Jest już gotowy projekt ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór
W ramach inwestycji na tej trasie powstaną cztery przystanki. Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że przetarg na wybór wykonawcy może zostać ogłoszony jeszcze w tym tygodniu.
Nowak opowiada, że w ramach prac zostaną przebudowane sieci podziemne, potem położone będą tory. Mieszkańcy zyskają też nową zieleń, chodniki i ścieżki rowerowe.
Koszt budowy tego odcinka to ok. 81 mln zł. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł. Nową trasą pojedziemy w 2023 roku. Budowa linii tramwajowej na Nowy Dwór to największa tego typu inwestycja we Wrocławiu od 1949 roku.
TAT bliżej Rogowskiej. Zmiany w komunikacji miejskiej
Od weekendu 24-25 kwietnia wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na ul. Strzegomskiej, na odcinku od ul. Nowodworskiej do Rogowskiej. Na skrzyżowaniach z ul. Gubińską i Nowodworską zamknięto po jednym pasie ruchu.
– Drogowcy weszli w pas rozdziału i rozpoczęli prace rozbiórkowe, następnie zostaną przebudowane sieci podziemne, żeby można było tędy dojechać do ul. Rogowskiej – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Prace potrwają w tym miejscu przez kilka miesięcy. Stan nawierzchni, po której jeździły autobusy, był zły i musimy ją przebudować.
Ze względu na prace w ciągu ul. Strzegomskiej zmieniono lokalizację przystanków dla linii autobusowych: 106, 107, 109, 119, 124, 126, 132, 134, 142, 148, 149, 206, 246, 249, 319 i 609.
Przystanki „Nowodworska”, które zlokalizowane są w obu kierunkach przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z ulicą Nowodworską, przeniesiono w tymczasową lokalizację przy samej jezdni.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.