Odbudowa linii kolejowej do Bogatyni? Jest problem z pieniędzmi

GN | Utworzono: 2021-03-08 10:36 | Zmodyfikowano: 2021-03-08 10:37
Odbudowa linii kolejowej do Bogatyni? Jest problem z pieniędzmi  - fot. RW
fot. RW

- Jest jednak problem - mówi pełniący obowiązki burmistrz Wojciech Dobrołowicz:

Rzeczniczka urzędu w Zgorzelcu Renata Burdosz mówi, że wkład własny do tego projektu to około 10 milionów złotych. Zgorzelca nie stać po prostu na wyłożenie kilku milionów. Mieszkańcy tymczasem chcieliby powrotu pociągów choć jak mówią z dawnej trasy niewiele zostało:

Odbudowa linii do Bogatyni ma kosztować około 100 milionów złotych, z czego gminy miałby dołożyć około 10 procent.


Komentarze (28)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krowa z Marczowa2021-03-23 13:36:28 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
A we wsiówku puciongów nie ma i jest świetnie. Na złom do Wlenia i do MOPSu w Jeleniej Górze ludziska dojeżdżają komfortowom dryndom sołtysa powożonom przez wiecznie nietrzeźwego śwagra. Puciongów tu nie chcemy, bo to wynalazek szatana!
~Ondraszek2021-03-23 13:33:18 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Zobaczycie w tym waszym wsiówku pociągi jak świnia niebo. I dobrze. Pociągi mają jeździć tam, gdzie jest frekwencja, a nie tam, gdzie jakiś pajac internetowy chce.
~Tomek Janiszewski2021-03-08 23:24:30 z adresu IP: (14.169.xxx.xxx)
Tymczasem na Infokolej mikolski jazgot, bo rośnie cena biletu "Weekend z KD", na którym w każdy weekend fryzjerka i jej popaprana rodzina prawie za darmo jeżdżą do swoich szkółek we Wrocławiu. Szykujcie popcorn na cały tydzień bo zapowiada się niezły serial aż do najbliższej niedzieli, tj. do momentu wejścia zmian w życie. Brawa dla KD za słuszną zmianę! Niech zgorzeleckie zdziry w końcu zaczną płacić za swoje podróże pociągami tak jak płaci reszta mieszkańców Dolnego Śląska.
~Ondraszek2021-03-23 13:34:20 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że po sprawiedliwości wzrośnie bilet Euronysa, żeby jeleniogórskie dziady mogły się tylko pogapić na pociągi z okien swoich slumsów, bo ich nie będzie na nie stać ;)
~Wiktor Lis2021-03-09 00:02:33 z adresu IP: (118.69.xxx.xxx)
Heh, pamiętam jak te świry z Infokolej szantażowały poprzedniego prezesa żeby spełniał ich zachcianki, groziły filmikami na Youtube, wojną na swoim forum (którego już nikt nie czyta) itd. Rachwalski udający wszędzie chojraka dał się owinąć fryzjerce wokół palca jak urodzony pantoflarz, mam nadzieję, że prezes Stawikowski pokaże przysłowiowe jaja i oleje fryzjerkowe spazmatyczne kwiki i szlochy ciepłym moczem.
~z Jagodna2021-03-08 23:16:05 z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Fuj!2021-03-08 23:15:40 z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~kot Larek2021-03-08 23:15:21 z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Zgorzelca jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Ondraszek2021-03-23 13:35:12 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
A wsiówek pociągów nie ma wcale - i dobrze! I hoooj to kogo interesi to, co ty uważasz :)
~Kocur srocur2021-03-10 13:32:26 z adresu IP: (220.124.xxx.xxx)
Kotka dupotka - Jako mieszkaniec Bogatyni protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~Kotka dupotka 2021-03-10 11:35:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A mnie mieszkanke Bogatyni zadowoliłoby dojazd do Zgorzelca i do Wałbrzycha Szczawienko przez Jelenią bo po 17 jedzie tylko jeden pociag
~kociol20092021-03-08 22:37:15 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
pociong do lwufka musi być!
~wieprz ze Świniar2021-03-08 23:14:29 z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Naczelnik2021-03-08 16:53:11 z adresu IP: (106.250.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Bogatyni czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~do Carto2021-03-08 22:11:14 z adresu IP: (118.69.xxx.xxx)
Niedługo będziesz musiał zacząć, jak złomiarze rozkradną twoją linię do Sobótki.
~Carto2021-03-08 20:56:06 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ja nie korzystam ze ścieżek rowerowych , więc należy je zlikwidować
~Wojtek2021-03-08 16:51:41 z adresu IP: (220.79.xxx.xxx)
Torów do Bogatyni nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Victoria2021-03-08 16:50:20 z adresu IP: (218.232.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Bogatyni. Sukces będzie większy niż kolej !
~Fela2021-03-08 16:48:44 z adresu IP: (1.252.xxx.xxx)
Torów na trasie do Bogatyni, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Osiedle Awaryjne. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Pirat2021-03-08 16:47:18 z adresu IP: (129.19.xxx.xxx)
Panie Dobrołowicz - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Jeleniej Góry i tamtych tras kolejowych z naszą zapyziałą Bogatynią. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Bogatyni do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Bogatyni to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prosto ze Zgorzelca do Bogatyni, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Beatrycze2021-03-08 16:44:45 z adresu IP: (14.50.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Bogatyni będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Ralny2021-03-08 16:43:16 z adresu IP: (221.158.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Bogatyni nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Bogatyni jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się drogą zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Dimo2021-03-15 13:20:13 z adresu IP: (190.2.xxx.xxx)
@Mimo Słabo to widzę... Czy taka Bogatynia, nie mówiąc o Zawidowie (bardzo proszę bez podawania liczby mieszkańców z wiki, jak to kiedyś zrobił jakiś mój rozmówca) wygeneruje jakikolwiek sensowny popyt na przewozy na tej linii. To taki klimat jak Zagórz Łupków - tyle ze linia mniej malownicza no i nie prowadzi skrajem "kultowych" gór. Z dalszych miast tym bardziej turyści nie napędzą frekwencji. Zresztą Bogatynia się wyludnia. Byłem wiele razy i widziałem. Realia ekonomiczne tu są bezlitosne, nawet były prezes regionalnej spółki kolejowej (któremu trudno zarzucić, że nie zna się na kolei) świetnie wyliczył, że lepiej na tę linię puścić autobusy (taniej można uruchomić więcej kursów). Wyremontować tylko linię z Lwówka do Jeleniej, bo mieszkańcy nie mają jak dojechać do pracy.
~Mimo2021-03-14 13:35:39 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Co kilka minut to chyba w Twojej fantazji jeżdżą tą trasą z Bogatyni do Zgorzelca autobusy i busy. Nie wiesz to nie pisz nieprawdy. I naprawdę oferta jest szczególnie latem super, że i z Bogatyni i ze Zgorzelca ostatnia komunikacja jest przed godziną 20, a potem co z buta mają ludzie iść. Pozatym brak konkurencji dla tutejszego przewoźnika spowodował, że stan techniczny pojazdów ma wiele do życzenia, a cena biletu od osoby wynosi niemal 1 zł na km także proszę nie lobbować tutaj komunikacji kołowej zachłannych ludzi.
~Noema2021-03-08 16:41:45 z adresu IP: (121.144.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakaś Bogatynia, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Uuuui2021-10-26 13:23:30 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Haha Kowary pełne cyganów . Karpaczu który nie chce dokładać do kolei bo nie ma pieniędzy czy może Lwówek już całkowita bieda i bezrobocie w dodatku turystyczny ? Haha dobre .
~do Daro2021-03-08 22:12:10 z adresu IP: (118.69.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~Daro2021-03-08 21:32:52 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Całe szczęście nie ty o tym decydujesz. Co mnie jakis lwowek interesuje