Jest przetarg DSDiK na rewitalizację linii 316 Chojnów – Rokitki
Linia kolejowa nr 316 Chojnów – Rokitki od km 21,832 do km 27,900 to linia jednotorowa, niezelektryfikowana, na której ruch pociągów pasażerskich został zawieszony w roku 2002, a linia została całkowicie zamknięta w 2005 roku. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ostatecznie przejął ten odcinek (wraz z pięcioma innymi) od PKP SA w 2019 roku, zapowiadając rewitalizację i wznowienie ruchu pasażerskiego. Zarządzająca infrastrukturą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację linii w trybie projektuj i buduj.
Jak czytamy w specyfikacji, termin realizacji zamówienia to tylko 7 miesięcy od daty podpisania umowy. Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich 80 km/h, klasy technicznej toru – 3, skrajni budowli: zgodnej z UK-4. Długość peronu określono na 100 m, wysokość na 0,55 m. Zakres robót budowlanych obejmuje nawierzchnię, podtorze, obiekty inż., przejazdy, budowle i obiekty obsługi podróżnych, urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach, oświetlenie i kolizje z sieciami zewnętrznymi. Podkłady do wymiany mają być nowe, strunobetonowe typu PS-83.
Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich skomentował, że prędkość 80 km/h jest dość niska, jak na wymóg zastosowania nowych szyn i podkładów. Zastanawia również stosowanie przez DSDiK toru klasycznego (stykowego. – Wielkie brawa za przystąpienie do tej malutkiej, ale istotnej lokalnie rewitalizacji (...) poprawiamy ofertę na odcinku Chojnów – Legnica (...); zmiana trasy nie powinna wydłużyć za bardzo albo wcale czasu przejazdu, a zyskujemy na trasie jeszcze jedno miasto i komunikujemy Białą i Rokitki ze stolicą gminy – Chojnowem. Zyskujemy też nową wieś: Białą, a nie tracimy nic bo przystanek Goliszów między Rokitkami a Miłkowicami (po prostej) od dawna nie funkcjonuje – skomentował Rachwalski.
DSDiK wybierze wykonawcę na mocy kryterium ceny (60%) i okresu gwarancji (40%).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.