Nowe przejście przy Legnickiej. Piesi szczęśliwi, co z kierowcami? [SONDA]
GN |
Utworzono: 2021-04-29 13:00 | Zmodyfikowano: 2021-04-29 13:01
fot. ZDiUM
Inwestycja miała wyeliminować bariery dla osób niepełnosprawnych, seniorów i rodziców z wózkami. Wcześniej musieli oni korzystać z podziemnego przejścia, teraz dojście na przystanek jest już z poziomu jezdni.
Koszt tej inwestycji to ponad 1,5 miliona złotych.
A co to oznacza dla kierowców? Dla nich powstała nowa sygnalizacja świetlna w tym miejscu.
Nowe przejście dla pieszych przy Legnickiej: Dobra inwestycja?
TAK
NIE
Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~January2021-04-30 07:12:58 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
Kto jeszcze PITa nie złożył, niech zrobi to poza Wrocławiem!
zgłoś do moderacji
~ZaKrzyczany2021-04-30 06:36:20 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A na Krzykach nadal panuje śmieciowy bajzel. Sytryk zajmij się tym problemem. Segregowanie śmieci leży. Wszystko ląduje w kubłach ze zmieszanymi. Brak osobnych na papier, plastiki czy szkło. Ktoś odpowiada za ten syf śmieciowy. Taki burdel to tylko POlszewicy są w stanie zrobić.
~////2021-04-29 16:47:41 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
tylko czy to coś jest warte wydania 1,5 melona , czy to aby nie przepłacone i to wielokrotnie ??
~rafka2021-04-29 16:07:51 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
To przejście nie będzie mieć żadnego wpływu na przepustowość dla ruchu kołowego. Tę określają złożone skrzyżowania, gdzie czas trzeba podzielić na wiele różnych grup (kierunków ruchu), a nie proste przecięcie przejściem na przystanek. Dokładnie tak, jak wytrzymałość całego łańcucha określa jego najsłabsze ogniwo.
Jedyne co się zmieni, to maksymalne prędkości - nie będzie długiej prostej, która pozwala rozpędzić się do 80 km/h. A to na Legnickiej jest regułą. Później i tak kierowcy czekają na skrzyżowaniu, więc prędkość średnia nie ulegnie zmianie (a przynajmniej nie powinna, jeśli sygnalizacja jest właściwie ustawiona).
Podział długich odcinków na krótsze znacznie poprawia bezpieczeństwo. A Legnicka jest najbardziej niebezpieczną ulicą we Wrocławiu - 1/3 wypadków śmiertelnych w ostatnich trzech latach miało miejsce na niej. Wcześniej ten niechlubny tytuł dzierżyła Grabiszyńska, ale na najdłuższym odcinku zburzono kładkę i wybudowano przejście. I tak spadła z pierwszej dziesiątki.
~Paweł2021-04-29 14:50:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To jest zła i nieprzemyślana inwestycja tworzona wbrew obecnym trendom planistycznym. Inwestycja stworzona nie dla dobra mieszkańców tylko przeciw nim. Inwestycja oczywiście inspirowana przez stowarzyszenia samochodozowe, znane z forsowania działań, których mieszkańcy nie chcą.
Podczas gdy na zachodzie tworzy się bezkolizyjne skrzyżowania ciągów pieszych, rowerowych i transportu kołowego i szynowego tu, na głównej arterii przepustowej miasta tworzy się sztuczne blokady i spowalnia ruch nie tylko samochodowy, ale głównie tramwajowy i autobusowy. Bo tramwaje i autobusy muszą czekać na światłach. Wpychanie ruchu pieszego na kolizje z ruchem kołowym to tworzenie kolejnego niebezpiecznego miejsca (dość przypomnieć, że zaledwie kilkaset metrów dalej był głośny przypadek jadącego na hulajnodze chłopaka, który wjechał bezpośrednio pod jadący samochód). Ponadto - tworzenie dodatkowej sygnalizacji świetlnej powoduje powstawanie korków, a co za tym idzie zwiększonej emisji zanieczyszczeń - tj. spalin od zwiększonego spalania ruszających autobusów, busów i ciężarówek i samochodów, oraz ścierania się np. opon, klocków hamulcowych.
Warto też wspomnieć, że w tym punkcie z pewnością pojawią się bandyci chodnikowi na rowerach i tylko czekać, aż będą się pchać pod koła samochodów wjeżdżając w słuchawkach na uszach rowerami na czerwonym świetle wprost pod koła. #chodziozycie
~////2021-04-30 00:59:22 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Droga Rafko, natężenie ruchy na A4 zbliża się do 100 000 pojazdów na dobę = ponad 1 pojazd na sekundę. Stąd kolizyjność. Co do "miast dla ludzi", miast "bliskich odległości". Mieszkaniec Leśnicy ma 20 km do najbliższego urzędu miejskiego. Bliżej mu do Środy Śląskiej :)))))))
~rafka2021-04-29 15:53:58 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
"Podczas gdy na zachodzie tworzy się bezkolizyjne skrzyżowania ciągów pieszych, rowerowych i transportu kołowego..."
Obawiam się, że wiedza wyrażającego tę opinię bazuje na latach 50-70 ubiegłego wieku, czyli ery planowania miast modernistycznych (samochodocentrycznych). Od tamtego czasu w urbanistyce zmieniło się prawie wszystko. Obecnie kluczowe jest projektowanie "miast dla ludzi", miast "bliskich odległości", "osiedli kompletnych". Duże trasy z obiektami kładkami, estakadami, tunelami i wiaduktami są zamieniane w aleje z uspokojonym ruchem z wkomponowaną zielenią. Na całym świecie, nie tylko na Zachodzie.
~mri2021-04-29 15:09:57 z adresu IP: (194.110.xxx.xxx)
Co za bzdury. To nie przejścia dla pieszych tworzą korki, a zbyt duża ilość aut. Przejście dla pieszych w tym miejscu jest potrzebne, bo nie każdy jest 20-letnim chłopakiem, który z łatwością pokona schody w przejściu podziemnym. Dodatkowe światła spowolnią też zapędy kierowców, którzy robią sobie z Legnickiej autostradę, a przypomnę, że obowiązuje tutaj ograniczenie prędkości do 50 km/h. Przejście w tym miejscu to właśnie podążanie za obecnymi trendami, czyli oddawaniem miasta ludziom, a nie pojazdom. Żyje pan chyba mentalnie w epoce słusznie minionej, skoro uważa pan, że na świecie stawia się w miastach na bezkolizyjne drogi szybkiego ruchu właściwie w centrum miasta.
~Jakub Jan2021-04-29 14:34:32 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Super, że powstało to przejście. Osoby z trudnościami w poruszaniu się w końcu będą miały komfortowe i bezpieczne dojście na przystanki oraz przejście przez szeroką Legnicką. Kierowcy też zyskają dzięki temu - ruch na Legnickiej będzie płynniejszy, a zatem i bezpieczniejszy, poza tym każdy kierowca to też pieszy, a może niektórzy z nich będą kiedyś mieli trudności w poruszaniu się
~mri2021-04-29 15:16:56 z adresu IP: (194.110.xxx.xxx)
Panie Pawle, skoro uważa pan, że ruch na drogach szybkiego ruchu jest bezpieczniejszy to dlaczego na autostradach i drogach ekspresowych dochodzi do największej liczby wypadków? Najbezpieczniejsze, a także zapewniające największą przepustowość są drogi o dopuszczalnej prędkości 30 km/h. Koszt anarchii jest wtedy znikomy przy zachowaniu największej płynności jazdy.
~Paweł2021-04-29 14:54:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Panie No*****ski. Pan reprezentuje samochodozę, a to się leczy. Czemu chce nas pan truć dodatkowymi spalinami? Osobom z trudnościami w poruszaniu się powinna zostać zapewniona winda, bo to co pan nazywa komfortowym przejściem to jest udręka. Pan spróbuje poruszając się o kulach przejść tak szeroką ulicę.
"Kierowcy też zyskają dzięki temu - ruch na Legnickiej będzie płynniejszy, a zatem i bezpieczniejszy" to stwierdzenie jest oderwane nie tylko od rzeczywistości ale i od logiki. Będzie wręcz przeciwnie.
~Papek2021-04-29 14:24:11 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Kierowcy też są szczęśliwi, bo rozumieją, że oni również kiedyś będą mieli 80 lat i problemy z poruszaniem się utrudniające wejście po schodach! Każdy z nas jest pieszym niezależnie od tego jakim środkiem transportu najczęściej się porusza.
Zobacz także