Pociągi między Wrocławiem a Poznaniem pojadą szybciej i ciszej
Zamierzony efekt inwestycji, czyli skrócenie czasu podróży do ok. 90 min ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Wielkopolski, zapewnią prace specjalnych maszyn. Od Rawicza w stronę Czempinia regulację 70 km torów prowadzi tzw. podbijarka. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która „bada” ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.
podbijarka torowa w okolicy Rawicza - fot. mat. prasowe
IV etap prac na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to inwestycja za ok. 1,5 mld zł. Zakończenie robót przewidziane jest w kwietniu.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.