jako praktyk boję się że jedna nieudana reaktywacja położy program na lata. Dlatego jestem przeciw, i chyba zagrożenia jej budowy nie ma za bardzo patrząc na koszty i na sytuację polityczną (inicjator - radny, mieszkaniec Srebrnej Góry jest obecnie w opozycji)
~Tomek Janiszewski2021-06-30 16:41:00 z adresu IP: (124.18.xxx.xxx)
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~wrocławianka2021-06-30 16:39:35 z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Adolf Warski2021-06-30 16:39:14 z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~Jacek Kaźmierczak2021-06-30 16:38:57 z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~hura!2021-06-30 16:38:42 z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej też nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~hołota z Wrocławia2021-06-30 16:38:18 z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~wieprz ze Świniar2021-06-30 16:36:44 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
Dlatego u nas na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~sens2021-06-30 16:36:23 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~ale wieś! Fuj!2021-06-30 16:35:56 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Wsiocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury (wpisać w Google). Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Turystka2021-06-30 16:35:06 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
Panie Cezary Przybylski co wy tam w tym urzędzie za szopki tworzycie.? Wszyscy widzą jaka tragedie tworzycie. Owszem parkingi są tam potrzebne ale nawet modernizacja drogi nic nie zmieni, korki jak będą tak będą. Tam musi być alternatywa, którą tworzy kolej, tylko co z tego jak chory człowiek pozamykał wszystkie przejazdy kolejowe do Jakuszyc. Niestety, żeby się dostać z głównej krajowej na trasy narciarskie i do tego nowo budowanego budynku Dolnośląskie Centrum Sportu, wszyscy nielegalnie przez zamknięte szlabany przekraczają przejazdy kolejowe, bo jakiś chory człowiek chce komuś zrobić na złość. Jakiś urzędnik kolejowy tworzy patologię, ten chory człowiek podniósł o 300 procent ceny biletów z Jeleniej do Jakuszyc, gdzie cena biletu jest podobna jak za przejazd do Wrocławia, dzięki temu narciarze, rowerzyści omijają szerokim łukiem kolej bo koleją na tym odcinku pociągiem się nie opłaca jechać i wybierają auto, bo taniej. Zamiast wydawać kolejne miliony, wyrzućcie tych nieudaczników urzędników kolejowych i inwestujcie na tej trasie w tą kolej. Dzięki Czechom ta linia jeszcze funkcjonuje jak być powinna, pociągi na tej trasie jeżdżą co godzinę. Mam nadzieje ze koleje dolnośląskie im tego nie zabiorą bo rozwalą tą linię kolejową na amen, tak jak zrobili z linią do Lwówka Śląskiego oni prawie NIC nie potrafią, jedynie kasę brać.
~wrocławianka2021-06-30 16:34:45 z adresu IP: (58.136.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Sobótki stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~Głos z Jagodna2021-06-30 16:33:26 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Jacek Kaźmierczak2021-06-30 16:33:11 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~Marek Robert Hejduk2021-06-30 16:32:57 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~panicz z Warszawy2021-06-30 16:32:06 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Jaś Fasola2021-06-30 11:18:35 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Wrocław to skansen komunikacyjny, ale za to przoduje w Polsce w ilości wariatów i zboczeńców!
~Wrocławiusz2021-06-30 10:58:15 z adresu IP: (95.143.xxx.xxx)
Niestety KD i PR nie posiadają w ofercie biletu miesięcznego do jazdy w obrębie miasta tylko na daną, jedną relację. Jazda pociągiem dla mnie staje się bezsensowna i nieopłacalna. Wracam do samochodu a urbancard reklamuję. Nie wiem tylko po co było budować nowe przystanki np. na Jagodnie. Szkoda, pozostaje mieć nadzieję, że na przyszłych wyborach wybierzemy władze z pis.
~fachowiec2021-06-30 13:14:34 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
"No to może twoi ukochani idole niech zaprezentują postulat aby PR i KD oferowały miesięczny bilet na miasto." Otóż to, KD gdyby chciały to mogłyby uruchomić własne linie np. Leśnica-Święta Katarzyna czy Iwiny-Zakrzów, kursujące co kilkanaście minut, bez oglądania się na miasto Wrocław. A póki co mając taką wspaniałą sieć połączeń nadal nie mamy żadnej kolei aglomeracyjnej.
~Wrocławiusz2021-06-30 11:46:04 z adresu IP: (95.143.xxx.xxx)
to nie są moi idole, jednak jeśli chodzi o komunikację we Wrocławiu, ich program jest przemyślany i podoba mi się. Pan Sutryk wspiera tylko kluby piłkarskie i biznes, woli wyciągać pieniądze od mieszkańców bo nigdy nie wyciągnie ręki do "złej" władzy. Do końca będzie próbował pokazywać że on tu rządzi, zaczął wojować z centralą na różnych płaszczyznach, niestety kosztem mieszkańców. KD jest firmą prywatną, więc zaoferuje to co będzie się jej opłacać.
~Gosc2021-06-30 11:11:51 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
No to może twoi ukochani idole niech zaprezentują postulat aby PR i KD oferowały miesięczny bilet na miasto. Jest on sensowny - tylko wszyscy mają to w d...ie. Jeżeli już upolityczniasz to popis to jest to samo g. w dwóch różnych opakowaniach i jak już coś wybierać to z poza.
~LKK2021-06-30 10:55:08 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
My, miłośnicy ścieżek rowerowych, nie zgadzamy się z takim rozwiązaniem. Znów duża ilość pasażerów przesiądzie się na rowery i jeszcze bardziej obciąży już mocno obciążone ścieżki rowerowe. Podpisano (na razie w naszym komitecie rowerowym jest nas tylu, wkrótce więcej): Mateuszlbn, Badyl, Rajcuś, Szeklan, falipso, Detroit Diesel, mirswa, KolejowaMława, WRmnouz, Krzychu_36, Miecio, wamp, Quba, Adrian M., pasjonatzzor, Wagiant, martin_303E, robus4533, PawelSosin82, kwkrk, OkOuKo, RepBes
~wieprz ze Świniar2021-06-30 16:32:39 z adresu IP: (27.115.xxx.xxx)
Dlatego na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Gosc2021-06-30 09:48:16 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Główny problem roszczeniowej grupy polega na tym, ze trzeba kupić bilet.
~Matematyk2021-06-30 15:20:25 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Przelicz sobie. Do tej pory kupowałem 4 miesięczny bilet na wszystkie linie, koszt 300zl czyli miesiecznie 75zl i jeździłem pociagami po całym mieście. Syn za darmo. Teraz na relację Pracze-Brochow będę musiał miesięcznie wydać 178zl (wg cennika KD) + drugie tyle dla syna (nie ma zniżek na miesięczne bilety odcinkowe). Reasumując miesięczne koszty 75zl teraz i 356zl od jutra. Nie dziękuję, taniej samochodem.
~Cały szkopuł2021-06-30 12:45:20 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie będzie biletu miesięcznego obejmującego wszystkie przystanki kolejowe we Wrocławiu. Trzeba będzie kupić bilet sieciowy PR bądź KD co jest absurdem.
~Jaś Fasola2021-06-30 09:05:21 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Sutryk i cały układ wrocławskich szkodników musi odejść!!!
~wrocławianin2021-06-30 08:25:33 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Na portalu wrocławskiego oddziału Telewizji Polskiej pojawił się felieton redaktora Marcina Monety. Narysował on złowieszczy obraz tego co robi $utryk jako prezydent miasta Wrocławia. Zamiast dbać o byt mieszkańców Wrocławia $utryk zabawia się w politykierskie gierki. $utryk na pewno nie jest alter ego Pana Prezydenta Bogdana Zdrojewskiego, który na co dzień pochylał się na problemami i bolączkami mieszkańców Wrocławia.
~wrocławianin2021-06-30 07:58:51 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Od jutra wrocławianie, którzy do tej pory podróżowali koleją i MPK po mieście na jednym bilecie, będą musieli zapłacić więcej i kupić dodatkowy bilet na pociąg. $utryka nie obchodzi, że wrocławianie będą musieli zapłacić więcej. $utryka obchodzi stadion, kopacze, lans w mediach i Internecie.