Chcesz jeździć taniej wrocławskim MPK? Kup bilet na pociąg

PP | Utworzono: 2021-06-18 23:10 | Zmodyfikowano: 2021-06-18 23:10
Chcesz jeździć taniej wrocławskim MPK? Kup bilet na pociąg - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Zasady są proste: wystarczy kupić miesięczny bilet na pociąg - chodzi o jakąkolwiek trasę w granicach Wrocławia - wtedy za miesięczny bilet MPK na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe zapłacimy złotówkę lub 50 groszy za bilet ulgowy. Robert Suligowski z Zielonych wylicza, że takie rozwiązanie to oszczędność dla mieszkańców i większy zysk dla przewoźników kolejowych a nie dla miejskiej spółki.

Na piątkowej, nadzwyczajnej sesji sprawę komentował szef klubu Nowoczesna, Piotr Uhle.

Radnemu odpowiedziała Paulina Tyniec-Piszcz.

Biuro prasowe wrocławskiego magistratu już wydało oświadczenie w tej sprawie. Urzędnicy tłumaczą, że w uchwałę rady miejskiej wkradł się błąd pisarski, chodzi o brak wpisania pełnej nazwy oferty biletowej kolejarzy. Jak zapowiada magistrat, błąd ten ma być skorygowany na lipcowej sesji.


Komentarze (48)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~pytam się2021-07-04 00:50:41 z adresu IP: (222.100.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Tomasz Warszawski2021-07-04 00:50:04 z adresu IP: (222.100.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Dr Kaftan2021-07-04 00:49:36 z adresu IP: (222.100.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~@nurek2021-07-03 15:09:17 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Pełna zgoda! Najbardziej brakuje pociągu ze Lwówka do Lwowa żeby był dogodny dojazd w rodzinne strony. Rowerem czy wozem to sobie można do Jeleniej dojeżdżać, ale nie do Lwowa!
~Dr Kaftan2021-07-04 00:48:54 z adresu IP: (222.100.xxx.xxx)
Sobótka w ogóle nie potrzebuje aż tylu pociągów do Wrocławia. Nowa Ruda nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Gryfów Śląski. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Jelenia Góra - Görlitz do Drezna (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). Frekwencja na pewno byłaby dużo wyższa niż z Wrocławia, bo Niemcy kochają jeździć w góry pociągami. Dla porównania: z Drezna do Liberca jeździ 5 par pociągów dziennie i jeżdżą one mocno napełnione. A do Wrocławia tylko trzy i wożą powietrze. Skierowanie Desir z Niemiec do Jeleniej Góry pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i skierować jedną sztukę na inną trasę. I tak, 3 pary pociągów Wrocław - Węgliniec - Zgorzelec, plus 3 pary Jelenia Góra - Drezno, plus 3 pary Jelenia Góra - Görlitz (skomunikowane w Lubaniu z pociągami Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław) byłoby optymalnym rozwiązaniem.
~nurek2021-06-29 00:48:17 z adresu IP: (112.170.xxx.xxx)
Są dwa przetargi - w jednym cena proponowana była niższa o 3-4 miliony od zarezerwowanej. Więc spokojnie z nadwyżką pokryje to większe wydatki na Lwówek. Priorytetem powinn być kilienci a nie sentymenty. Jestem przekonany że klientów do Lwówka nie zabraknie a jak będzie można dojechać do Pilchowic nad jezioro z Jeleniej Góry czy z Legnicy to bardziej się boję o brak miejsc w okresie letnim...
~black2021-06-29 00:47:50 z adresu IP: (112.170.xxx.xxx)
Jeszcze raz - Bielawa z Wałbrzycha tak, dalej w stronę Wrocławia to fanaberia, ale oczywiście jestem za koleją, lepsza pracująca w sezonie w weekendy linia do Lwówka niż kolejna magistrala do Sobótki czy droga za dużo większe pieniądze. Tyle że to nie powinien być priorytet. Pozostanę przy swoim zdaniu znam i potencjał, i badania, i historię, jako praktyk boję się że jedna nieudana reaktywacja położy program na lata. Dlatego jestem przeciw, i chyba zagrożenia jej budowy nie ma za bardzo patrząc na koszty i na sytuację polityczną (inicjator - radny, mieszkaniec Srebrnej Góry jest obecnie w opozycji)
~Jacek Kaźmierczak2021-06-29 00:47:20 z adresu IP: (112.170.xxx.xxx)
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~black2021-06-29 00:28:17 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
A może to jest ten moment na ofertę własną przewoźników regionalnych (PR i KD) coś na wzór Biletu Samorządowego? Wersja np. 24h od momentu zakupu za zryczałtowaną kilkunastozłotową opłatą? Kasa zasilałaby budżety przewoźników i organizatora: UMWD a nie Ratusza. Nie ma woli współpracy, może czas na własne projekty Spółek kolejowych (PR lub KD)? Po co się przepychać - nie ma woli współpracy to zostawić to! Od momentu anachronicznych znaczków do Urban Card za 16zł dokładanych do biletu miesięcznego zawsze był problem w porozumieniu na linii Ratusz - Marszałek Województwa. Chyba że było inaczej ?
~white2021-06-29 00:46:58 z adresu IP: (112.170.xxx.xxx)
Niech wypowiadają się osoby, które były pełnoletnie 21 lat temu, jak PKP PR (wtedy wówczas) obsługiwały połączenie Jelenia Góra - Wleń - Lwówek Śląski - Legnica. Zwłaszcza weekendy - czteroczęściowy skład piętrowy w którym nie było miejsc już na starcie! Nie jest to winą kolei że ktoś wykonał samowolkę budowlaną zajmując nienależne jemu grunty czy miejsca - żaden kontrargument. Jednak w tym szaleństwie jest jeszcze jeden "kamyczek do ogródka": od lipca 2021 cofamy się ponad dekadę wstecz!!! po co otwierać przystanki na terenie miasta, przecież da się dojechać MPK???? Mieszkam na północno wschodnich rejonach Jeleniej Góry, gdzie zawsze było dobre skomunikowanie kolejowe z centrum miasta. Oferta biletu KD jest nie do przyjęcia z punktu widzenia pasażera. Jedna z osób już się tu wypowiedziała na temat kosztów tego projektu. Nie ma proszę szanownych Państwa nic za darmo!!! Panie Marszałku mojego kochanego Dolnego Śląska, proszę się opamiętać! Linia kolejowa do Sobótki nadaje się tylko do rozbiórki!
~panicz z Warszawy2021-06-25 01:43:37 z adresu IP: (36.14.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Noema2021-06-25 01:43:20 z adresu IP: (36.14.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Adolf Warski2021-06-25 01:43:00 z adresu IP: (36.14.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~falipso2021-06-24 15:16:28 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
A na ten bilet da sie dojechać do Lwówka?
~Elipso2021-06-25 01:42:35 z adresu IP: (36.14.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~soutys Smrobudki2021-06-20 13:57:56 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~miejscowy2021-06-20 13:56:55 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Sobótki stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~@black2021-06-29 00:49:32 z adresu IP: (112.170.xxx.xxx)
Zanim coś napiszesz d e b i l u, pomyśl swoją tępą mózgownicą. Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~black2021-06-28 23:43:40 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Niech wypowiadają się osoby, które były pełnoletnie 21 lat temu, jak PKP PR (wtedy wówczas) obsługiwały połączenie Wrocław Główny - Kobierzyce - Sobótka -Świdnica Miasto -Jaworzyna Śląska. Zwłaszcza weekendy - czteroczęściowy skład piętrowy w którym nie było miejsc już na starcie! Nie jest to winą kolei że ktoś wykonał samowolkę budowlaną zajmując nienależne jemu grunty czy miejsca - żaden kontrargument. Jednak w tym szaleństwie jest jeszcze jeden "kamyczek do ogródka": od lipca 2021 cofamy się ponad dekadę wstecz!!! po co otwierać przystanki na terenie miasta, przecież da się dojechać MPK???? Mieszkam na północno wschodnich rejonach Wrocławia, gdzie zawsze było dobre skomunikowanie kolejowe z centrum miasta. Oferta biletu NWK jest nie do przyjęcia z punktu widzenia pasażera. Jedna z osób już się tu wypowiedziała na temat kosztów tego projektu. Nie ma proszę szanownych Państwa nic za darmo!!! Panie Prezydencie mojego kochanego Miasta Wrocław, proszę się opamiętać! Nawet takie Opole ma pełną integrację biletową MZK-PR.
~Jakub Adamczyk2021-06-20 13:56:32 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~pytam się2021-06-20 13:51:17 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~mieszkaniec Wro2021-06-20 13:51:02 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~@J. Sutryk2021-06-20 13:50:16 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
Kochaniutki do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~@J. Sutryk2021-06-20 13:14:16 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Gdyby Lwówek potrzebował pociągi, to by miejscowi nie rozkradli torów. Widać ma pan starą wiedzę. Chyba że zna Pan kogoś innego oprócz siebie, kto chciałby przywrócenia pociągów do Lwówka.
~do @J. Sutryk2021-06-20 13:49:47 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~@J. Sutryk2021-06-20 13:12:55 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest rozkradana przez miejscowych więc co chciałby Pan tam remontować? Nawet Radio Wrocław donosiło o tym, jak rozkradają Kolej Doliny Bobru. Może po to, żeby znów nie znosić hałasu i smrodu pociągów.
~do @J. Sutryk2021-06-20 13:52:22 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
Linię do Lwówka de facto zniszczyły władze województwa i Kolei Dolnośląskich (gdy Rachwalski był prezesem), które nie remontując jej doprowadziły ją do ruiny. Jeszcze 2 lata temu do Lwówka jeździły pociągi. Obecnie koszt remontu tej linii to jakieś 40-50 milionów, za kilka lat jak infrastruktura popadnie w ruinę będzie to 100 albo 200 milionów. Władze województwa pieniądze mają, bo właśnie olbrzymia kasa (blisko pół miliarda zł) idzie na zupełnie niepotrzebną linię do Sobótki przez same wioski, gdzie pociągów nie widziano od 30 lat. Za 10-krotnie mniejszą kwotę można by wyremontować wspomnianą linię do Lwówka uważaną zgodnie przez miłośników kolei za najpiękniejsza w Polsce. Tymczasem marszałek myśli pewnie czekać kolejne 30 lat aż i tu koszt remontu będzie wynosił nie 40 tylko 400 milionów. To się nadaje do prokuratury z paragrafu celowe niszczenie mienia publicznego.
~J. Sutryk2021-06-20 00:09:00 z adresu IP: (183.99.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Wsiocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~lepiej2021-06-20 00:07:15 z adresu IP: (175.207.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Tomek Janiszewski2021-06-20 00:04:02 z adresu IP: (121.133.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~historyk Leuthen2021-06-20 00:02:47 z adresu IP: (58.227.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~Jacek Kaźmierczak2021-06-20 00:02:26 z adresu IP: (58.227.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie Legnica? SKANDAL ZA SKANDALEM. To,że brakuje maszynistów nie znaczy,że Ci którzy jeżdżą będą stosowali przepisy z nieba wzięte? idąc śladem tej interwencji i takiego rozumowania,to powinni wyrzucać też tych z telefonami komórkowymi,których akumulatory częściej wybuchają od tych z wózka,poza tym jest ich sporo w każdym kursie,a nie sporadycznie jak w przypadku hulajnogi,czy wózka inwalidzkiego,bądź roweru? który to numer regulaminu wspomina o wózku i zakazie, a który o rowerze elektrycznym,a wózek inwalidzki to doczepiamy z tyłu za pociągiem???
~wrocławianka2021-06-20 00:01:47 z adresu IP: (58.227.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Adolf Warski2021-06-20 00:01:20 z adresu IP: (58.227.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~ws.iocławiak wszawiak2021-06-19 23:59:11 z adresu IP: (222.101.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~hołota z Wrocławia2021-06-19 23:58:50 z adresu IP: (222.101.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~wieprz ze Świniar2021-06-19 23:58:15 z adresu IP: (222.101.xxx.xxx)
Dlatego na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~ale wieś! Fuj!2021-06-19 23:57:34 z adresu IP: (222.101.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Wsiocławiu! Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Głos z Jagodna2021-06-19 23:56:14 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Marek Robert Hejduk2021-06-19 23:56:01 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~Noema2021-06-19 23:55:46 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~panicz z Warszawy2021-06-19 23:55:25 z adresu IP: (60.65.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Antyplatforma2021-06-19 23:27:26 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Niezła polewka z tych głąbów..
~Marek2021-06-19 20:09:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Zapraszamy do kas KD po bilety miesięczne.
~wrocławiak2021-06-20 00:05:04 z adresu IP: (121.133.xxx.xxx)
Nie stać nas. Lepiej nakarmić kobyłę i naoliwić wozy konne.
~////2021-06-19 19:49:36 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Nie bez kozery Sutryk zasiadał w radzie nadzorczej KD czepiąc 32 000 zł za samo zasiadanie.
~wrocławianin2021-06-19 07:16:41 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Dzisiaj i przez kilka najbliższych dni mieszkańcy Wrocławia mogą się przekonać na własnej skórze czym się skończyło wycinanie drzew i krzewów, usuwanie trawników przez Dutkiewicza i $utryka. Wystarczy postać chwilę na kamiennym chodniku, placu a potem przejść do cienia jakie dają rozłożyste duże drzewa. Dutkiewicz i $utryk rugowali z centrum Wrocławia zieleń. Jakie to daje skutki w upalne lato każdy widzi. Należy dążyć do tego aby na place i ulice Wrocławia wróciły rozłożyste drzewa dające cień oraz krzewy i trawniki pochłaniające ciepło. Kamienie absorbuję promieniowanie słoneczne i oddają je do otoczenia jako promieniowanie podczerwone odczuwane przez skórę tak jak żar z otwartego pieca.
~dudasz2021-06-19 10:34:40 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
To idź nierobie z pisemnym wnioskiem do zarządu zieleni miejskiej na trzebnickiej o zagospodarowanie terenu, o którym piszesz albo wyprowadź się do lasu