Koleje Dolnośląskie: 422 mln zł na 19 nowych pociągów

PAP, jk | Utworzono: 2021-03-25 10:49 | Zmodyfikowano: 2021-03-25 11:26
Koleje Dolnośląskie: 422 mln zł na 19 nowych pociągów - fot. Patrycja Dzwonkowska/ mat. prasowe
fot. Patrycja Dzwonkowska/ mat. prasowe
Koleje Dolnośląskie: 422 mln zł na 19 nowych pociągów - 0
Koleje Dolnośląskie: 422 mln zł na 19 nowych pociągów - 1
Koleje Dolnośląskie: 422 mln zł na 19 nowych pociągów - 2

PKO Bank Polski strategicznym finansowym partnerem Kolei Dolnośląskich. Dzisiaj podpisano umowę w tej sprawie Prezes spółki mówi, że dzięki ponad 440 milionom złotych, które dolnośląski przewoźnik otrzyma z banku, będzie możliwy zakup 19 nowoczesnych pociągów.

Członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda:

Regionalny przewoźnik podpisał już umowę na zakup 8 nowoczesnych, pięcioczłonowych pociągów typu Elf2 wyprodukowanych przez PESA Bydgoszcz.

Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy nie ma wątpliwości - podróżni będą zadowoleni:

Marszałek Cezary Przybylski podkreśla, że samorząd województwa stawia na rozwój infrastruktury kolejowej:

Na czwartkowej konferencji prasowej minister Michał Dworczyk przypomniał, że rozwój infrastruktury kolejowej, to nie tylko inwestycje tabor:

Na wrocławskim Dworcu Głównym można było dziś obejrzeć pociąg ELF 2 produkcji Pesa Bydgoszcz. -  Ten prezentowany dzisiaj, był wersją aglomeracyjną, składy dla nas będą miały trochę inny wnętrze - tłumaczył Radiu Wrocław Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich:

Pasażerom pociąg bardzo się podobał:

Pierwszych 5 składów powinno dotrzeć na Dolny Śląsk w marcu przyszłego roku. 


Komentarze (25)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~polecam!2021-03-25 17:17:11 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Bardzo polecam wpisać "Cza.rna Li.sta Do.lnośląskich M.ikoli" (bez kropek). Nie wiem kto ją sporządził, ale jest tam piękny wykaz wszystkich chuliganów kolejowych z Dolnego Śląska, którzy demolują dworce, niszczą tabor i piszą wulgarne komentarze w internecie. Sprawdź koniecznie, czy to nie twój znajomy, a może nawet ktoś z rodziny!
~Noema2021-03-25 17:16:51 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Zgorzelca jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~empek2021-03-25 17:16:28 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za chamstwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej głupiej zdziry.
~Sens2021-03-25 17:16:08 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:04:59 z adresu IP: (118.158.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:01:50 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:01:31 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:01:14 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~moose2021-03-25 15:59:23 z adresu IP: (114.187.xxx.xxx)
Oczywiście - to jest początek drogi do odbudowy linii ale te 200 mln zł to nie cała linia 285. Także to jakieś 20 km i to bez większych budowli inżynieryjnych po drodze, rzekłbym - ewidentnie przeszacowane. O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie - nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny).
~Komentarz został usunięty2021-03-25 15:58:57 z adresu IP: (114.187.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Tomek Janiszewski2021-03-25 15:58:09 z adresu IP: (114.187.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Myk2021-03-25 15:57:42 z adresu IP: (114.187.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki natomiast nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Pryk2021-03-25 17:17:45 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Kochaniutki do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:00:49 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ryk2021-03-25 11:36:11 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
To się dobrze składa. Reaktywacji wymagają linie do Bolkowa, Srebrnej Góry, Walimia, Radkowa i Stronia Śląskiego, nowy tabor będzie potrzebny. Te remonty można zrobić tanim kosztem, wystarczy przenieść szyny z niepotrzebnych linii kolejowych, np. LK 283. Z resztą na LK 283 mieszkańcy domagają się budowy asfaltowej ścieżki rowerowej. W najpiękniejszą Dolinę Bobru ściąga mnóstwo bogatych turystów z Niemiec, którzy cenią sobie wypoczynek w ciszy i spokoju i ciągle dopytują kiedy powstaną porządne ścieżki rowerowe np. JG - Zebrzydowa.
~bbb2021-03-27 19:01:30 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Otóż to. Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~kkk2021-03-27 19:00:30 z adresu IP: (221.154.xxx.xxx)
Zgadza się. do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~mmm2021-03-27 16:51:59 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
To prawda . We lwówku jedna z największych atrakcji to rzucanie butlami na dawnym dworcu kolejowym w tory i przesiadywanie na przystanku PKS naprzeciwko . Strach tam chodzić . Bezsensowne jest również puszczanie ED250 do jeleniej . Niby po co kto tym jedzie o 3 w nocy? Turyści jadą do karpacza czy Szklarskiej po co im pociag ktory dojeżdza do jeleniej . Teraz tymbardziej w czasie epidemi po lini gdzie średnia prędkość to 70 km/h .
~Pryk2021-03-25 17:15:27 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~Myk2021-03-25 17:15:08 z adresu IP: (171.4.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~więcej2021-03-25 16:02:49 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Więcej o chuligańskich, łamiących prawo wybrykach hejtera Lwówka z Wrocławia w artykule "W Lwówku Śląskim szukają żartownisia" na portalu tvdami. eu.
~Komentarz został usunięty2021-03-25 16:02:19 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2021-03-25 15:57:26 z adresu IP: (114.187.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Diego2021-03-25 13:49:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie ma czego przenosić ani reaktywować, LK283 już dawno została rozkradziona przez okolicznych mieszkańców. Zobaczcie do jakiego stanu doprowadzili dworzec okoliczni mieszkańcy. YouTube: ,,pozdrowienia z lwówka’’
~Jar2021-03-25 11:38:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bzdura. LK 283 musi być reaktywowana.