Cyklostrada kontra autostrada. Spór o dwa duże projekty rowerowe w regionie

jk | Utworzono: 2021-03-26 06:32 | Zmodyfikowano: 2021-03-26 06:41
Cyklostrada kontra autostrada. Spór o dwa duże projekty rowerowe w regionie - zdjęcie ilustracyjne; fot. Patrycja Dzwonkowska
zdjęcie ilustracyjne; fot. Patrycja Dzwonkowska

Szczegóły przedstawia wicemarszałek Grzegorz Macko:

ZOBACZ KONIECZNIE: Cyklostrada Dolnośląska: Ponad 1800 kilometrów ścieżek rowerowych

Za pierwszym projektem stoi z kolei stowarzyszenie "Rzeczpospolita samorządna" skupiająca kilkadziesiąt gmin. Jednym z liderów tego stowarzyszenia jest wojewódzki radny Dariusz Stasiak, który współpracował z władzami województwa, a obecnie jest z nimi skonfliktowany:

Gminy za przynależność do tego stowarzyszenia uiszczają składki członkowskie. To jednak nie wszystkim się podoba. Radni Koalicji Obywatelskiej w Legnicy byli przeciwni, aby miasto dołączyło do tego projektu. Koalicja podkreśla, że Legnica ma płacić 150 tys. zł rocznie za udział w tym projekcie, a nie ma pewności co do ostatecznych efektów - mówi Jarosław Rabczenko:

Prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski broni tej inwestycji:

Według szacunków Dolnośląska Autostrada Rowerowa będzie kosztować ok. 200 mln zł.


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Trok2021-03-26 08:10:24 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A kiedy będą wyremontowane chodniki . Władze Wrocławia nie wypełniają zapisów ratyfikowanej przez Polskę Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych podjęta przez Ministerstwo Rozwoju w 2013 r. inicjatywa wypracowania systemowego spojrzenia na zasadę równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, ma urzeczywistnić w ramach funduszy europejskich 2014-2020 zapisy ratyfikowanej przez Polskę Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Chcemy, aby dostępność środków europejskich była szansą na postęp dla wszystkich obywateli, w tym tych z niepełnosprawnościami i o różnych potrzebach funkcjonalnych. Nie mają możliwości poruszania się po wielu zdezelowanych chodnikach