Oleśnica: Wydali 21 mln na remont torów, a nie podłączyli sygnalizacji i szlabanów

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2017-07-24 11:40 | Zmodyfikowano: 2017-07-24 11:40
Oleśnica: Wydali 21 mln na remont torów, a nie podłączyli sygnalizacji i szlabanów - zdjęcia: Piotr Kaszuwara
zdjęcia: Piotr Kaszuwara

Kiedy w kwietniu PKP PLK oddało do użytku zmodernizowany za 21 mln złotych odcinek torów między Oleśnicą a Kępnem, mieszkańcy myśleli, że może to być początek długo wyczekiwanej trasy z Wrocławia do Wielunia. Niestety. Ale są i plusy.

Po pierwsze trasa z Oleśnicy do Kępna była całkowicie nieczynna przez kilkanaście lat. Kolejarze wspominają, że kiedy jeszcze jeździły po niej pociągi, obowiązywało tam ograniczenie prędkości do 80 km/h. Później, kiedy po trasie w ogóle nie dało się jeździć, zmniejszono dopuszczalną prędkość do 0 km/h. Po remoncie, który zakończył się kilka miesięcy temu, trasa ma mniejsze parametry niż dawniej. - Trasę przeznaczono jedynie dla pociągów towarowych, a ich dopuszczalną prędkość zmniejszono z 80 do 40 km na godzinę. Ale przede wszystkim nie wiemy, po co montowali te urządzenia, skoro nikt ich nie podłączył - mówią zdenerwowani kolejarze:

- Ruch na linii został wstrzymany w 2002 r. Po kilkunastu latach, by przywrócić przejezdność trasy należało wykonać m.in. prace związane z wymianą podkładów, zabezpieczeniem przejazdów, przywróceniem radiołączności. Teraz możliwy jest przejazd pociągów towarowych z prędkości 40 km/h. Jeśli będzie zainteresowanie przewozami, wykonanie kolejnych prac pozwoli zwiększyć prędkość. Aby pojechały pociągi pasażerskie potrzebne są remonty przystanków - tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Co jednak bardziej interesujące, nowa sygnalizacja świetlna i szlabany np. w okolicy Krzywoustego w Oleśnicy, w ogóle nie działają, a w momencie przejazdu pociągu, wysiadają z niego kolejarze, by wstrzymać ruch samochodowy - przyznaje Mirosław Siemieniec:

- W chwili obecnej, na przejeździe strzeżenie odbywa się przez drużynę pociągową, która zatrzymuje pociąg, wychodzi na drogę, zatrzymuje ruch, pociąg przejeżdża i ruch na drodze jest wznowiony. 

Od kwietnia urządzenia stoją zafoliowane i niepodłączone, przyznają zaskoczeni mieszkańcy:

- Nie wiem po co to. Czekamy na katastrofę, ktoś chyba musi być poszkodowany. Zamontowali, pieniądze wydali i nic z tego nie ma - denerwują się ludzie.

Dlaczego tak się dzieje? Tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP PLK:

- Współpracujemy z zarządcą drogi, po wszystkich uzgodnieniach, urządzenia zostaną włączone do testów, po pozytywnych testach urządzenia zostaną oddane do eksploatacji. 

POSŁUCHAJ RELACJI NASZEGO REPORTERA:


Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-03-24 11:13:04 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:54:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:43:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:37:46 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:33:15 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:27:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:22:29 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:09:32 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 10:01:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-24 09:53:51 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Rzecznik PLK2017-08-03 19:57:36 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Sygnalizacja działa.
~beata 2017-08-02 09:24:59 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
W tej Oleśnicy muszą padać straszne kwaśne deszcze od strony Bierutowa w ciągu paru miesięcy żeby tak skorodował krzyż św.Krzysztofa , muszę sprawdzić prognozę pogody dla Oleśnicy i przyjechać w jakiś deszczowy dzień złapać trochę deszczówki ,trochę kwasu potrzebuje
~Amarall2017-07-24 17:32:12 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Chyba najpierw rozmawia się z zarządcą drogi żeby w momencie zakupu towar nie lezal w magazynie. A tu nawet postawili.
~Oleśniczanin 2017-07-24 14:36:38 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
A co bedzie jak nie przejdą testów te urządzenia ??????
~Rafal2017-07-24 12:46:35 z adresu IP: (212.67.xxx.xxx)
Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo."
~plus2017-07-25 00:42:44 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
~xxx22017-07-24 12:32:51 z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Trzeba zlozyc zawiadomieni do prokuratury za takie postepowanie.
~Kolejarz 2017-07-24 12:15:20 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Piękny artykuł ,po nim powinna pojawić sie u wykonawcy i PLK prokuratura za zmarnowanie 21 mili.złotych , piękna fotka jak wykonawca odwalił fuszerkę ,kostka była chyba w powietrzu .