Swoboda przemieszczania
Zakłady były wówczas jedynym dostawcą tego typu urządzeń w Polsce. W ciągu niespełna 20 lat w świdnickich zakładach ZEM a potem ELMOT wyprodukowano milion rozruszników. Jubileusz świętowano hucznie w roku 1966.
Kolejny znaczący moment w historii zakładu, to rok 1970 i ropoczęcie produkcji rozruszników na włoskiej licencji Fiat/Marelli wykorzystywanych w samochodach Fiat 125 p. Dwa lata później naszedł kolejny przeskok technologiczny i uruchomienie produkcji, na licencji Boscha, rozruszników i alternatorów, montowanych w pojazdach marek Leyland, Henschel, Star, Ursus. Od roku 1990 w Świdnicy powstawały alternatory dla Fiatów Cinquecento.
Lata 90-te, to okres burzliwych przemian gospodarczych, które nie ominęły także ELMOT-u zamienionego najpierw w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a potem sprzedane firmie Delco Remy International.
POSŁUCHAJ:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.