Kolejarze finalizują największe inwestycje w rejonie Wałbrzycha
Na stacji Wałbrzych Szczawienko podróżni mogą już korzystać z drugiego peronu. Oddanie go do użytku to finał ogromnego projektu kolejowego realizowanego od kilku lat na południu Dolnego Śląska. - To ważne inwestycje tym bardziej, że pociągów na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest dużo, a będzie jeszcze więcej - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK:
Wcześniej budynek dworca na Szczawienku kupiła i kompleksowo wyremontowała Gmina Wałbrzych. W ramach tego samego projektu PLK, oprócz stacji Wałbrzych Szczawienko wyremontowano i przebudowano stacje w Świebodzicach, a także w Jaworzynie Śląskiej - gdzie dodatkowo przedłużono przejście podziemne. Modernizacja torów i automatyki są potrzebne także z uwagi na remonty prowadzone na dalszych odcinkach linii nr 274. Do końca roku ma być gotowy przystanek Wałbrzych Centrum. - Grudniowa zmiana rozkładów jazdy przewiduje obsługę pierwszych pasażerów - dodaje Mirosław Siemieniec:
Wkrótce ma się też rozpocząć remont tunelu w Wojanowie - na tej samej linii kolejowej. Dokumenty są już gotowe. Paradoksalnie - choć przebiegają w nim dwa tory - pociągi nie mogą się mijać. Co przy obecnym ruchu kolejowym na linii ogranicza jej przepustowość.
Inwestycję udało się przeprowadzić bez większych utrudnień dla pociągów. Nie było konieczności wstrzymywania ruchu kolejowego. Jedyne ograniczenie to wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze. Druga część inwestycji jest realizowana przez prywatnego inwestora, który na podstawie porozumienia z Gminą Wałbrzych - wybuduje kompleks handlowy. Gmina przygotowała już rondo i drogi dojazdowe. Wszystko w połączeniu ma pozwolić zorganizować przy ul. Lubelskiej centrum przesiadkowe, które będzie pełnić funkcję dworca kolejowo-autobusowego. Na razie jednak wciąż nie rozpoczęto prac budowlanych.
ZOBACZ:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.