Wrocław na targach turystycznych w Berlinie
Wrocław reprezentowany jest przez Biuro Promocji Miasta i Turystyki, Hydropolis oraz ARAW, które wystawiają się na stoisku narodowym, przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną. Polskie Stoisko Narodowe zajmuje 752 m2. Jego motywem przewodnim jest aktywna turystyka wodna.
Organizowane od 1966 roku targi ITB w Berlinie to jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych spotkań światowej branży turystycznej i największe wydarzenie tego rodzaju w Europie. To także atrakcja dla tysięcy odwiedzających. W 26 halach (to w sumie ponad 150 tys. metrów kw. powierzchni wystawowej) prezentuje się około 11 tysięcy firm, krajów, regionów, biur podróży. Reprezentują 180 krajów.
Podczas targów odbędą się liczne spotkania z przedstawicielami branży turystycznej i dziennikarzami.
Prezentacja oferty turystycznej Wrocławia jako European Best Destination w 2018 zostanie przedstawiona przez Monikę Trznadel, a doświadczenia „Suchy lód" oraz „Pastę do zębów dla słonia" z Hydropolis, zaprezentuje Grzegorz Demczyszak wraz z robotem Pepperem.
Na stoisku Wrocławia można zapoznać się z bogatą ofertą turystyczną i kulturalną miasta. Dostępne są ciekawe materiały informacyjno-promocyjne miasta (foldery, ulotki, mapy, filmy promocyjne) oraz materiały promocyjne najważniejszych atrakcji turystycznych i kulturalnych miasta, tj. Hydropolis, Narodowego Forum Muzyki, Opery, Aquaparku, Hali Stulecia i Centrum Poznawczego, Panoramy Racławickiej czy Afrykarium.
Ciekawostką dla zwiedzających może być jeden z obrazów namalowanych podczas kręcenia filmu „Twój Vincent": autoportret Vincenta van Gogha. Warto przypomnieć, że ten wyjątkowy film – pierwsza na świecie pełnometrażowa animacja malarska, złożona z około 65 tys. obrazów malowanych w stylu van Gogha przez ponad 100 malarzy – powstawał m.in. we Wrocławiu, a jego koproducentami są m.in. Odra-Film (ze środków Dolnośląskiego Konkursu Filmowego), Miasto Wrocław oraz Centrum Technologii Audiowizualnych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.