"Mam wrażenie, że moje dzieci spadają z łóżek w nocy". Problemy po remoncie Berenta

Joanna Jaros, BT | Utworzono: 2021-04-09 07:14 | Zmodyfikowano: 2021-04-09 07:21
"Mam wrażenie, że moje dzieci spadają z łóżek w nocy". Problemy po remoncie Berenta - fot. mat. z kamer
fot. mat. z kamer

Powód ? Dziennie tą drogą przejeżdża ponad 600 autobusów miejskich, które dodatkowo najeżdżają na zamontowane po remoncie tak zwane wyniesione tarcze skrzyżowań:

- W momencie najechania na próg zwalniający jest takie "łubudu" - dodaje inny z mieszkańców Berenta:

Ulica Berenta jest strefą ruchu uspokojonego stąd wyniesione skrzyżowania, wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej:

Zmniejszenie liczby kursów nie wchodzi w grę, wyjaśnia Adam Więcek z Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Miasta:

Z kolei wyniesione tarcze skrzyżowań mają za zadanie wyegzekwować ograniczenie prędkości do 30 km/h.


Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zara2021-04-09 15:42:35 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Radarowy wyświetlacz prędkości viasis PLUS SMILE to radar edukacyjny, który podziękuje Ci „uśmiechem”. Grafiki w postaci „uśmiechów” na wyświetlaczu LED wskazują pozytywne/negatywne zachowania się kierowców na drodze. Dodatkowo tablica wyświetla informację „ZWOLNIJ” albo „DZIĘKUJE” w zależności od tego czy kierujący dostosował się do ograniczenia prędkości. Tablice wyświetlające prędkość to idealnie nadaj się do efektywnej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach publicznych oraz drogach wewnątrz osiedlowych Najważniejsze zalety tablicy radarowej viasis PLUS Smile: • Wyświetla prędkość kierującego oraz ograniczenie prędkości na danym odcinku drogi • Zakres prędkości 1 km/h do 199 km/h • Wyświetla uśmiechniętą lub smutną buźkę w zależności od tego czy dopuszczalna prędkość została przekroczona • Wyświetla informację „ZWOLNIJ” lub „DZIĘKUJE” w zależności od tego czy dopuszczalna prędkość na danym odcinku została przekroczona przez zmierzony pojazd.
~AXC2021-04-09 14:19:23 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
Cholera, tylko te autobusy powodują korki a wcale nie pół miliona aut we Wrocławiu...
~Cass2021-04-09 13:05:30 z adresu IP: (176.121.xxx.xxx)
Dlaczego w tym kraju zamiast progów nie stosuje się fotoradarów ????!!!! To najbardziej skuteczne rozwiązanie temperowania zapędów kierowców. Jeżeli chodzi o hałas to odniesieniu do dróg nie wydaje się decyzji ! Wiec wszelkiej maści normy można sobie w buty wsadzić. Wiem bo to aktualnie przerabiam z popapranym starostwem wro. Po...ane państwo
~UE o hałasie / dyrektywa2021-04-09 13:29:16 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
UE nie rychliwa, ale skoro są dyrektywy, to zacznie się domagać ich spełniania. Już widzę TAT zawinięty z powodu nie spełniania norm europejskich. Na Rogowskiej nie da się przestrzegać norm hałasu z torowiskiem pod oknami. Cofnięcie dotacji unijnych to tylko kwestia czasu. Co do radarów jestem jak najbardziej za.
~UE o hałasie / dyrektywa2021-04-09 12:37:11 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Eulalia Peris Ekspert EEA ds. hałasu w środowisku Wywiad opublikowany w marcowym wydaniu biuletynu informacyjnego EEA 01/2020 "Długotrwałe narażenie na hałas może wywierać różnorodne skutki dla zdrowia, np. rozdrażnienie, zaburzenia snu, negatywny wpływ na układ krążenia i układ przemiany materii, a także zaburzenia funkcji poznawczych u dzieci. Biorąc pod uwagę obecne dane, szacujemy, że hałas w środowisku każdego roku przyczynia się do rozwoju 48 000 nowych przypadków choroby niedokrwiennej serca, a także do 12 000 przedwczesnych zgonów. Szacuje się również, że 22 mln osób cierpi z powodu przewlekłej drażliwości, a 6,5 mln osób – przewlekłych, poważnych zakłóceń snu. Oceniamy, że z powodu hałasu emitowanego przez samoloty 12 500 dzieci w wieku szkolnym wykazuje problemy z czytaniem w szkole". "W niektórych krajach nadal brakuje sporego odsetka danych w postaci map hałasu i planów działania. Problemów związanych z hałasem nie można właściwie ocenić i ich rozwiązać, jeżeli państwa, regiony i miasta nie tworzą map hałasu lub planów działania wymaganych na mocy dyrektywy."
~Realista2021-04-09 10:38:11 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Progi zwalniające to szkodliwe idiotyzmy. Niszczą samochody, powodują hałas i drgania pobliskich budynków. W budynkach będą pękać ściany. Zarządca drogi w przypadku pęknięcia ściany budynku powinien płacić odszkodowanie. Na miejscu mieszkańców porobiłbym dokumentacje zdjęciową ścian.
~Sstes2021-04-09 10:32:48 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Myślę że warto sprawdzić wyprofilowanie tych progów. Ludki z odbiorów bardzo często nie potrafią tego sprawdzić. Druga sprawa to MPK, które musi zdyscyplinować kierowców, żeby trzymali się ograniczeń.
~Lolek2021-04-09 18:34:59 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Progi był juz poprawiane, teraz tylko kierowców pilnować, by jechali 30 km/h.. w autobusach MPK to jest do zrobienia, bo mają gpsy i wystarczy kontrola z Centrali Ruchu..
~Stefanek2021-04-09 09:57:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No i tak się kończy nieudolna próba tępienia kierowców i promowania MPK - klasyczny strzał we własne kolano. Brawo Jacek, brawo Elżbieta, brawo wy!
~Kki2021-04-09 09:24:46 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nikt nie zapomniał i chwała miastu, że remont wykonano. Ale dorzucono jeszcze jedna linię 116,chyba z największą liczbą kursów
~halo2021-04-09 09:07:04 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Chyba remont trwał za długo i mieszkańcy zapomnieli jak wyglądała ta ulica przed remontem? Jaki był hałas, pędzące autobusy i samochody. Tak wiele się zmieniło, a Radio powinno pokazać także druga stronę medalu i umożliwić wypowiedź również tym, którzy są zadowoleni.
~Zibi2021-04-09 08:44:18 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Przecież wiadomo że takich robót nie da się wykonać bezszelestnie trzeba pocierpiec trochę ludzie mieszkający przy ruchliwych ulicach z tramwajami mają to na codzień i muszą z tym żyć zawsze można wyemigrować na wieś i być upierdliwcem rolników????????????????
~Mimi2021-04-09 09:23:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Z tego co widze to artykul nie dotyczy strikte remontu tylko tego jest po nim. Poza tym w Panskim komentarzu jest nawiazanie do ruchliwych ulic z tramwajami a z tego co mowi Pani Maciag to "Ulica Berenta jest strefą ruchu uspokojonego stąd wyniesione skrzyżowania" wiec ni jak nie widze tu podobienstwa. To ze przez Berenta jezdzi sie teraz gorzej wszystkim nie jest rzadna tajemnica- tak samo jak przez zwezony odcinek Kasprowicza. A hałas jest i bedzie skoro sa tam progi zwalniajace..
~smog akustyczny2021-04-09 08:14:31 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Sprawdzić, jaki jest poziom hałasu (bodajże 56 dB), czy spełnia normy i zamknąć ulicę jeśli przekracza.
~weźcie się2021-04-09 08:05:42 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Progi zwalniające to jest zło. Pasażerowie autobusów to nie są pacynki by podskakiwały na hopkach bo tak sobie ktoś wymyślił.