Wrocławski magistrat sprzeciwia się specustawie mieszkaniowej

BT | Utworzono: 2019-01-24 07:12 | Zmodyfikowano: 2019-01-24 07:28
Wrocławski magistrat sprzeciwia się specustawie mieszkaniowej - fot. archiwum.radiowroclaw.pl
fot. archiwum.radiowroclaw.pl

Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, chce przekonać wrocławskich radnych do przyjęcia stanowiska w sprawie tzw. ustawy lex deweloper. W jej założeniu, radni mieliby głosować przeciw wszystkim wnioskom w sprawie lokalizacji inwestycji wynikającym ze specustawy, które byłyby niezgodne z systemem planowania przestrzennego. Lex deweloper zakłada między innymi, że nowe inwestycje na terenach pokolejowych, poprzemysłowych, powojskowych i popocztowych nie muszą być zgodne ze studium zagospodarowania przestrzennego. Urzędnicy twierdzą, że ustawa jest bublem i może znacząco zaburzyć krajobraz miasta.

- Rozwój miasta i inwestycje mieszkaniowe powinny rozwijać się zgodnie z systemem planowania przestrzennego – mówi Anna Sroczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia.

– W mieście mamy około 480 hektarów terenów, na których nie planujemy osiedli, a mogą zostać zabudowane w oparciu o specustawę – dodaje Sroczyńska:



Przyjęcie stanowiska miałoby mieć większy wpływ na inwestycje realizowane w oparciu o lex deweloper, niż zaostrzenie wymogów lokalnych standardów urbanistycznych. Trwają rozmowy magistratu z klubami radnych. Głosowanie nad przyjęciem stanowiska miałoby mieć miejsce na lutowej sesji rady miejskiej.


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Stefano2019-01-24 12:36:54 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Miasto, które oddało tereny pod rozwój kolei i autobusów PKP zabudowójąc bezpośrednie sąsiedztwo torów kolejowych biurowcami i centrami handlowymi (Arkady, Wroclawia), które nie dba o strategiczną przyszłość komunikacyjną miasta i zdrowy układ przestrzeny nagle martwi się spec ustawą? A może ktoś mi wyjaśni czemu Wroclavia nie powstała przed aquaprkiem a rozbudowany nie został istniejący dowrzec autobusowy? Czemu biurowce przylegają do torów ? Szybka komunikacja naświecie to przede wszytkim kolej (450 km/h) A kto pozwolił żeby zabrać miejsca spacerowe na Ostrowie tumskim i postawić w najbardziej zabytkowej i najpięknijszej SAKRALNEJ częśći miasta HOTEL ??? OBŁUDA !!!
~Grzegorz2019-01-25 11:30:33 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jedno nie wyklucz drugiego. Tzn Miasto pokazało już wiele razy, że interes branży handlowej i mieszkaniowej przedkłada nad przemyślany rozwój miasta i interes mieszkańców. Niezależnie od tego rozwiązanie ustawowe jest złe. Powinno wymuszać na mieście zmianu planu w trybie pilnym, gdy nie przeszkadza temu dobrze określony interes społeczny. Zezwolenie na ignorowanie zapisów Planów to głupi błąd.
~Terese2019-01-24 12:01:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To dobry ruch ze strony magistratu - problem tylko taki, ze mieszkańcy go nie będą chcieli zauważyć (bo tak już jest) i ponownie będzie mowa o tym, ze miasto oddaje się deweloperom - kibicuje wysiłkom UM w tym temacie.
~Kacper2019-01-24 11:59:58 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I bardzo dobrze, bo ta ustawa to jeden wielki burd... bubel! Każdy, komu zależy na rozwoju miasta powinien trzymać kciuki, żeby radni się dogadali i wspólnie stali na straży mieszkańców (i gruntów) przed badziewną ustawą rządową. :/
~Grzegorz2019-01-24 11:44:19 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jakie by nie były pobudki UMW, mają rację że unieważnianie zapisów planów, których tworzenie i tak idzie dramatycznie to nonsens. Powinna to zostać innaczej tozwiązane, bo zwiększy jedynie chaos w miastach.
~No bez jaj2019-01-24 09:34:38 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Miasto obawia się chaosu przestrzennego? Przecież samo ten chaos tworzy od kilkudziesięciu lat. O co więc chodzi? Zapewne o kasę, zresztą poczytajcie posty poniżej.
~LuxKokos2019-01-24 08:51:17 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Miasto broni deweloperów, miasto jest na pasku deweloperów. Stop i kropka.
~////2019-01-24 08:14:30 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Przecież na zasadzie specustawy miasto chce wybudować linię tramwajową wzdłuż ul. Rogowskiej (w jej świetle), choć to sprzeczne z planami zagospodarowania przestrzennego. Jedyne o co chodzi to o kasę. Grunty Skarbu Państwa są tańsze, nikt nie kupi droższych miasta. I z czego linia tramwajowa po Rogowskiej powstanie? :)
~@solo2019-01-25 01:14:52 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Wrocławskie torowiska tramwajowe nie są dostosowane do już obecnych tramwajów, a ty chcesz dwu-systemowe, gdzie są inne warunki bezpieczeństwa, jak dla kolei, a co za tym idzie inna masa własna? 50 tonowy tramwaj robi śrutę z torowiska, to co dopiero zrobi 100 tonowy? Tramwaj dwu-systemowy musi przeżyć zderzenie z pociągiem. Warunek homologacji. Tory dla kolei, drogi dla autobusów i trolejbusów.
~solo2019-01-24 19:15:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wprowadzić tramwaje dwusystemowe i wykorzystać nieczynne linie kolejowe w mieście
~mieszkaniec N.Dworu2019-01-24 08:23:27 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Żaden tramwaj nie jest nam potrzebny. Naprawcie lepiej busspasy.