Będą nowe połączenia kolejowe na Dolnym Śląsku
fot. Patrycja Dzwonkowska
Do kolejnego etapu zakwalifikowano wszystkie zgłoszone przez samorząd województwa dolnośląskiego projekty. Chodzi o rewitalizację linii kolejowej Zgorzelec-Bogatynia, wznowienie ruchu na linii kolejowej Kobierzyce–Piława Górna, w planach jest także odbudowa o drugiego toru na odcinku linii Wrocław Główny-Kobierzyce.
Kolejny projekt to budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej wraz z poprawą jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska–Wrocław. Szansę na dofinansowanie ma także rewitalizacja linii Oleśnica-Syców-Kępno oraz odcinka Legnica–Złotoryja–Jerzmanice-Zdrój.
Do drugiego etapu zakwalifikowano w sumie 79 projektów o wartości 30 mld zł.
Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Księgi Kovidowe2020-11-25 01:33:05 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Odpowiedz
Ze wzgörzami Golan
zgłoś do moderacji
~Zdzich2020-11-25 00:23:47 z adresu IP: (121.144.xxx.xxx)
Może jeszcze 10 torów do Kobierzyc. I 15 bip w każdym składzie jadącym co 5 minut. Jak narypane trzeba mieć we łbie żeby takie projekty pisać i liczyć, że ktoś sfinansuje takie bzdety do jakiejś śmierdzącej wiochy. Marszałek - ciebie już dawno powinni powiesić za jaja bo rozumu nie masz za grosz.
~empek2020-11-25 00:20:52 z adresu IP: (115.93.xxx.xxx)
Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Teraz będziemy walczyć o wykreślenie linii kolejowej do Bogatyni z Programu Kolej+, bo to kompletna dziura a nie miasto. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za chamstwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej głupiej zdziry.
~Tomasz Warszawski2020-11-25 00:17:53 z adresu IP: (121.163.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~wojtek_wro2020-11-25 00:16:39 z adresu IP: (72.68.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Kobierzyc i dalej Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Marek z Ołtaszyna2020-11-25 00:15:12 z adresu IP: (220.118.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-Piława przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~wrocławianin2020-11-25 00:13:08 z adresu IP: (121.142.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, szkoda kasy na tę wiochę.
~Wujek Adolf2020-11-25 00:09:36 z adresu IP: (111.90.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl".
Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
I wygląda to następująco.
Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC...
KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w.
KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów.
Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null.
Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry.
IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych.
PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób.
KD 14:27 do Rawicza .50%.
PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda.
PR 14:44 do Jelcza - nuuuda.
W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
Dalej.
KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo.
KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto.
PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ???
PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w.
Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
Wasz
Dobry Wujek Adolf
~Ola2020-11-24 21:00:01 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A trasa Jaworzyna Slaska Strzegom Bolkow Marciszow Jelenia Góra może ktoś pomyslałby ze wtedy z Wroclawia do Jeleniej szybciej by było
~Ula2020-11-25 00:11:11 z adresu IP: (111.90.xxx.xxx)
A po co chciałbyś jeździć do Jeleniej wieśniaro zza Buga? Już zatęskniłaś za normalnym miastem... Lepiej wybudować drugi tor na trasach z Niemiec i Czech do Jeleniej.
~Papek2020-11-24 19:58:19 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Kolejny bardzo merytoryczny artykuł. Tytuł sugeruje, że chodzi o nowe pociągi. Być może w grudniowym rozkładzie jazdy, a tu jednak Kolej Plus czyli rewitalizacja linii kolejowych. Czy pani Malwina spytała kogoś o jakiekolwiek przewidywane terminy tych inwestycji? Może jakiś ekspert, który oceniłby to niezależnie? Ale po co ekspert, dużo łatwiej i szybciej przekleić informację prasową wysłaną przez biura prasowe PKP PLK i ministerstwa.
Zobacz także