Tragiczny wypadek pracowników KGHM. Kierowca odpowie za spowodowanie katastrofy w ruch lądowym
Według prokuratury sprawca wypadku Bartosz W. w grudniu 2017 r. kupił niesprawną przyczepę, bez ważnego badania technicznego. W., aby móc ciągnąć przyczepę samochodem, przerobił jej zaczep. Jeden z diagnostów odmówił dopuszczenia przyczepy do ruch, drugi zaś - oskarżony Piotr P. - wydał pozytywne zaświadczenie.
"Następnie, posiadając przegląd techniczny tej przyczepy, uzyskany niezgodnie z prawem, oraz będąc świadomy jej złego stanu technicznego, Bartosz W., prowadzący wcześniej sprzedaż internetową, uzyskał zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i w ramach tej działalności przyjął zlecenie przewozu z Zielonej Góry do Poronina towaru o łącznej masie około 1,5 tony" - powiedziała prokurator Tkaczyszyn.
W., realizując to zlecenie, spowodował wypadek na odcinku technicznym S3 w Lubinie. Przyczepa odczepiła się od auta prowadzonego przez W. i uderzyła w prawidłowo jadącego busa, którzy przewoził pracowników KGHM. W wypadku zginęły trzy osoby, a 10 zostało rannych.
"Bezpośrednią przyczyną wypadku był zły stan techniczny przyczepy, w tym luz układu sprzęgającego samochód z przyczepą, oraz nieprawidłowa naprawa układu hamulcowego" - przekazała prokurator.
Bartoszowi W. grozi do 8 lat więzienia. Diagnostę Piotra P. prokuratura oskarżyła o dopuszczenie do ruchu przyczepy, mimo jej nieprawidłowego stanu technicznego. Grozi mu do 5 lat więzienia.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.