Unieważniono przetarg na budowę A18
Przetarg na przebudowę pierwszych 22 km DK18 i dostosowanie drogi do parametrów autostrady został unieważniony. Wpłynęło 5 ofert o wartości od ok. 308,2 do 332,3 mln zł. Wszystkie oferty przekroczyły zakładany budżet. Zamawiający przeznaczył na realizację tej inwestycji 303,8 mln zł.
Ponowne postępowanie przetargowe GDDKiA planuje ogłosić w pierwszej połowie czerwca.
Przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary w km 24,73 oraz obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą).
Jezdnia północna została dobudowana w pierwszej fazie dostosowania DK18 Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Prace rozpoczęły się w listopadzie 2004 roku, a dobudowaną jezdnię północną oddano do użytku w roku 2006. W drugiej fazie przebudowana zostanie jezdnia południowa.
Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
- odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
- odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
- odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
- odcinek granica województwa - węzeł Golnice.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.