Modernizacja kolei w Wałbrzychu. Tu będą kolejne przystanki [LOKALIZACJE]
Wielka modernizacja kolei w Wałbrzychu nabiera rozpędu. Jednak zanim zobaczymy nowe perony w Szczawienku i zanim ruszy budowa przystanku Wałbrzych Centrum, potrzebne jest dostosowanie już istniejącej infrastruktury. - Pierwszym etapem jest modernizacja urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym - wyjaśnia Andrzej Kudła, zastępca dyrektora Regionu Śląskiego w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
- Pierwsze prace już widać - dodaje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec:
Modernizacja pozwoli rozpocząć budowę, a w następstwie przebudowywać dalsze odcinki. Kolejność odgrywa ogromną rolę. Jak zaznaczają przedstawiciele PKP - ważne jest również, by miasto dotrzymywało kroku we wspólnych inwestycjach i aby razem z nowymi obiektami powstała infrastruktura drogowa i towarzysząca.
Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem inwestycje kolejowe w Wałbrzychu zakończą się w 2019 roku. Na modernizację całej linii, kolej ma czas do 2023 roku, kiedy upłynie termin wykorzystania środków z Krajowego Programu Kolejowego.
Aktualnie jedynym w pełni zmodernizowanym dworcem w Wałbrzychu jest Wałbrzych Miasto. Tam też zatrzymują się składy Pendolino. Na stacji Wałbrzych Szczawienko trwa remont budynku dworca i przekształcenie na centrum przesiadkowe z hostelem, gastronomią i obsługą podróżnych. W toku są również przygotowania do remontu stacji Wałbrzych Główny.
Nowy przystanek Wałbrzych Centrum zacznie powstawać w momencie, gdy kolej zakończy modernizację urządzeń SRK - Sterowania Ruchem Kolejowym, dzięki którym na czas budowy, pociągi będą mogły jeździć jednym torem wahadłowo (pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Wałbrzychem Fabrycznym).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.