Jest już gotowy projekt ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór

BT | Utworzono: 2021-05-04 12:50 | Zmodyfikowano: 2021-05-04 12:50
Jest już gotowy projekt ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór - fot. wizualizacje inwestora
fot. wizualizacje inwestora

W ramach inwestycji na tej trasie powstaną cztery przystanki. Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że przetarg na wybór wykonawcy może zostać ogłoszony jeszcze w tym tygodniu.

Nowak opowiada, że w ramach prac zostaną przebudowane sieci podziemne, potem położone będą tory. Mieszkańcy zyskają też nową zieleń, chodniki i ścieżki rowerowe.

Koszt budowy tego odcinka to ok. 81 mln zł. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł. Nową trasą pojedziemy w 2023 roku. Budowa linii tramwajowej na Nowy Dwór to największa tego typu inwestycja we Wrocławiu od 1949 roku.

TAT bliżej Rogowskiej. Zmiany w komunikacji miejskiej

Od weekendu 24-25 kwietnia wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na ul. Strzegomskiej, na odcinku od ul. Nowodworskiej do Rogowskiej. Na skrzyżowaniach z ul. Gubińską i Nowodworską zamknięto po jednym pasie ruchu.

– Drogowcy weszli w pas rozdziału i rozpoczęli prace rozbiórkowe, następnie zostaną przebudowane sieci podziemne, żeby można było tędy dojechać do ul. Rogowskiej – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Prace potrwają w tym miejscu przez kilka miesięcy. Stan nawierzchni, po której jeździły autobusy, był zły i musimy ją przebudować.

Ze względu na prace w ciągu ul. Strzegomskiej zmieniono lokalizację przystanków dla linii autobusowych: 106, 107, 109, 119, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 206, 246, 249, 319 i 609.

Przystanki „Nowodworska”, które zlokalizowane są w obu kierunkach przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z ulicą Nowodworską, przeniesiono w tymczasową lokalizację przy samej jezdni.

 


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~////2021-05-04 21:42:53 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Szkoda, że wbrew woli mieszkańców. Mieszkańcy chcieli na Muchobór Wielki. Ale kto się tam przejmuje demokracją, konstytucją we Wrocławiu...
~Romek2021-05-04 20:37:21 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ta linia powinna biec na Muchobór Wielki w okolice Gagarina to wtedy miałaby sensu.
~wrocławianin2021-05-04 19:26:39 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Gdyby Dutkiewicz i $utryk nie marnowali pieniędzy na stadion i kopaczy to TAT na Nowy Dwór byłby już dawno gotowy.
~Katek2021-05-04 19:18:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A gdzie mapa z trasa i przystankami ?