RWK Literatura: Książki dla Gwinei, FAMA i wydawnictwo Warstwy [SŁUCHAJ DO 20:00]

Łukasz Śmigiel, MK | Utworzono: 2017-09-14 12:09 | Zmodyfikowano: 2017-09-14 12:09

Najbliższe wydanie audycji w Radiu Wrocław Kultura zaczniemy od spotkania z Karoliną Bieniek z Fundacji ART TRANSAPRENT, która opowie o nadchodzącym finale akcji przekazania elementarzy dla dzieci z gwinejskiej Konakry. Projekt współfinansuje UNESCO i gmina Wrocław, a okładka elementarza jest zaprojektowana przez jedną z wrocławskich uczennic. Aby wydrukować podręczniki, które pomogą w nauce czytania potrzeba 500.000 zł. Przedłużona w kwietniu tego roku akcja, zakończy się oficjalnie już 15 września!

O godzinie 17.00 zajrzymy do Centrum Biblioteczno-Kulturalnego Fama, Filii nr 11 Miejskiej Biblioteki Publicznej, która dynamicznie działa i rozwija się na Psim Polu. Naszym gościem będzie Sabina Bourkobane z działu promocji i kontaktów z mediami, a porozmawiamy o tym co ciekawego – nie tylko literacko, będzie się działo w FAMIE w najbliższym czasie. Dowiemy się m.in. na czym polega projekt, pt. „Kręcimy Psie Pole" i o jakich powieściach rozmawia się podczas spotkań w Dyskusyjnym Klubie Książki DKK.

Kilka minut po g. 18.00 w studiu Radia Wrocław Kultura pojawi się dr Dawid Szkoła - pisarz, filolog i dziennikarz nominowany do nagrody Warto 2016. Tematem naszej rozmowy będzie jego najnowszy zbiór esejów pt. „Ciemno, coraz ciemniej" (Warstwy 2017), w którym autor już po raz drugi podjął próbę zmierzenia się z bardzo wymagającym gatunkiem literackim (debiutował książką „Eseje" w 2015 roku). Dawid Szkoła bez wątpienia nadal idzie pod prąd literackich trendów, a jego poruszająca twórczość pełna jest odniesień do klasyków gatunku, jak Conrad, Horvitz, Lindqvist czy Eagleton i wymaga od czytelnika skupienia oraz uwagi.

Ostatnią godzinę programu poświęcimy jak zwykle na prezentację znakomitych piosenek z tekstem.

Na program zaprasza: Łukasz Śmigiel

 


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.