Trzy warianty rozbudowy A4

Radio Wrocław | Utworzono: 2018-11-06 16:53 | Zmodyfikowano: 2018-11-07 11:15
Trzy warianty rozbudowy A4 - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Wariant pierwszy zakłada budowę jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki. Wariant drugi to budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy Wariant trzeci to również budowa w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa. Wiceminister nie zdradził, który wariant zostanie zrealizowany.

Wiceminister zaznacza, że: Wszystkie obiekty nad autostradą A4 wybudowano przed 1939 r. Ich okres eksploatacji dobiega końca, dodaje też, że istnieje konieczność likwidacji niektórych istniejących węzłów drogowych.

Reklama

Komentarze (24)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krzyś 2019-12-17 17:59:01 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ta ładnie piszecie że ciężarówka zanieczyszczeń spalinami A pociąg to na wodę pracuje w Polsce długo jeszcze niebedzie ekologicznego prądu więc się trochę zastanówcie co piszcie
~Kaitek2019-08-26 21:59:23 z adresu IP: (89.144.xxx.xxx)
Niech juz sie zbiera i przechodzi na samozatrudnienie bo jak dostanie czerwona kartke to nawet w brukseli nie zalapie na mopa
~solo2018-12-03 12:28:04 z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Jak tiry na tory przeniesiono w Szwajcarii http inspro. org. pl polecamy jak-tiry-na-tory-przeniesiono-w-szwajcarii
~solo2018-12-02 20:19:19 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Jak tiry na tory przeniesiono w Szwajcarii inspro. org. pl polecamy jak-tiry-na-tory-przeniesiono-w-szwajcarii Ile, mniej więcej, kosztuje podróż ciężarówki przez Szwajcarię w porównaniu z kosztami tego samego ładunku koleją? Toni Aschwanden: To trudne pytanie, bo cena zależy od dokładnej trasy, od rodzaju przewożonego towaru, od dnia i czasu. Jednak 2/3 towarów przekraczających Alpy jest przewożonych koleją. Z tych 2/3 większość to kontenery, ale część jest przewożona przy użyciu techniki polegającej na wiezieniu całych ciężarówek na platformach.
~bolo2018-12-02 20:06:29 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wszystkie obiekty nad autostradą A4 wybudowano przed 1939 r. Ich okres eksploatacji dobiega końca, dodaje też Wiceminister, że istnieje konieczność likwidacji niektórych istniejących węzłów drogowych. Te wiadukty wytrzymają jeszcze kolejne 100 lat, bo były projektowane i wykonane w standardzie niemieckim. Cała Europa teraz drży bo wiadukty się wala - tak jak we Włoszech ok 1000 wiaduktów jest w kiepskim stanie. Nasze nowe na A4 tyle nie wytrzymają , bo oszczędna technologia do tanich projektów.
~kingus2018-11-22 19:27:46 z adresu IP: (83.0.xxx.xxx)
zrobić równoległą drogę pomiędzy A4 i A2 czyli droga DK12, dwu pasmową była by S12 z Żar, przez Żagań, Szprotawę, Głogów, Trzebnica i wpiąć się w S8 nad Wrocławiem. Cały zachód od Zielonej G. po Zgorzelec do Warszawy pędzi A4 i na S8. Przy S12, nie trzebabyłoby rozbudowywać A4, a były by dodatkowe alternatywy tras szybkiego ruchu
~Gutek2019-08-14 12:13:39 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
~emu2018-11-12 07:12:36 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Ruch z Wrocławia na zachód i południowy zachód się zwiększa, więc nie należy się trzymać tylko A4 i jej rozbudowy. Dobrym kierunkiem byłoby przedłużenie dwupasmowej DK35 jako S35 przez Świdnicę do Wałbrzycha (czyli mówimy u o rozbudowie czy budowie ok. 40 km dwupasmówki) i dalej do S3 w rejonie Bolkowa, skąd "wraca" ona do A4. Tym samym Wrocław byłby połączony sensowną drogą z regionem podsudeckim (Jelenia Góra, Wałbrzych etc.), bo nowy odcinek S3 Bolków-Legnica WYDŁUŻYŁ (i dystansowo, i czasowo jadąc zgodnie z przepisami) dojazd z Jeleniej do Wrocławia w porównaniu z dotychczasową drogą przez Strzegom. Taka S35 mogłaby stanowić także objazd A4 przynajmniej w jedną stronę na czas jej rozbudowy.
~Jkr2018-11-06 21:40:19 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Posłanka pelowska niech się spyta kolegów swoich co robili z A4 jak rządzili bezczelność lewaków pelowskich jest zatrważające
~Metro662018-11-06 21:31:09 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
O tym pisałem pół roku temu dokładnie .
~realista2018-11-06 21:06:38 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Rozumiem że rozpoczęcie inwestycji planowane jest na rok 2119 (tak dwa tysiące STO dziewiętnasty) bo w planach na najbliższe lata takiej inwestycji nie zapisano a pieniądze z UE powoli się kończą co w połączeniu z socjalistycznym rozdawnictwem obecnej władzy nie daje szans na realizację takiej inwestycji
~Xxx2018-11-06 20:18:30 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Korzystniej byłoby wykonać nową drogę począwszy od węzła Krzyżowa i dalej wykonując jako północną obwodnicę Legnicy i Wrocławia wpinając się w obecną A4 na wysokości Oławy lub Brzegu.Miasta zyskałyby tak zwane RINGI a kierowcy mogliby wybrać trasę równoległą,która przecinałaby S3,S5 oraz A8. Samą A4 odciążylby także dwupasmowy łącznik S3 i A8 [od S3 w Lubinie po trasie dk36 i dk94 do Wrocławia],który poprowadzony również na wschód od Lubina mógłby w Rawiczu połączyć S3 z S5.
~Takmysle2018-11-06 19:51:42 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Zgadzam się z obserwatorem, z tym, że od od węzła Krzyżowa wybudować się powinno południową jezdnię z 3 pasami plus pas awaryjny, a następnie tak samo zrobić jezdnię północną.
~Obserwator2018-11-06 19:37:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Autostrada A4 na odcinku od Kostomłotów do Oławy powinna być wybudowana od nowa po najkrótszym przebiegu. Stara A4 po niewielkim remoncie powinna pełnić funkcję południowej obwodnicy Wrocławia z obniżeniem kategorii do S4. To rzeczywiście poprawiło by istniejący stan.
~WD 402018-11-06 17:22:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Najpierw proponuję systemowe rozwiązanie problemu transportu towarowego, tak by tranzyt od granicy do granicy odbywał się po torach. Potem okaże się ile pasów ruchu potrzeba. Daliśmy sobie wmówić, że firmy transportowe to nasze dobro narodowe i „zła Unia” się czepia. Tymczasem konkurencyjność polskich firm transportowych opiera się na spędzaniu nocy przez kierowców w szoferkach zamiast motelach. Niekontrolowany rozrost firm transportowych opartych o samochody ciężarowe to także ogromna liczba wypadków oraz dewastacja dróg, zwłaszcza lokalnych, przez ciężarówki. Do tego dochodzi jeszcze transport kruszyw, które z Dolnego Śląska wożone są na wszystkie budowy w kraju oraz drewno z lasów i mamy niemal pełny obraz - obraz nędzy i rozpaczy. TIRy na tory, drogi dla osobówek!
~solo2018-12-02 20:16:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ile, mniej więcej, kosztuje podróż ciężarówki przez Szwajcarię w porównaniu z kosztami tego samego ładunku koleją? Toni Aschwanden: To trudne pytanie, bo cena zależy od dokładnej trasy, od rodzaju przewożonego towaru, od dnia i czasu. Jednak 2/3 towarów przekraczających Alpy jest przewożonych koleją. Z tych 2/3 większość to kontenery, ale część jest przewożona przy użyciu techniki polegającej na wiezieniu całych ciężarówek na platformach.
~solo2018-12-02 19:56:38 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zasady i wielkość poboru opłat za używanie dróg w Szwajcarii oraz ich przeznaczenie: Opłata za używanie dróg w Szwajcarii powinna zawierać koszty zewnętrzne ich używania (spaliny, hałas, zniszczenie krajobrazu, zajętość terenu). Drogowy transport towarów powinien być obciążony kosztami jakie wywołuje (niespełnienie tego warunku czyni transport drogowy zbyt tanim, doprowadza do jego nieproporcjonalnego wzrostu i oznaczałoby ukrytą formę dotacji). Wysokość opłaty opiera się na następujących kryteriach: 1. Odległość: opłaty ponosi się za każdy kilometr każdej drogi w Szwajcarii. 2. Waga: > 3.5 t; dotyczy wszystkich ciężarówek o całkowitej wadze 3,5 i więcej ton. 3. Klasy emisji danej ciężarówki: Euro 0/1: 1,8 €Cts/tkm Euro 2: 1,6 €Cts/tkm Euro 3-5: 1.4 €Cts/tkm Przykładowe wielkości opłat pobieranych od samochodów ciężarowych (Heavy Vehicles Fee – HVF) Obecnie w Szwajcarii 40-tonowa ciężarówka płaci około 200 Euro za 300-kilometrową podróż przez kraj. W Polsce system opłat nawiązujący do tych zasad został wprowadzony od 1 lipca 2011r. Nie obejmuje on wszystkich dróg. Na porównywalnym 330-kilometrowym dystansie z Warszawy do Krakowa płatnych jest tylko 96,9 kilometrów, za 204 kilometrów użytkownicy dróg nie płacą nic. Całkowity koszt podróży to 33 złote, tj. około 8,5 Euro. Poziom opłat w Szwajcarii jest wyższy także w porównaniu z krajami, które mają już podobnie rozwinięte systemy ich poboru, takich jak Czechy, Niemcy, czy Słowacja.
~solo2018-12-02 19:53:11 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zobaczcie jak to załatwi w Szwajcarii. Tam TIRy nie jeżdżą po drogach tylko na wagonach, bo opłaty drogowe są bardzo wysokie inspro. org. pl polecamy jak-tiry-na-tory-przeniesiono-w-szwajcarii
~dziecko we mgle2018-11-13 10:32:13 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Temat tiry na tory przewija się od niepamiętnych czasów.Ale nasi decydenci są lobbystami spalania milionów litrów diesla i nie dociera jak do tej pory zadna z proponowanych opcji.Jeżeli mamy tak dobrze wyksztalconych inż.ruchu drogowego to dlaczego robimy na opak lansując tylko transport drogowy a rząd wylewa krokodyle łzy na temat zanieczyszczenia powietrza.Jeżeli nie zainwestujemy w bazy przeładowcze tiy na wagony przy granicach Ukraina,Białoruś będziemy postrzegani jako nie reformowalni.Wagony mogą być po uzgodnieniach z Niemcami dostarczane do Drezna ,Lipska i Berlina.
~mira2018-11-06 20:13:21 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Globalnie , pomysl jest dobry, ale moze to byc tylko jakis procent naszego transportu. Gross transportu w Europie to jednak ciezarowki, bo tylko one dowioza towar tam gdzie potrzeba. Przerazaja codzienne wypadki na A4, ale nie dziwi mnie to, bo dojazd do miasta 650 tys. to dwie nitki drogi bez pobocza !! a juz na 10 km przed Wroclawiem powinno byc 3 a potem blizej 4..i 5 na zjazdach...To wszystko kosztuje i dla takiego kraju jak Polska duzy wydatek wiec trzeba to robic sukcesywnie i miejmy nadzieje, ze teraz jest czas na rozwuj i zmiane.
~Marek2018-11-06 19:44:44 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Mamy, jeśli dobrze liczę, 2 dworce towarowe we Wrocławiu, mamy również port miejski oraz kilka innych niewykorzystywanych nabrzeży. Z tych miejsc można przewozić różne towary do biedronek i lidli, zaś tranzyt wielkich partii produktów można skierować do poniemieckich jeszcze centralnych miejsc spedycyjnych w mieście. Kruszywa w ogromnych ilościach mogą płynąć barkami od Śląska aż do Świnoujścia/Niemiec/całego świata. Po drodze mają mnóstwo portów rzecznych gdzie można je przeładować na środki transportu szynowego. Nie sądzę aby transport kołowy w postaci czterech firm po 5 ciężarówek na jedną wioskę licząca 100 osób był taki niezbędny. Poza tym naprawa dróg po nich to w gruncie rzeczy o wiele większy wydatek, zaś Odra lub magistrala kolejowa może posłużyć w o wiele wydajniejszy sposób. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za rozbudowę A4 bo to droga patologiczna.
~WD 502018-11-06 19:35:39 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
WD 40 Jesteś egoistą i tyle w temacie
~kierowca2018-11-06 19:15:28 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Jak się przekładasz na drugi bok,, to w nocy po polskich drogach jadą ciężarówki od producentów głównie z zaopatrzeniem dla hurtowni i sklepów w żywność. Jadą owoce, warzywa, wszelkie inne wyroby żeby tacy jak ty mieli od rana co jeść
~maszynista2018-11-06 19:10:42 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
to wybuduj najpierw tory do Biedronek, Lidli, hurtowni! jestem za !