Kamienna Góra: Remont mostu kolejowego nad Bobrem. Skorzystają na tym rowerzyści
- W ten sposób zaczyna się budowa systemu ścieżek rowerowych w mieście - mówi Arkadiusz Dybiec z urzędu miasta:
To pierwsze osiem kilometrów dróg rowerowych w historii miasta. Większość będzie biegła po dawnych torach, niektóre obok nich. Będą kosztowały sześć milionów złotych, gdyż trzeba adaptować dwa wiadukty i jeden duży most kolejowy na potrzeby rowerzystów.
- Mosty i wiadukty, z których widać Śnieżkę będą jednak prawdopodobnie największą atrakcją tej trasy. Połączy się ona z budowaną już drogą rowerową w gminie wiejskiej Kamienna Góra, która prowadzi do Krzeszowa i właśnie jest zalewana asfaltem - mówi wójt Patryk Straus:
Most biegnący obok dawnego niemieckiego obozu koncentracyjnego, przy tajemniczych, betonowych wejściach do schronów z II wojny światowej, będzie najpewniej sam w sobie atrakcją nowej drogi.
W sumie realizacja zadania będzie kosztować sześć milionów złotych. Droga rowerowa połączy się w przyszłym roku z kończoną właśnie pięciokilometrową drogą rowerową po dawnych, prowadzących do Krzeszowa torach Kolei Doliny Zadrny.
- Systemy powinny zostać jak najszybciej połączone - mówi Mariusz Jarymowicz ze stowarzyszenia PoPoLuPo MTB:
Odcinek w gminie wiejskiej, warty trzy miliony złotych, będzie gotowy jeszcze w listopadzie. W mieście Kamienna Góra też w listopadzie, ale za rok. - Co ciekawe przedsięwzięcie jest dofinansowane ze środków unijnych, ale nie z pieniędzy na infrastrukturę, a na walkę ze smogiem - dodaje Dybiec:
Całe przedsięwzięcie stworzy kręgosłup dla przyszłych tras rowerowych w okolicach Kamiennej Góry.
Obecnie jest ich około trzystu kilometrów, głównie w lasach, ale nie są połączone ze sobą bezpiecznymi drogami.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.