Strefa Południa w RWK
Wybór albumu był nieprzypadkowy. Herbie Mann na własne oczy widział, jak zmienia się świat jazzu - i coraz więcej artystów decyduje się porzucić białe kołnierzyki, w zamian nosząc się i stylizując swobodnie, czego największym dokonaniem był album Push Push (1971) stworzony wraz z Duanem Allmanem. Mann jest na nim bez koszulki, a instrument trzyma tak, że oglądającemu się najpierw zdaje, że to siekiera.
Mann miał trochę więcej subtelności, rzeczony Dave Valentin - znacznie mniej. Gdy podpisał kontrakt z wytwórnią GRP, prowadzoną przez jazzowych pasjonatów, z wdziękiem drwala produkował płyty brzmiące tak samo, złożone praktycznie z tych samych elementów. Był to zresztą duży problem wszystkich, którzy postanowili stać się ekspertami od instrumentów mniejszych bądź rzadszych. Za niewielkie pieniądze wynajmowali solidnych rzemieślników muzycznych, którzy tworzyli przeciętne dzieła, niedające satysfakcji ze słuchania.
Format i pomysł jednak były zdecydowanie trafione - stąd i zaskakująco udane, rozbudowane i kompletne nagrania, których posłuchamy w najbliższy piątek w Strefie Południa. Do usłyszenia!
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.