Jelenia Góra będzie miała nowe przystanki kolejowe
-Zawarta w wykonawcą umowa obejmuje zaprojektowanie i budowę dwóch nowych przystanków, oraz przebudowę dwóch już istniejących - mówi rzecznik PLK Mirosław Siemieniec:
Wspomniane obiekty znajdują się na 13 kilometrowym odcinku linii w obrębie miasta. Odległość między nimi sprzyja rozwojowi kolei aglomeracyjnej. PLK liczy, że po modernizacji przewoźnicy zwiększą liczbę połączeń. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.
-Polskie Linie Kolejowe liczą, że inwestycja zachęci przewoźników do poszerzenia siatki połączeń - dodaje Siemieniec:
A gdy mowa o kolei aglomeracyjnej - warto wspomnieć o skomunikowaniu różnych środków transportu. Będzie to możliwe dzięki przesunięciu przystanku Jelenia Góra-Cieplice, o kilkaset metrów w stronę miejsca, gdzie stworzy on swoiste centrum przesiadkowe.
Jelenia Góra Zabobrze – lokalizacja (km -2,155 LK 311) – Dwa nowo projektowane perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu .
Dojście do peronów: chodnik od ul. Grunwaldzkiej oraz od ul. Paderewskiego.
Jelenia Góra Przemysłowa – lokalizacja (km 2,852 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu.
Dojścia do peronów: chodnik od strony ul. Spółdzielczej oraz ul. Karola Miarki.
Jelenia Góra Cieplice – lokalizacja (km 5,505 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przesunięty względem starej lokalizacji peronów w stronę drogowego przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej, co skróci podróżny drogę dojścia na przystanek.
Dojścia do peronów: pochylnia do ulicy Lubańskiej.
Jelenia Góra Sobieszów - lokalizacja (km 9,262 LK 311) – Nowe perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone labiryntem.
Dojścia do peronów: chodnik od ul. Romera.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.