Michał Jaros podsumowuje akcję Zielone Światło dla Wrocławia
Zielone światło dla Wrocławia. Poseł Nowoczesnej w ciągu ostatnich kilku miesięcy rozmawiał z mieszkańcami 27 wrocławskich osiedli i otrzymał blisko 200 uwag i propozycji, a dzisiaj podsumował swoją akcję, która ma na celu zmniejszenie korków w stolicy Dolnego Śląska. Zdaniem polityka aby to zrobić, trzeba między innymi wybudować we Wrocławiu kilka wiaduktów, szczególnie przy korkujących się wyjazdach z miasta.
- Nowe inwestycje - dokończenie śródmiejskiej obwodnicy Wrocławia, budowa siedmiu nowych tras tramwajowych - na Ołtaszyn, Jagodno, Maślice, oraz rozbudowa systemu park&ride - wylicza Jaros.
Michał Jaros nie chciał na razie zdradzać, czy jego program to element zbliżającej się kampanii wyborczej na prezydenta miasta.
Pomysły zawarte w programie Zielone Światło dla Wrocławia mają być dyskutowane na sesji Rady Miejskiej w grudniu. Za pośrednictwem radnych z macierzystej partii, którzy współrządzą Wrocławiem. Poseł Nowoczesnej chciałby, by chociaż część z jego postulatów trafiła w ten sposób pod obrady przy okazji sesji dotyczącej budżetu Wrocławia na 2018 rok.
Spytaliśmy posła Jarosa również o to, ile będzie kosztować realizacja wszystkich pomysłów zawartych w programie Zielone Światło dla Wrocławia. Precyzyjnych wyliczeń nie ma, ale wiemy, że koszt budowy jednej estakady to około 15 mln złotych, co daje w sumie 75 mln, a więc więcej, niż według założeń magistratu ma np. łącznie wynosić Wrocławski Budżet Obywatelski oraz nowa forma wsparcia kreatywności Rad Osiedli.
Jak dodaje Michał Jaros cześć z tych inwestycji mogłaby być sfinansowana między innymi ze środków Wrocławskiego Związku Metropolitalnego. Pieniądze z tego miejsca mogłyby posłużyć np. na budowę parkingów park and ride w aglomeracji. Resztę projektów trzeba byłoby wpisać między innymi do Wieloletniego Planu Finansowego miasta.
- Stworzenie tego wszystkiego wymaga czasu. Oczywiście, że nie da się tego zrobić w rok. Potrzeba co najmniej kilku lat - podsumowuje Michał Jaros.
Czytaj więcej o budżecie miasta:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.