"Będą największym graczem". Alstom przejął m.in wrocławskiego Bombardiera
- W Polsce Alstom będzie największym graczem na rynku kolejowym, zatrudniającym ponad 4 tys. pracowników w kilku zakładach produkcyjnych, z najszerszą ofertą w zakresie taboru, sygnalizacji i serwisu. Firma będzie również największym eksporterem w branży kolejowej w Polsce – podał Alstom w komunikacie.
W piątek ogłoszono, że francuski koncern specjalizujący się m.in. w produkcji infrastruktury kolejowej, sfinalizował przejęcie kanadyjskiego konkurenta Bombardier Transport za 5,5 mld euro. Po fuzji z Bombardierem Alstom stał się drugim na świecie producentem w swoim sektorze, za chińską firmą CRRC. Roczne obroty koncernu, zatrudniającego 75 tys. pracowników w 70 krajach, przekraczają 15,7 mld euro.
W Polsce Alstom jest reprezentowany m.in. przez spółkę Alstom Konstal w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego, wagonów metra i tramwajów dla europejskich operatorów. Koncern rozwija też na Śląsku swoje centrum inżynieryjne w dziedzinie wagonów z aluminium i stali. Ponadto ma m.in. Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie.
Alstom produkuje m.in. tabor szynowy: tramwaje, wagony metra oraz pociągi. W jego ofercie są zarówno pociągi wielkich prędkości, jak i kompletne rozwiązania dla metra czy komunikacji tramwajowej, a także usługi - jak utrzymanie i modernizacja infrastruktury oraz systemy sterowania ruchem kolejowym i infrastrukturą.
Również Bombardier należy do największych inwestorów w branży transportu szynowego w Polsce. W zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu zajmuje się m.in. produkcją nadwozi lokomotyw oraz wagonów pasażerskich, w tym do pociągów dużych prędkości, ram wózków dla pociągów wielkich prędkości, zespołów trakcyjnych ruchu regionalnego, tramwajów i wagonów metra.
Jak podano w komunikacie, w skali globalnej spółka Bombardier Transportation wnosi do Grupy Alstom centra wiedzy specjalistycznej dla lokomotyw i wózków w Niemczech, monorail i małej kolei automatycznej w Kanadzie, pociągów podmiejskich i regionalnych we Francji i Wielkiej Brytanii, trakcji w Szwecji, a ponadto centra inżynieryjne w krajach atrakcyjnych z perspektywy kosztowej, jak np. Tajlandia. Bombardier ma też siedem spółek joint-venture w Chinach.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.