Koniec wspólnego biletu dla MPK i kolei?
fot. Patrycja Dzwonkowska
Wszystko się jednak może zmienić, bowiem miasto i Koleje Dolnośląskie nie doszły do porozumienia w sprawie umowy, chodzi przede wszystkim o pieniądze. Patryk Załęczny z wrocławskiego magistratu tłumaczy, co nie podoba się miastu w obecnie obowiązujących zasadach:
Zupełnie inne zdanie w tej kwestii ma regionalny przewoźnik, o czym mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich:
Rodak dodaje, że Koleje Dolnośląskie obsługują coraz więcej przystanków:
Magistrat jednak nie zamierza ustąpić i tworzy nowy projekt, o którym opowiada Załęczny:
Postawę władz miasta krytykuje opozycyjny radny Andrzej Kilijanek:
Projektem uchwały w sprawie nowego biletu zajmą się radni już na najbliższej sesji 20 maja.
Komentarze (35)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rzecznik KD2021-05-14 13:09:23 z adresu IP: (126.124.xxx.xxx)
Odpowiedz
Szanowni Państwo! Wiele miast marzy o kolei aglomeracyjnej. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla ośrodków, które są rozciągnięte wzdłuż linii kolejowej.
Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie kosztuje - konieczny jest zakup taboru, modernizacja linii i systemów sterowania. Tabor musi mieć odpowiednio duże przyśpieszenie, liczne i szerokie drzwi, a infrastruktura - umożliwiać ruch pociągów w odpowiednio krótkich odstępach. Często dużych zmian wymaga sieć przystanków - dostęp do miejskiej zabudowy musi być przecież łatwy i szybki.
My, Koleje Dolnośląskie, popieramy takie inicjatywy - wspieramy merytorycznie prace koncepcyjne, podpowiadamy jak pozyskać dofinansowanie. Nie mamy jednak (na razie) zakopanego złotego pociągu do wykorzystania na takie inwestycje. Zabezpieczeniem finansowania musi zająć się samorząd lokalny. Transport miejski (także kolejowy) to zadanie własne samorządu miejskiego. KD ma inne cele i zadania, nie zastąpi miasta w jego finansowaniu i budowie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie
zgłoś do moderacji
~wro2021-05-14 13:03:19 z adresu IP: (153.176.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej kolei we Wrocławiu czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~wrocławianin2021-05-14 07:53:00 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna to kolejna rzecz którą rozwalił $utryk.
~wro2021-05-14 13:04:04 z adresu IP: (153.176.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżki dla pieszych i rowerów po wszystkich torach. Sukces będzie większy niż kolej !
~Komentarz został usunięty2021-05-13 16:06:03 z adresu IP: (1.249.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~taka prawda2021-05-13 16:03:06 z adresu IP: (202.211.xxx.xxx)
Wrocławi w ogóle nie potrzebuje aż tylu pociągów. Zawidów nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Bogatynia. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Dlatego dobrym pomysłem jest wydłużenie niektórych pociągów Jelenia Góra - Görlitz do Drezna (na początek 3 pary wystarczą: rano, po południu i wieczorem). Frekwencja na pewno byłaby dużo wyższa niż z Wrocławia, bo Niemcy kochają jeździć w góry pociągami. Dla porównania: z Drezna do Liberca jeździ 5 par pociągów dziennie i jeżdżą one mocno napełnione. A do Wrocławia tylko trzy i wożą powietrze. Skierowanie Desir z Niemiec do Jeleniej Góry pozwoliłoby uwolnić SZT, których jest poważny deficyt i skierować jedną sztukę na inną trasę. I tak, 3 pary pociągów Wrocław - Węgliniec - Zgorzelec, plus 3 pary Jelenia Góra - Drezno, plus 3 pary Jelenia Góra - Görlitz (skomunikowane w Lubaniu z pociągami Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław) byłoby optymalnym rozwiązaniem.
~Komentarz został usunięty2021-05-14 13:05:08 z adresu IP: (153.176.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2021-05-14 10:50:02 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~wsiocławianka2021-05-13 16:00:22 z adresu IP: (218.153.xxx.xxx)
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Sobótce nie chcemy!
~Adam z Sobótki2021-05-13 15:59:59 z adresu IP: (218.153.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Sobótki protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~lepiej2021-05-13 15:59:32 z adresu IP: (218.153.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~mieszkaniec Wro2021-05-13 15:58:59 z adresu IP: (218.153.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut. kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się na Psie Pole zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Wiktor Lis2021-05-13 15:54:59 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~mieszkaniec2021-05-13 15:54:38 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów po wszystkich torach we Wrocławiu. Sukces będzie większy niż kolej !
~Adrian M.2021-05-13 15:53:53 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Linię do Lwówka de facto zniszczyły władze województwa i Kolei Dolnośląskich (gdy Rachwalski był prezesem), które nie remontując jej doprowadziły ją do ruiny. Jeszcze 2 lata temu do Lwówka jeździły pociągi. Obecnie koszt remontu tej linii to jakieś 40-50 milionów, za kilka lat jak infrastruktura popadnie w ruinę będzie to 100 albo 200 milionów. Władze województwa pieniądze mają, bo właśnie olbrzymia kasa (blisko pół miliarda zł) idzie na zupełnie niepotrzebną linię do Sobótki przez same wioski, gdzie pociągów nie widziano od 30 lat. Za 10-krotnie mniejszą kwotę można by wyremontować wspomnianą linię do Lwówka uważaną zgodnie przez miłośników kolei za najpiękniejsza w Polsce. Tymczasem marszałek myśli pewnie czekać kolejne 30 lat aż i tu koszt remontu będzie wynosił nie 40 tylko 400 milionów. To się nadaje do prokuratury z paragrafu celowe niszczenie mienia publicznego.
~Głos z Jagodna2021-05-13 15:53:29 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~historyk Leuthen2021-05-13 15:51:37 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~wrocławianka2021-05-13 15:50:08 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Noema2021-05-13 15:49:53 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze.
To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny?
Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Adolf Warski2021-05-13 15:49:02 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl".
Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
I wygląda to następująco.
Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC...
KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w.
KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów.
Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null.
14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.
PR 14:19 do Międzylesia - puściutki.
KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.
KD 14:27 do Rawicza .10%.
PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.
PR 14:44 do Jelcza - nuuuda.
W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
Dalej.
KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo.
KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto.
PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ???
PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w.
Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
Wasz
Dobry Wujek Adolf
~hołota z Wrocławia2021-05-13 15:48:11 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~////2021-05-13 14:22:01 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Pikanterii sprawie dodaje to, że prezydent Wrocławia Jacek Sutryk od połowy ubiegłego roku jest też członkiem rady nadzorczej Kolei Dolnośląskich. Jego powołanie Przemysław Gałecki komentował wtedy tak:
- Projekt kolei miejskiej wciąż jest rozwijany, a współpraca z Kolejami Dolnośląskimi coraz lepsza. Komunikacja publiczna to priorytet prezydenta Wrocławia, także jeśli chodzi o kolej, stąd decyzja o wejściu Jacka Sutryka do rady nadzorczej spółki. Przed nami również wyzwanie związane z biletem aglomeracyjnym. Jesteśmy właśnie w trakcie przetargu na koncepcję takiego biletu, który pomoże zbliżyć Wrocław i ościenne gminy - również jeśli chodzi o połączenia kolejowe - mówił Gałecki w lipcu 2020 r.
~Marek Robert Hejduk2021-05-13 15:48:41 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Kulejarz2021-05-13 11:17:20 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie to patologia, polikwidowali pociągi do Lwówka i na innych liniach kolejowych, mało tego poprzestawiali tak rozkład jazdy że na niektórych liniach do pracy nie dojedziemy. Mało tego podnieśli ceny biletów o 300 procent z Jeleniej Góry do Jakuszyc po to tylko by jeździło jak najmniej ludzi. A wy się dziwicie że KD nie doszły do porozumienia jak tą firma rządzi mafia, biorą kasę za nic taka jest prawda, przez nich kolej w naszym regionie umiera a raczej trwa w stagnacji, takie są fakty i oni tego nie zmienią bo ci ludzie prezesi są wpatrzeni na kasę.
~wrocławianin2021-05-13 10:26:38 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W interesie mieszkańców Wrocławia jest uzupełnienie miejskiej komunikacji MPK przez połączenia kolejowe z wykorzystaniem linii kolejowych już istniejących na terenie miasta Wrocławia. Trzeba tylko wybudować gdzieniegdzie przystanki kolejowe. A tego jak diabeł święconej wody boi się $utryk bo nie będzie tym rządził tak jak rządzi MPK. I tak jak mówią nasi sąsiedzi zza Odry: Da liegt der Hund begraben.
~Jakub Bartz2021-05-13 15:49:29 z adresu IP: (121.185.xxx.xxx)
Odpowiem możliwie jak najkonkretniej:
1) W sprawie pociągów KD: to była polityczna zabawka, o którą postulował bodaj sam obecny burmistrz Zgorzelca. Korzystałem kilka razy. Nie upieram się przy ich regularnym kursowaniu i gdyby to zależało ode mnie, oterminowałbym do (6-7).
2) Również - gdyby to zależało ode mnie - Darta oddelegowałbym ze Zgorzelca na poczet Jeleniej Góry (tu widziałbym połączenie Jelenia Góra-Olsztyn przez Kłodzko, Opole, Częstochowę, Piotrków, Warszawę - wyjazd wcześnie rano i powrót późnym wieczorem na jednym obiegu). Można to zrobić w prosty sposób: po prostu zlikwidować Konopnicką, a Łużyce dać jako pociąg weekendowego kursowania, który miałby obieg z Borami Dolnośląskimi (w ten sposób ucywilizowalibyśmy również patologiczną kwestię, jaką jest Impuls na dziennym połączeniu do Zgorzelca).
3) Kwestię Przemyśla załatwiłbym w prosty sposób, doczepiając 1 wagon, który na odcinku Zgorzelec-Wrocław jechałyby przez Jelenią Górę (na stacji Jelenia Góra manewry i doczepienie do któregoś z dziennych ICków Jelenia Góra-Przemyśl).
Podsumowując: oterminowałbym KD do weekendów, Dart z Konopnickiej oddał na poczet Jeleniej Góry, stworzył dodatkowy obieg Karkonoszy ze Śnieżką, a Przemyśl załatwił jednym dodatkowym wagonem do części jeleniogórskiej. Nie dość, że byłaby szansa na wprowadzenie oszczędności, to jeszcze można by dopomóc Jeleniej Górze. Takie jest moje skromne zdanie w kwestii połączeń na linii E30.
~Metro wrocławskie2021-05-13 09:26:35 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To prawdziwa żyła konfitur, niczym spółka ds. budowy elektrowni atomowej w Polsce. Metro wrocławskie zapewni dostatni żywot wielu pokoleniom znajomych królików baumanowskich. Nie zajmujmy się teraźniejszością, bo nie da jej się zmienić. Planujmy jak najwięcej, bo w planowaniu największa nadzieja na kokosy.
~Krzysztof Czarnecki2021-05-13 16:07:14 z adresu IP: (1.249.xxx.xxx)
A ci dalej swoje!!!... Dajcie, że już spokój z tym Wsiocławiem!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest tyle ważniejszych spraw w tym województwie, np. remont przepięknej linii do Lwówka!!!!!!!!!!!...
~////2021-05-13 09:12:48 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Przecież na Nowym Dworze będzie tramwaj, więc po co mieszkańcom pociąg stwierdził człowiek z durnotami na stolcu w Sukiennicach, drapiąc kota. Linii 142 czy 149 tez nie będzie, bo będzie tramwaj. To że pociągiem ludzie jadą do centrum 5-9 minut, a tramwajem 30-90 minut Słonka Sudetów nie obchodzi. On ma motór Fat Boy i wydzielone szlaki dla siebie i kota. PS. Wyborcza pisze już o tym od tygodnia.
~Wrocek2021-05-13 08:42:58 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Pewnie teraz idąc za pomysłami swojego poprzednika Pan Prezydent Sutryk będzie forsował pomysł budowy metra we Wrocławiu. Prace przygotowawcze, projektowe oraz studium wykonalności pochłonie miliony złotych, a po kilku latach analiz i projektowania okaże się, że niestety metra nie można zrobić lub jest ono horrendalnie drogie. Tak od lat wydaje się pieniądze we Wrocławiu.
~Fred2021-05-13 08:42:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Rezygnacja ze wspolnego biletu bedzie cofnieciem sie do czasow PRL. W Czechach, Niemczech itp. kolej jest PODSTAWOWYM srodkiem transportu w miastach. Moze miasto zastanowi sie jakie bylo oblozenie tramwajow w ostatnim czasie. W wiekszosci jezdzily puste. Dlaczego?
~Kamil Cywicki2021-05-13 15:53:05 z adresu IP: (211.185.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~wrocławianin2021-05-13 08:06:40 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
$utryk się zapętlił. Oprócz tego, że jest prezydentem Wrocławia, zasiada też w radzie nadzorczej Kolei Dolnośląskich. Pociągami nie pojedzie się już na bilet MPK dlatego, że $utryk członek Rady Nadzorczej Kolei Dolnośląskich, odmówił udostępnienia $utrykowi prezydentowi Wrocławia przedstawienia wyliczeń o liczbie pasażerów i kosztach.
~psychiatra2021-05-13 09:17:05 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Puk puk. Kto tam? 30 groszy za wpis hejterski. Jedna pigułka niebieska i jedna czerwona po śniadaniu
~Jarek2021-05-13 07:48:40 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Akurat w jednej kwestii Pan Rzecznik KD się myli. Linia 285 nie ma przystanku na Jagodnie. Przystanek w pobliżu Jagodna, nazywa się Wrocław - Iwiny i jest położony na linii kolejowej 276. Taka znajomość jest swojej pracy Pana Rzecznika KD.
Zobacz także