Mapa dumy i wstydu Wrocławia. Komentował Jakub Nowotarski z Akcji Miasto
(fot. archiwum / Radio Wrocław)
Wstyd: Dlaczego nie udało się zagospodarować dziury przy stadionie miejskim? Co tam właściwie mogłoby teraz powstać?
Wstyd: Skąd niemoc ws. tramwaju na Jagodno? Wykolejenia.
Wstyd: Dlaczego mimo rozmów prowadzonych od wielu lat, nadal nie udało się powołać do życia kolei aglomeracyjnej?
Duma: Panel obywatelski, czyli współrządzenie miastem? Budżet obywatelski głosem mieszkańców.
Duma: Zieleń i alarm klimatyczny.
POSŁUCHAJ CAŁEJ AUDYCJI:
Komentarze (21)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~gość2020-10-18 11:15:45 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Odpowiedz
Fenomen Wrocławia polega na tym, że z którejkolwiek strony byś nie wjeżdżał zaczynają się dziury i wyboje a'la ZDiUM. Oczywiście pomijając wspomniany hit, że po wjechaniu od strony Żurawińca nawet kończy się asfalt wszędzie czuć różnicę i nie istnieje żadne "miejsce graniczne", żeby za miastem było gorzej. Do tego dochodzą gnioty typu Buforowa - jaki jest sens budowy 2 jednopasowej drogi i drugiej równoległej upośledzonej. Gniot Kosmonautów, gdzie teraz aby poszerzyć drogę trzeba będzie przesunąć nowopołożone tory tramwajowe, bo nie położono ich dalej od drogi. Gniot za gniotem, a potem męka przez dziesięciolecia, ponieważ gniota nie można ruszyć, żeby nie było, że jest coś źle zrobione.
zgłoś do moderacji
~PRW2020-10-16 17:11:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Powstańców Śląskich - aleja lei po bombach. pozapadane torowiska na skrzyżowaniach, szczury biegające po centrum za dnia, stadion na kredyt generujący dalsze długi, pół węzła autostradowego z ruchem regulowanym światłami - od tramwaju zależy czy na S8 zrobi się korek, porozrzucane hulajnogi, zasikane przejście na pl. Społecznym, chwasty do pasa, zwane łąkami z powodu oszczędności na koszeniu, żebracy w centrum, finansowanie klubu piłkarskiego z kasy miasta, jako alibi do zbędnego stadionu... to tak jednym tchem i tzw. wierzchołek góry lodowej...
~Wrocławski 2020-10-17 11:48:26 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
No ktoś tą bandę skorumpowanych wybiera od lat. Najpierw Zdrojewski, potem namaszczony Dutkiewicz, a teraz nieudacznik Sutryk.
Miasto potrzebuje dobrego menagera do sprawnego działania, a nie niekompetentnego kolesia po układach. Dyrektor MOPSu prezydentem....żenada!
Ale tak jak mówię, sami wybieracie to teraz macie!
Tak Warszafka swojego Trzaskusia nieudacznika....
~Mr.Bean2020-10-16 17:57:02 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
W 100% prawda o tym syfiastym mieście! Władze Wrocławia są do jak najszybszego wykopania na aut. Drodzy mieszkańcy Wrocławia, czy wy nie widzicie co się dzieje we Wrocławiu? Załatwienie prostej sprawy w tym mieście graniczy z cudem, ile można? Ludzie ogarnijcie się wreszcie i podczas następnych wyborów samorządowych nie głosujcie na tych cwaniaczków, którzy okradają was z kasy!!!
~xx22020-10-16 14:51:16 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Swiebodzki wraz z otoczeniem, Teczowa, Kolejowa, Zaporoska - jak w Groznym po wojnie
~Co z kulturą? 2020-10-16 14:07:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Na mapie wstydu powinny też znaleźć się (anty)działania w kulturze...
~Tramwaj2020-10-16 13:59:59 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
na Jagodno jest blokowany głównie i przede wszystkim przez PKP PLK (spółka państwowa, a więc pod rządami PiS), ponieważ trasa na Jagodno, zresztą bardzo potrzebna, musi się w jakiś sposób przeciąć z linią kolejową. A PKP PLK nie chcą w ogóle rozmawiać. Więc pretensje do Mateusza Krzywoustego, w końcu wrocławiak, z Pereca.
~Enter2020-10-16 23:20:55 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Chyba źle zrozumiałeś, zwrotnica powinna być na górze na wiadukcie tak aby ewentualny pociąg towarowy od strony Sobótki móc przekierować górną linią na Brochów ponieważ od wiaduktu nad Buforową patrząc w stronę dworca głównego linia będzie się dość mocno obniżać, żeby przejść pod linią towarową tym samym miejscem jak to jest teraz. Szynobus pokona taką różnicę wzniesień, ciężki pociąg towarowy już niekoniecznie dlatego na górze musi istnieć możliwość pojechania na Brochów. W drugą stronę w kierunku Sobótki jest większa odległość na której można wytracić wysokość kosztem zamknięcia przejazdu na ul Przystankowej. Oczywiście optymalnie tor powinien być podniesiony aż do Zwycięskiej aby pozbyć się kłopotliwych przejazdów ze szlabanami.
~@gość2020-10-16 22:55:06 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
No do końca - aby przecięły się na wiadukcie linie musi nastąpić współpraca z PKP - a tej nie ma, bo PKP jako "firma" tzw. państwowa (aktualnie pod rządami PiS) ma zakaz współpracy z miastem. Owszem, ten przejazd na dole był trochę absurdalny - nie wiem czy tam zmieściłby się tramwaj. Spadek spokojnie umożliwi dojście do poziomu nasypu - tramwaj spokojnie tam wjedzie. Z tą zwrotnicą dla pociągów i zjazdem szynobusów z estakady to chyba popłynąłeś za bardzo.
~gość2020-10-16 15:14:43 z adresu IP: (46.166.xxx.xxx)
Nie do końca jest to prawda- na nowym wiadukcie jest miejsce na dodatkowy tor z tym, że trzeba zbudować wjazd i zjazd z niego, zatem teraz mamy gniota w postaci niepotrzebnie robionego przejazdu na dole zamiast zainwestowania w nasyp - kwestia czy spadek umożliwi dojście z poziomem do następnego przejazdu na Borowskiej , bo w drugą stronę dla składów towarowych trzeba na górze zamontować zwrotnicę aby mogły pojechać na Brochów a ze zjazdem szynobusy sobie dadzą radę
~Mr.Bean2020-10-16 13:01:41 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Kiedy w końcu powstanie wschodnia obwodnica Wrocławia? Przecież dojechanie gdziekolwiek od wschodniej strony to jakiś koszmar. Stan dróg, rozwiązania komunikacyjne i komunikacja miejska w tym syfiastym Wrocławiu to jakaś totalna porażka!!! Drodzy mieszkańcy Wrocławia, czy wy tego nie widzicie??? Chodzicie na wybory i dalej wybieracie tych cwaniaczków, którzy w ogóle nie działają w waszym interesie!!!
~Wrodarek2020-10-16 09:56:37 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
A więc 3:2 dla Wstydu? Jako Wrocławianin od ponad 70 lat, widzę to jednak inaczej. Stawiam 50:1 dla Dumy za to co się wydarzyło w naszym mieście od roku 1945. Droga Młodzieży poszukajcie w albumach waszych Dziadków fotek z lat 50 - 80 i skonfrontujcie ze współczesnymi, a wtedy chętnie pogadamy.
~enter2020-10-16 09:05:12 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Miejscem wstydu jest droga od ul. Wińskiej do przejazdu kolejowego w stronę Żurawińca. Odcinek 400m położony już niestety na terenie miasta pod zarządem ZDiUM to brak asfaltu wysypane kamienie i dziury. Parę metrów dalej już na terenie sąsiedniej gminy elegancki równy asfalt . I tak jest z każdym wjazdem do miasta - twoje zawieszenie wie gdzie zaczyna się ZDiUM i jeżdżąc po całej sąsiedniej gminie nie zaliczysz tyle dziur co po 100 metrach miejskiej drogi.
~loper2020-10-16 08:53:25 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Kiedy wreszcie tramwaj na Psie Pole - jest międzypas na Krzywoustego i Sobieskiego?
~gość2020-10-17 09:16:57 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Proponuję najpierw naprawić sygnalizację świetlną - ile k..a może trwać wymiana kabelków i podłączanie sterownika świateł nawet jakiegoś zastępczego bez lewoskrętów
~koko2020-10-15 22:32:44 z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
Świetna rozmowa, baaaardzo dobra muzyka. Dziękuję.
~////2020-10-15 22:20:53 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Z całym szacunkiem, ale tzw. zwani aktywiści, to według mnie "pożyteczni idioci", sterowani przez magistrat. Trochę pokrzyczą, a potem przyklepią to co chce Sutryk czy dawniej Dudkiewicz. Dzięki nim na Rogowskiej planowany jest tramwaj i likwidacja linii 149 czy 142 (choć mieszkańcy Nowego Dworu są przeciw), a jak nie było sprawnej komunikacji na Muchobór Wielki, tak dalej nie ma. To dzięki nim we Wrocławiu torowiska tramwajowe, są nieprzejezdne dla autobusów, straży pożarnej czy innych służb, a powinny powstawać torowiska po których mogą jeździć inne pojazdy użyteczności publicznej.
~papa2020-10-16 05:31:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zgadzam się. Wrocław to zaszczurzone, zatłoczone miasto, w którym wydano wojnę kierowcom - i to jest jedyny stały element jakiejkolwiek "taktyki". Cała reszta to dzieło przypadku i chaosu, skoro buspasy czy ścieżki rowerowe buduje się wg pomysłów z budżetu obywatelskiego. Nie żebym był przeciwny tylko jeśli nie są częścią szerszej koncepcji są po prostu od czapy.
Chciałbym tylko przypomnieć, że przez Wrocław biegną drogi krajowe, które są w zarządzie prezydenta miasta ale muszą spełniać określone wymogi. Po pierwsze są to drogi publiczne, dostępne dla wszystkich, po drugie - na ich utrzymanie kierowcy płacą podatek drogowy w paliwie a po trzecie - muszą spełniać określone wymogi techniczne.
~Janek2020-10-15 22:41:33 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Proszę sprawdzić fundusze tych miejskich ruchów.
~qwert2020-10-15 21:57:29 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A co z tramwajem na Biskupin !
~gość2020-10-16 09:00:27 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Przecież chcieliście oazę zieleni i ciszy i od zawsze tam były problemy z jakąkolwiek inwestycją. Po drugie - należało zrobić tory tak jak były i nie wymyślać.
Zobacz także