Studenci Politechniki Wrocławskiej zaprezentowali nowego LEM-a [FOTO]
W tym roku w konkursie mogą brać udział jednoślady crossowe. Stąd wysokie zawieszenie, terenowy bieżnik opon i wyczynowe siodło. A Paweł Stabla, lider projektu zdradza innowacyjne rozwiązania, jakie zastosowano w Falconie, by znowu stanąć na podium zawodów w Barcelonie.
Posłuchajcie:
Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych doskonalą swój jednoślad od sześciu lat i praktycznie nie schodzą z podiów akademickich zawodów dla konstruktorów. Jednak tegoroczny LEM to nie kolejna ewolucja a prawdziwa rewolucja o czym opowiada lider zespołu Paweł Stabla.
- Silnik w tym roku jest w ramie. Musieliśmy zrobić cały układ przeniesienia napędu z ramy na tylne koło. Daje nam to zwiększenie momentu maksymalnego, to nam pozwala uzyskać bardzo dużą zrywność - tłumaczy lider zespołu.
Pojazdy przygotowują na międzynarodowe zawodach Smart Moto Challenge rozgrywane w Barcelonie i Moskwie. To rywalizacja studentów z całego świata, w której muszą wykazać się nie tylko umiejętnościami inżynierskimi, ale także sprawdzić się w konkurencjach na torze i zaprezentować biznesowy plan masowej produkcji swojego motocykla.
Zobacz poprzednie modele:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.