Z Wrocławia pod Ślężę nawet w 30 minut. Pociągi wrócą jeszcze w tym roku

BT | Utworzono: 2021-05-12 06:40 | Zmodyfikowano: 2021-05-12 06:41
Z Wrocławia pod Ślężę nawet w 30 minut. Pociągi wrócą jeszcze w tym roku - fot. Columba livia/fotopolska.eu (CC BY-SA 4.0)
fot. Columba livia/fotopolska.eu (CC BY-SA 4.0)
Z Wrocławia pod Ślężę nawet w 30 minut. Pociągi wrócą jeszcze w tym roku - 0
Z Wrocławia pod Ślężę nawet w 30 minut. Pociągi wrócą jeszcze w tym roku - 1

Zgodnie z planami, które powoli poznajemy, ma być to około dziesięciu par pociągów dziennie, w tym także pośpieszne. Jak zaznacza jednak wicemarszałek województwa Grzegorz Macko, wiele w tej materii zależy od PKP i może się jeszcze zmienić. - W tej chwili czekamy jednak na ostateczne potwierdzenia ze strony PKP, a wszystkie rozkłady jazdy, które się pojawiają w internecie, które są publikowane przez fanów kolei, są rozkładami o charakterze zupełnie roboczym, nie są w żaden stopniu wiążące.

Robocze plany zakładają, że przejazd z Wrocławia do Świdnicy potrwa około 70 minut. Z Wrocławia pod Ślężę dojedziemy nawet w 30 minut.


- Pociągi są już gotowe, czekamy tylko na zielone światło od PKP - dodaje Macko. - Pojawiają się już wstępne, robocze przymiarki do tego jak miałaby wyglądać siatka połączeń na tej linii kolejowej dlatego, że my jako urząd marszałkowski chcemy być przygotowani do każdego możliwego wariantu. Jesteśmy gotowi do uruchomienia połączeń na tej linii, w każdym możliwym czasie, ponieważ mamy tabor i jesteśmy razem z Kolejami Dolnośląskimi gotowi.

Trasa przez Sobótkę uzupełnić ma istniejąca siatkę połączeń Świdnicy z Wrocławiem, po jej otwarciu oba miasta połączy 16 par pociągów na dobę.




Komentarze (33)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Adrian M.2021-08-07 20:02:38 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Powinni też pomyśleć nad reaktywacją linii Legnica - Złotoryja - Świerzawa - Bolków - Bielawa - Srebrna Góra - Radków, z odgałęzieniem do Walimia, gdzie jest mnóstwo turystów. Radków to najlepsza brama wypadowa w nasze najpiękniejsze Góry Stołowe, a wiele odcinków torów zostało niedawno wyremontowanych, np. do Bielawy. Wystarczy pójść dalej z tym remontem do Radkowa, byłby doskonały dojazd z Zagłębia Miedziowego. Można to zrobić tanio, wykorzystując tory z niepotrzebnych linii kolejowych, gdzie społecznicy od lat walczą o ekologiczne ścieżki rowerowe na starych nasypach i mostach, np. na dawnej LK283.
~bystrzak20002021-05-17 13:06:30 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Na pewno linia kolejowa z Jeleniej Góry do Lwówka powinna zostać wyremontowana jako pierwsza przez władze województwa, zanim koszty będą duże. Zamiast bzdurnej linii do Sobótki, której nikt nie chce i nawet mieszkańcy demolują to co firma zrobiła. Taki mamy niestety władze województwa, które nie potrafią nic zrobić porządnie w temacie kolei.
~Wiesława2021-05-17 13:04:54 z adresu IP: (211.49.xxx.xxx)
Jako mieszkanka Wrocławia z przyjemnością przejechałabym się po ścieżce rowerowej do Sobótki zrobionej na miejscu torów. Kamienna Góra zainwestowała w takie ścieżki rowerowe i popatrzcie jak turystyka tam rozkwitła. Droga jest zbyt ruchliwa żeby jechać po niej rowerem. Z Lwówka do Jeleniej Góry nie da się zrobić takiej ścieżki bo tam jest po drodze wysoki wiadukt. Tam muszą zostać pociągi.
~Lac2021-05-17 13:01:12 z adresu IP: (126.125.xxx.xxx)
Niech wyremontują linie do Karpacza, Kowar, Lwówka. To są linie turystyczne na których można liczyć na duży ruch. Po co pociągi w wygwizdowach typu Sobótka gdzie psy d... szczekają? Wydają publiczną kasę ale niech przy tym jeszcze myślą!
~Mac2021-05-17 11:59:09 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Przeczytałem i moim zdaniem większość komentarzy napisała jedna osoba. Z powrotu kolei się cieszę i będę korzystał
~Lac2021-05-17 13:00:45 z adresu IP: (126.125.xxx.xxx)
Nie sądzę. Widać wyraźnie, że komentarze pochodzą od różnych osób. Ta trasa pociągu do Sobótki nigdy nie była atrakcyjną trasa lepiej by było uruchomić trasę do Lwówka przez Wleń, Pilchowice o wiele była by dłuższa i bardziej turystyczna. Do Sobótki nie ma sensu bo tam po drodze są same wsie o ile sie nie mylę
~jusz2021-05-17 10:00:02 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz stanowić to będzie ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~Reksio2021-05-17 23:03:31 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
@Petro: Ta kolej do Sobótki to psu na budę. Marnowanie pieniędzy i nic więcej. A tumanem to ty jesteś i cała twoja rodzina. Masakra jaki dzban!
~Petro2021-05-17 21:30:50 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Nie opowiadaj bzdur. Pociągi tamtędy jeździły i ludzie uważali. Niech się tumany nauczą uważać
~jusz2021-05-17 09:51:05 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Kriss2021-05-17 05:10:40 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
W końcu wracają zapomniane linie. Teraz trzeba aby ludzie się przesiedli z samochodów , podobnie na wzór Trzebnicy i będzie idealnie. Powodzenia w powrocie kolei również do Karpacza, Świeradowa czy Radkowa.
~Piss2021-05-17 13:02:12 z adresu IP: (126.125.xxx.xxx)
Kolej do Sobótki to kolejne miliony wrzucone w błoto, w mojej ocenie nietrafiony i kosztowny pomysł garstki osób. A może by tak wykorzystać skąd inąd piękną widokowo trasę na drogę rowerową i trasę biegową, na którą jest zapotrzebowanie. Sens mają, owszem, pociągi do Lwówka przez słynny most i do Karpacza, tam zawsze można liczyć na turystów a i mieszkańcy też pewnie skorzystają. Taki linie należy reaktywować. Pozdrawiam i życzę logiki w myśleniu i planowaniu iwestycji. Zapytajcie Państwo mieszkańców o potrzeby i oczekiwania, zamiast uszczęśliwiać na na siłę.
~Józef z Sobótki2021-05-16 23:41:31 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Sobótki protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~miejscowy2021-05-16 23:38:50 z adresu IP: (211.49.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Urszula Kaźmierczak2021-05-16 23:36:51 z adresu IP: (67.83.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Głos z Kobierzyc2021-05-16 23:34:54 z adresu IP: (175.193.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Sobótki to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Sobótce ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~mieszkanka2021-05-16 23:34:38 z adresu IP: (175.193.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Tomek Janiszewski2021-05-16 23:34:22 z adresu IP: (175.193.xxx.xxx)
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Jacek Kaźmierczak2021-05-16 23:34:07 z adresu IP: (175.193.xxx.xxx)
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~po ch uj2021-05-16 23:32:07 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~wro2021-05-16 23:31:47 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~mieszkaniec2021-05-16 23:31:35 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Adolf Warski2021-05-16 23:31:12 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wrocławianin2021-05-16 23:30:56 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~itt2021-05-17 09:57:12 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz grozi to zwierzynie, ale i ludności, w tym dzieciom, chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~z Jagodna2021-05-16 23:29:22 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Marek Robert Hejduk2021-05-16 23:28:56 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~hołota z Wrocławia2021-05-16 23:28:37 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~świdniczanin2021-05-16 23:27:36 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~Zara2021-05-16 21:37:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Powoli, wszystko zależy od samorządów, bo kosztuje to co zniszczyło PO/PSL - zlikwidowali 3000 km linii kolejowych a chcieli 5000 km - nie zdążyli
~Nara2021-05-16 23:32:37 z adresu IP: (126.83.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~WRmnouz2021-05-16 16:57:51 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Powinni też pomyśleć nad reaktywacją linii Legnica - Złotoryja - Świerzawa - Bolków - Bielawa - Srebrna Góra - Radków, z odgałęzieniem do Walimia, gdzie jest mnóstwo turystów. Radków to najlepsza brama wypadowa w nasze najpiękniejsze Góry Stołowe, a wiele odcinków torów zostało niedawno wyremontowanych, np. do Bielawy. Wystarczy pójść dalej z tym remontem do Radkowa, byłby doskonały dojazd z Zagłębia Miedziowego. Można to zrobić tanio, wykorzystując tory z niepotrzebnych linii kolejowych, gdzie społecznicy od lat walczą o ekologiczne ścieżki rowerowe na starych nasypach i mostach, np. na dawnej LK 283.
~Radek z Radkowa2021-05-16 23:28:16 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!