Koleje Dolnośląskie chcą kupić kolejne elektryczne pociągi

WK | Utworzono: 2021-03-18 11:37 | Zmodyfikowano: 2021-03-18 11:39
Koleje Dolnośląskie chcą kupić kolejne elektryczne pociągi - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Pod koniec września ubiegłego roku podpisano już umowę na zakup pięciu tego typu pojazdów. Oznacza to, że dolnośląski przewoźnik powiększy swój tabor aż o 13 elektrycznych pojazdów. Członek zarządu Tymoteusz Myrda tłumaczy, że Dolny Śląsk stawia na kolej.

Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy już podczas podpisywania pierwszej umowy wychwalał pociągi z najnowszej serii:

Koszt inwestycji to w sumie 377 mln zł. Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich tłumaczy na jakich trasach będą jeździły nowe pociągi:

W ubiegłym roku spółka Koleje Dolnośląskie podpisała także umowę na zakup sześciu hybrydowych składów wyprodukowanych przez NEWAG. Trójczłonowe pojazdy mają poruszać się zarówno z wykorzystaniem silnika spalinowego, jak i trakcji elektrycznej.


Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~chuligani z Wsiocławia2021-03-21 13:32:23 z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~polecam!2021-03-21 13:31:57 z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Bardzo polecam wpisać w Google "Czarna Lista Dolnośląskich Mikoli". Nie wiem kto ją sporządził, ale jest tam piękny wykaz wszystkich chuliganów kolejowych z Dolnego Śląska, którzy demolują dworce, niszczą tabor i piszą wulgarne komentarze w internecie. Sprawdź koniecznie, czy to nie twój znajomy, a może nawet ktoś z rodziny!
~wieprz ze Świniar2021-03-21 13:31:05 z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~sołtys lwuwka2021-03-21 10:33:01 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
YouTube: ,,pozdrowienia z lwówka’’
~świr z Wsiocławia2021-03-21 13:31:33 z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Więcej o chuligańskich, łamiących prawo wybrykach hejtera Lwówka z Wrocławia w artykule "W Lwówku Śląskim szukają żartownisia" na portalu tvdami. eu
~Marek Robert Hejduk2021-03-18 15:52:22 z adresu IP: (115.163.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Jakub Bartz2021-03-18 15:46:49 z adresu IP: (121.146.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Tomek Janiszewski2021-03-18 15:45:39 z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Wacek2021-03-18 16:07:47 z adresu IP: (209.239.xxx.xxx)
@Fred: Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Fred2021-03-18 16:00:51 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
To ze ludzie niszcza nie znaczy ze inwestowanie w infrastrukture nie jest dobre. Od tego sa policja i prokuratura i skuteczny aparat prawa, bez kolegow krolika. Ostatnie reformy ewidentnie nie przyniosly skutku, juz czas aby polecialy glowy odpowiedzialnych za te reformy.
~Adrian Janda2021-03-18 15:42:53 z adresu IP: (24.253.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~Komentarz został usunięty2021-03-18 15:39:00 z adresu IP: (71.197.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~kaja8052021-03-18 15:33:43 z adresu IP: (58.123.xxx.xxx)
Miejmy teraz nadzieję, że przewoźnik mądrze rozdysponuje nowy tabor i będzie on woził pasażerów po trasach regionalnych. Czyli tych najbardziej obciążonych. Zgodnie z nazwą i ideą funkcjonowania przewoźnika. O kolejki aglomeracyjne niech zainteresowane gminy martwią się same. Jeśli rzeczywiście zależy im na rozwoju komunikacji, to znajdą pieniądze na tabor i dofinansowanie połączeń i nie będą musiały wysługiwać się przewoźnikiem utworzonym w innym celu, nawet nie płacąc za usługę. Szkoda byłoby, żeby te pojazdy się zmarnowały. Do tego przywrócić dawne atrakcyjne oferty biletowe w starych cenach (euronysa, bilet sudecki) i sukces murowany.
~Kociol20092021-03-18 15:31:09 z adresu IP: (114.17.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Adrian M. mba2021-03-18 14:27:27 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Pytanie tylko którędy tę kolej przez Polkowice puścić. Po torach PMT przez szyb RVI można, bo z tego co wiem to jest już nieużywany. A dalej nie ma którędy. Pozostaje tylko wersja naokoło przez Polkowice Dolne, szyb Rudna Zachodnia i zmiana kierunku między semaforami na szlaku Rudna Zachodnia a Rudna Zdawcza (cmentarz). Szlak ma raptem 300 metrów i nawet jakiś zabłąkany ICek mógłby przejechać (autobusem szynowym takim, co to w Bieszczady jeździ w trakcji spalinowej). Tylko jaki sens puszczać spalinowego w 90% trasy pod trakcją elektryczną (myślę tu o relacji z Wrocławia nad morze). Osobowe mogły by dać radę, jako, że Polkowice ciążą na kierunek Wrocław. Obeszło by się bez budowy odcinka Sieroszowice - Żukowice (10km). A reszta? Bielawa - Srebrna Góra na pewno do zalewu, dalej nie wiem do którego kierunku Srebrna Góra ciąży, ale na pewno do Radkowa; Wleń - Lwówek (i dalej) - jak najbardziej tak, bo tam nawet drogi rowerowej nie ma (jest, ale jechałem dwa razy i więcej nie będę); Dębowy Gaj - Marczów/Nielestno - tak sobie, z zastrzeżeniem dojazdu busowego/autobusowego na Lwówek Górny; Świeradów tak z możliwością pociągów bezpośrednich (choćby z Wrocławia). Z Zebrzydowej do Jeleniej Góry raczej nie ma szans ze względu na tunel. Wojcieszów, mimo że jest w powiecie złotoryjskim, to ciąży na Legnicę i pociągi w tej relacji miały by sens. A szczególnie weekendowe. Stronie/Lądek typowo turystyczne plus dojazdy codzienne do Kłodzka - tylko jeździć. No i ta osławiona Sobótka. Krótka, szybka trasa na weekend i bezproblemowy przyjazd do Wrocławia dla wielu tysięcy ludzi z okolic - jak to się na kolei mówi?: jechać i nie zwalniać prędkości. Świdnica - Jedlina powinna mieć potencjał. Reasumując: każda linia oprócz lk 283 jest potrzebna, reaktywacja przeniesie tylko plusy. Może się uda reaktywować linię do Chocianowa, a nawet do Przemkowa. I nie zapomnijmy o Bogatyni przez Węgliniec. A ujadanie na siebie nie ma sensu (w sensie, która linia ważniejsza). Pozdrawiam. M.
~Kociol20092021-03-18 15:32:06 z adresu IP: (114.17.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć kolei we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~xx22021-03-18 12:29:22 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
~kaja8052021-03-18 15:34:20 z adresu IP: (58.123.xxx.xxx)
Świnia i wrocławiak ścigają się, kto zje więcej knysz. Świnia nawet jednej nie zjadła i się zerzygała. A wrocławiak je knyszę za knyszą, je, je, je i nic!