Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Nie będzie raportu środowiskowego

jk | Utworzono: 2017-05-31 08:45 | Zmodyfikowano: 2017-05-31 08:45
Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Nie będzie raportu środowiskowego - wizualizacje inwestora
wizualizacje inwestora

Tramwaj na Popowice we Wrocławiu coraz bliżej. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska odstąpił od przeprowadzania raportu środowiskowego co oznacza, że decyzja środowiskowa może zostać wydana w ciągu najbliższych tygodni. Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje tłumaczy, że to dobra i logiczna decyzja - tramwaj, w przeciwieństwie do samochodów, to ekologiczny środek transportu, a inwestor już na etapie projektu planuje, jak zabezpieczyć mieszkańców przed np. hałasem. - To może, przyspieszyć procedurę. W tym roku chcielibyśmy zakończyć prace nad dokumentacją projektową i ogłosić przetarg, by móc w przyszłym roku rozpocząć roboty - wyjaśnia Szempliński:

- Organy prowadzące postępowanie środowiskowe z góry oceniają pozytywnie komunikację tramwajową, która pozwala zmniejszać ruch na ulicach - dodaje Marek Szempliński.

Nowe torowisko będzie miało 3,5 kilometra, zostanie poprowadzone ulicami Popowicką, Starogroblową i Długą do Mieszczańskiej. Inwestycja ma kosztować ponad 100 mln zł i zakłada także przebudowę wiaduktu nad ul. Długą. Tramwajem na Popowice powinniśmy pojechać w 2020 roku. MPK ogłosiło w ostatnich dniach także przetarg na 40 nowych tramwajów, które trafią właśnie na nowe nitki na Popowice i Nowy Dwór. Społecznicy apelowali wczoraj do prezydenta Wrocławia, by jednak wstrzymał przetarg. Aleksandra Zienkiewicz z Towarzystwa Upiększania Miasta tłumaczy, że miasto tak skonstruowało przetarg na nowy tabor, że do Wrocławia najprawdopodobniej trafi czterdzieści nowych tylko w teorii pojazdów. Ponieważ głównym parametrem jest cena, mogą wygrać np. producenci Moderusów beta. A te tramwaje mają zaledwie 20 procent niskiej podłogi:

-W nowoczesnym miejsce, które aspiruje do miana Zielonej Stolicy Europy to jest po prostu nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się i chcemy aby ten przetarg został rozpisany na nowo uwzględniając nowoczesne rozwiązania i co najmniej 70 procent niskiej podłogi - mówi Zienkiewicz. Cały tekst przeczytajcie TUTAJ.


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~akj2017-05-31 11:40:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Bez raportu? Ekologi bedo zawiedzone.