Przetarg na tramwaj na Nowy Dwór. Oferty wyższe niż zakładało miasto

Joanna Jaros, BT | Utworzono: 2019-02-18 17:39 | Zmodyfikowano: 2019-02-18 19:04
Przetarg na tramwaj na Nowy Dwór. Oferty wyższe niż zakładało miasto - fot. archiwum.radiowroclaw.pl
fot. archiwum.radiowroclaw.pl

Łącznie, w tym przetargu zamierzano zrealizować 8 zadań. Jedynie oferta na zadanie nr 1, czyli wycinkę drzew na terenie inwestycji, mieści się w kwocie którą chce wydać miasto. Pozostałe, między innymi na nadzór archeologiczny, budowę kanalizacji deszczowej czy montaż instalacji elektrycznych, przekraczają proponowane ceny nawet kilkukrotnie. Jednak Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje uspokaja, że na tym etapie nie można jeszcze mówić że oferty są za drogie. Budżet zapisany w ofercie oznacza jedynie, że miasto tyle chciałoby wydać, zawsze bierze się pod uwagę fakt, że nie znajdzie się oferta w proponowanym przedziale cenowym.

Łącznie za realizację 8 z 27 zadań, bo na tyle podzielono budowę trasy tramwajowej na Nowy Dwór, miasto chciałoby zapłacić niewiele ponad 10 milionów złotych.


Komentarze (19)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dziki Dzik2019-02-19 06:01:50 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
1. Wrocław przez długie lata rolował wykonawców, każdorazowo sądząc się z nimi i nie płacąc za wykonane prace. Skończyły się czasy pajacowania przez Dutkiewicza i jego kumpli. 2. Ciekawe czy w tej pięciolatce zdążą dokończyć prace na ul. Hubskiej. 3. Najważniejsze, że kotek JaCusia ma się dobrze u prezydenta. 4. Wrocławianie wybrali kontynuatora nieudolnych lat prezydentury pana z Ramiszowa, wobec tego nadal będą pośmiewiskiem. 5. Najważniejsze są etaty dla urzędasów oraz dobre samopoczucie władz, które przez pięć lat mają spokój. Przy następnych wyborach ponownie naobiecują a naiwniaki ponownie wybiorą tych sprawdzonych nieudaczników. 6. Dla władz najważniejsze, żeby Wrocław stał się tęczową stolicą. Będznie bardzo trudno bo Trzaskowski otoczył zboczków w stolicy ciepłą kołderką a Biedroń na pierwszym planie stawia "małżeństwa" baby z babą i chłopa z chłopem i chce im dorzucić dzieci na wychowanie. 7. Tramwaj na Nowy Dwór będzie za ćwierć wieku, oczywiście na papierze wrocławskich urzędników.
~////2019-02-19 18:37:52 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Przypomina się Miś Barei. Chcieli to mają. Wrocław jest bankrutem i nie stać go na skonsumowanie dotacji unijnych. Ale mamy pajaca przed Capitolem. PS. Jak tam Uniwersytet Dutkiewicza EIT+? Już dochodowy?
~Wwawie2019-02-19 00:59:20 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Jest tramwaj Róźowy Różnorodny. U nas teże! !!! BRAVO
~////2019-02-19 00:34:28 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Wrocław stać tylko na wycinkę drzew. To w ramach walki ze smogiem.
~////2019-02-19 00:28:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Inwestycja niedoszacowana o 1000% :) Za mniej niż pół sutryka (pajac przed Capitolem) , miasto chciało zrobić przebudowę całego torowiska na Świebodzkim. Cena realna to 6 sutryków.
~Piotrek 2019-02-18 22:58:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Po co tramwaj? Od 7 do 9 nie można autobusem wyjechać z ND w stronę centrum. A od 16 do 17 korki w stonę Muchoboru. Nie lepiej udrożnić Mińską i Strzegomską do Fabrycznej?
~piec minut2019-02-19 15:06:16 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Mozna częściej puszczać pociągi Wrocław Zachodni, Biedronka na Rogowskiej, Wrocław Główny z przesiadką na Mikołajow?
~Niepotrzebny2019-02-19 08:59:54 z adresu IP: (80.48.xxx.xxx)
Oczywiście wystarczył by bus pas przez Mińska Strzegomską i Klecińską przy facie ze skrzyżowaniem w stronę miasta i wtedy kilkunastominutowe stanie przed światłami by się skończyło jest beznadziejne a z pewnością przebudowa udrożniająca to skrzyżowanie skróciła by czas postoju na tych światłach o dobre 15 minut. Tam po prostu potrzebny jest bus pas albo estakada nad skrzyżowaniem prosto na al pracy albo inne rozwiązanie.
~Ślumak2019-02-18 22:11:29 z adresu IP: (213.199.xxx.xxx)
Po UJ te tramwaje? Jeden stanie wszystkie stoją.
~Hhh2019-02-18 22:09:03 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Urzedasy myślały, że znowu jakaś firmę ogolą, a tu proszę realne ceny i ich nie stac to nie budujcie ludzie pprzezyja. A Możeej mniej kasy przelewajcie do waszego Muzeum zajezdnia to wystarczy na inwestycje tramwajowe.
~pytanie2019-02-18 19:35:46 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Co z tramwajem na Jagodno? Kiedy będzie można normalnie dostać się do miasta?
~Taki2019-02-19 20:51:57 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Chciałeś mieszkać tanio na wypizdowie to cierp. Najpierw Nowy Dwór, Psie Pole i Wojnów pod Łany a później Twój wypizdów
~pisk szyn2019-02-18 18:30:50 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A ile procent torowisk we Wrocławiu ma stan dobry? Trolejbusy są ciche i jada tez na prąd.
~do @krz2019-02-19 00:30:53 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Co ty nie powiesz. A linia "Jízda trolejbusem Škoda 30Tr - SOR ev. č.9506 Letňany - Palmovka"? Śmiga tam trolejbus aż miło na linii, gdzie tylko we fragmencie jest trakcja.
~Grzegorz2019-02-18 21:14:59 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jeśli chodzi o samochody elektryczne, to zastanawia mnie że w całym gadaniu o ekologiczności umyka kwestia przetwarzania zużytych akumulatorów. To tak na marginesie, bardziej w odniesieniu do osobówek w sumie.
~krz2019-02-18 20:15:36 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
I sieć trakcyjna dla trolejbusu jest droższa, cięższa, muszą przecież mieć zwrotnice dla prowadzenia odbieraków na rozjazdach, więcej izolatorów. Jak jest ślisko to też trolejbusy gorzej sobie radzą niż tramwaje. A autobusom elektrycznym daleko jeszcze do doskonałości. Jak jechałem kiedyś tym testowym elektrycznym Volvo to nawet progu zwalniającego nie mógł przejechać bez rozpędu, koszty obsługi akumulatorów mogą być duże.
~Grzegorz2019-02-18 18:37:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ale zużywają tego prądu dużo więcej, bo koła gumowe. Stan dróg jest nie lepszy niż torowisk zresztą.
~WROClove2019-02-18 18:10:52 z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
A co z tą kasą się stało ? ,,200 mln złotych unijnego wsparcia dla Wrocławia. Z programu Infrastruktura i Środowisko w dużej części sfinansowane będą dwa projekty: budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór oraz linii przez ulicę Hubską oraz Długą i Popowicką,, ????????
~////2019-02-19 08:02:36 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Przejdź się pod Capitol to zobaczysz pajaca. Za pajaca miasto chce wyremontować dwa rozjazdy, tyle tylko, że najtańszy wykonawca chce 6 pajaców za rozjazd (ponad 6 mln złotych). "Najbardziej niedoszacowana - aż 10 razy droższa niż spodziewali się urzędnicy - okazała się budowa "tramwajowej relacji skrętnej", czyli torowiska, zwrotnic i sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu Podwala i ul. Sądowej. Miasto planowało wydać na to zadanie 590 tys. zł, tymczasem Zakład Sieci i Zasilania zażądał - bagatela - 6,15 mln zł.