Prawie 10 milionów na stypendia dla zdolnych dolnoślązaków
- Rynek pracy potrzebuje dobrze wykwalifikowanych pracowników. Chcemy promować kształcenie zawodowe w regionie i dodatkowo mobilizować najlepszych - mówi marszałek Cezary Przybylski.
GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
• rozwijanie i realizacja aktywności uczniów związanych z kształtowaniem kompetencji kluczowych na rynku pracy
• wsparcie nauki w zakresie przedmiotów zawodowych oraz postaw kreatywności i przedsiębiorczości
• zwiększenie atrakcyjności i popularyzację wśród młodzieży kształcenia zawodowego oferowanego w szczególności przez dolnośląskie szkoły zawodowe
OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE:
Projekt pn. „Dolnośląski Program Pomocy Stypendialnej dla szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych uczniów dolnośląskich szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych” realizowany będzie w latach szkolnych 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego we współpracy z Dolnośląskim Centrum Kształcenia Ustawicznego i Językowego Kadr w Legnicy, Dolnośląskim Zespołem Szkół Medyczno - Sportowych w Świdnicy oraz Politechniką Wrocławską. Stypendysta jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach pn. „Warsztaty dla stypendystów”, organizowanych przez Politechnikę Wrocławską.
Program skierowany jest do uczniów:
• branżowych szkół I stopnia i II stopnia,
• techników,
• szkół policealnych dla młodzieży.
W latach 2020 – 2023 wsparcie stypendialne trafi łącznie do 1800 szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych, uczniów/słuchaczy publicznych szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych na terenie całego Dolnego Śląska. Stypendyści są rekrutowani z powiatów należących do subregionów: wrocławskiego, jeleniogórskiego, wałbrzyskiego oraz legnicko-głogowskiego.
W tym roku szkolnym przyznano 602 stypendia:
• 202 w subregionie wrocławskim
• 170 w subregionie jeleniogórskim
• 109 w subregionie wałbrzyskim
• 121 w subregionie legnicko-głogowskim
W każdym roku szkolnym planuje się objąć wsparciem 600 osób.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.