Zjazdy z autostrady A4 do likwidacji?

| Utworzono: 2017-02-01 17:35 | Zmodyfikowano: 2017-02-01 17:35
Zjazdy z autostrady A4 do likwidacji? - fot. Radosław Bugajski
fot. Radosław Bugajski

Wądroże Wielkie, ale także Jarosław, Pietrzykowice, Udanin czy Legnickie Pole. Te zjazdy z autostrady A4 na odcinku między Wrocławiem a niemiecką granicą mogą zostać zlikwidowane przy okazji planowanego remontu drogi. Z czego wynika to zagrożenie?

Wprost z przepisów - rozporządzenie ministra transportu opisuje z jakimi drogami mogą się krzyżować płatne autostrady. Mówiąc w wielkim skrócie - zgodne z prawem są tylko węzły łączące autostradę z drogami wojewódzkimi - a taką nie jest np. trasa na Wądroże Wielkie. Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad uspokaja jednak, że możliwe jest uzyskanie odstępstw od tych przepisów, a prace budowlane nie rozpoczną się wcześniej, niż za sześć lat, więc jest czas aby przeprowadzić konsultacje społeczne i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Remont miałby objąć 108 kilometrów trasy - Chodzi o poszerzenie drogi A4 na odcinku Wrocław – Krzywa oraz autostrady A18 na odcinku Krzywa – Golnice. Trzeci pas zostanie dobudowany na odcinku do Legnicy.

KLIKNIJ, ŻEBY POWIĘKSZYĆ OBRAZEK

Dla nas zjazd z autostrady to być albo nie być - mówią mieszkańcy Wądroża Wielkiego. Po dostosowaniu drogi do parametrów autostrady płatnej znikną zjazdy na drogi klasy technicznej Z, L i D. Wójt Elżbieta Jedlecka napisała w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa:

- Otrzymałam odpowiedź, że decyzja jest już ostateczna, że te zjazdy będą likwidowane, jeszcze nie wiadomo kiedy (...)

Ewa Bojarczak, dyrektorka wrocławskiego oddziału GDDKiA uspokaja, że jest szansa na uzyskanie odpowiednich odstępstw od przepisów: -

- Tylko należałoby mocno uzasadnić, że nie będzie to stwarzało zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, dlatego że przepisy techniczne określające odległości poszczególnych węzłów pomiędzy sobą, czyli co 15 kilometrów, wynikają właśnie z zachowania bezpieczeństwa.

Patryk Wild, wojewódzki radny z Bezpartyjnych Samorządowców:

- Jeżeli polski rząd uważa, że autostrada ma służyć wyłącznie niemieckim ciężarówkom do przejazdu przez Polskę, to oczywiście może odcinać polskich obywateli. Odcina się szansę na dojazd do pracy i firmom odcina się szanse na dojazd do europejskiej sieci autostradowej. To jest kompletny absurd.

Droga będzie przebudowywana najwcześniej po 2023 roku.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Użytkownik A42017-08-31 10:03:55 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jaki bezmyślny pomysł likwidacji węzła Mikołajowice (99km)!! Pomiędzy poprzedzającym go węzłem a Legnicą jest 20km! Z tego węzła korzystają mieszkańcy Legnicy, dwóch największych osiedli -Kopernik i Piekary. Skraca to zdecydowanie drogę do Legnicy. A tak trzeba będzie jeździć przez całe miasto, zanieczyszczając je i powodując korki. Po likwidacji trzeba będzie korzystać z węzła Legnica, który tak samo jak węzeł Bielany Wr. został wybudowany "za Niemca" i nie spełnia żadnym norm bezpieczeństwa, co powoduje że ludzie zjeżdżający z A4 stoją w długich korkach aby wjechać do miasta. Zjazd na L-ce ze znakiem ustąp pierwszeństwa- w dodatku nic nie widać, a zjazd Bielany Wr. ze znakiem STOP, w dodatku pod ostrym kątem. Tutaj jest brak pasów do włączania się do ruchu. Stad te zatory aut wystające na A4.
~Fadel12002017-04-26 22:49:29 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Po ch... tworzą zjazd na Strzeganowice, skoro praktycznie tuż przy nowo planowanym zjeździe istnieje już na Pietrzykowice?
~Paweł2017-02-03 18:20:32 z adresu IP: (92.232.xxx.xxx)
Niech powiat doprowadzi odcinek przebiegającej przez autostradę drogi powiatowej między dwoma wsiami do odpowiedniej klasy technicznej, żeby było zadość przepisom. Nie musi to nazywać się droga wojewódzka.
~Bramki do likwidacji2017-02-01 23:46:17 z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Zaczyna się zmiękczanie obywatela pod niekorzystną decyzję. Nie chodzi o przepisy, ale o to, żeby jak najmniej bramek trzeba było postawic. Tymczasem wystarczyłoby zlikwidować nieefektywny system bramek, wprowadzic sprawdzone u Czechów winiety i poprzeć je karami za brak winiety powiedzmy 1000 zł za przeterminowaną o mniej niż tydzień i 3000 za brak lub starszą niż tydzień.
~Pytajacy2017-02-01 18:03:39 z adresu IP: (217.86.xxx.xxx)
A czemu od razu nie zbudowano "autostrady" z pasami awaryjnymi? Dlaczego DWA RAZY rozwala sie ten szlak?
~MrozerP2017-02-03 07:12:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ale w latach 90 była rozmontowana i to gruntownie, wiec można było już wtedy zrobić dodatkowy pas
~szaq2017-02-02 21:29:47 z adresu IP: (109.241.xxx.xxx)
Bo autostrada ta została zbudowana przez Niemców i została oddana do użytku w latach 1936-1937. Nie myślano wtedy o pasach awaryjnych.
~żul2017-02-01 13:19:07 z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
W takim razie zlikwidujcie również zjazd z autostrady do zakładów LG pod Wrocławiem. przecież to jest skrzyżowanie z drogą wojewódzką tylko zjazd do zakładów w strefie.
~zosia2017-02-02 10:36:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Czytaj ze zrozumieniem. O węźle Pietrzykowice też jest mowa jako o zjeździe do likwidacji.
~Rozsądek 2017-02-01 12:55:02 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
DLA KOGO JEST TO MINISTERSTWO DLA OBYWATELI RP CZY ciężarówek? "Dla nas zjazd z autostrady to być albo nie być - mówią mieszkańcy Wądroża Wielkiego. Po dostosowaniu drogi do parametrów autostrady płatnej znikną zjazdy na drogi klasy technicznej Z, L i D. Wójt Elżbieta Jedlecka napisała w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa: - Otrzymałam odpowiedź, że decyzja jest już ostateczna, że te zjazdy będą likwidowane, jeszcze nie wiadomo kiedy (...)"
~Mirek2017-02-01 12:05:07 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Autostrada 110...