Sprawdziliśmy dla Was, jak idą prace przy budowie drogi S5 [FOTO, WIDEO]
Częścią drogi S5 z Wrocławia do Poznania powinniśmy pojechać już pod koniec tego roku. Prace w naszym regionie idą zgodnie z planem, a więc w grudniu całość dolnośląskiej S5 powinna być gotowa. Nam już udało się przejechać kilkoma kilometrami, choć są one jeszcze niedostępne dla kierowców. Na chwilę obecną gotowe jest ponad 30 km z blisko 50.
Teraz instalowane są barierki ochronne i ekologiczne ekrany akustyczne. Niemal gotowe są wszystkie mosty oraz przejścia dla zwierząt, a kilkunastoma kilometrami "eski" możemy już pojechać w okolicy Rawicza.
Niestety nie oznacza to, że już za rok pokonamy całą trasę od Wrocławia do Poznania jadąc S5. Całość drogi powinna być gotowa do 2019 roku.
Jak mówią mieszkańcy, na razie budowa to problemy z ruchem w okolicy, ale jednocześnie są dobrej myśli o przyszłość:
Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Posłuchajcie relacji Radia Wrocław:
W grudniu 2016 roku przy budowanym węźle Trzebnica nastąpiła zmiana organizacji ruchu. Ruch z DK5 został przerzucony na półtora kilometrowy odcinek nowej jedni. Podobnie, nastąpiła tymczasowa zmiana organizacji ruchu od Korzeńska do Węzła Żmigródek (na zadaniu I). Ruch przełożono na nową jezdnie. Teraz odbywa się dwukierunkowo na jezdni lewej drogi ekspresowej S5.
Dolnośląski odcinek S5 (Korzeńsko – Wrocław) podzielono na trzy mniejsze zadania.
Zad. I od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700 - długość 14,942 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje BUDIMEX S.A./STRABAG:
W ramach zadania wybudowanych zostanie 14 obiektów mostowych. Największym z nich jest most MS-6, przebiegający nad rzeką Barycz oraz linią kolejową Wrocław – Poznań. Most pomiędzy Żmigrodem a Żmigródkiem poprowadzi kierowców szerokim, łagodnym łukiem, którego promień wynosi 2620 metrów. Będzie miał 746 metrów długości i dwie równoległe estakady, oddzielne dla każdej jezdni. Obie jezdnie mostu będą miały po 3 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny.
Dla uniknięcia ingerencji w cenną ekologicznie dolinę Baryczy oraz ze względu na zminimalizowanie utrudnień na czynną linię kolejową E59 i uniknięcia budowy potężnych rusztowań, ustrój niosący mostu wykonywany był metodą nasuwania podłużnego. Każda z estakad składa się z 29 żelbetowych segmentów. Wykonanie i nasunięcie każdego segmentu trwało około tygodnia. Na cały obiekt zużyto 3852 tony stali.
Zad. II od km ok. 123+700 do km ok. 137+500 - długość 13,800 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje DRAGADOS S.A.:
Nieco ponad kilometr na południe za MOP Morzęcin, rozpoczyna się drugi z realizowanych odcinków trasy. Zadanie 2 kończy się przed Marcinowem. Niedaleko wsi Prusice powstanie Obwód Utrzymania Drogi Krościna – baza służb liniowych GDDKiA wraz z magazynem sprzętu potrzebnego do zimowego utrzymania drogi.
Zad. III od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) - długość 19,292 km, planowany termin zakończenia prac: IV kwartał 2017, odcinek buduje ASTALDI:
W ramach zadania wybudowanych zostanie 18 obiektów mostowych, w tym m.in. najdłuższy, wykonywany metodą nasuwania podłużnego 750-metrowy most MS-41, przebiegający nad rzeką Widawa oraz terenami zalewowymi. Przeprawa ma 13 przęseł i 2 jezdnie po 2 pasy ruchu oraz pasy zapasowe i pasy awaryjne.
Planowany całkowity koszt realizacji Projektu: około 1,9 mld złotych. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
MS41:
- Jeden nasuwany segment o długości 30m waży 1100 ton co odpowiada ciężarowi 10 lokomotyw;
- Ostanie wypchnięcie to odcinek około 400m czyli waga 14000 ton (120 lokomotyw);
- W ustrojach jest łącznie 22300m3 betonu czyli na budowę musi przyjechać tylko dla tego obiektu, tylko dla ustroju, 2500 betonowozów;
- 1 metr bieżący ustroju nośnego wazy 35 ton;
- W ustroju nośnym jest 5.200.000 kg stali;
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.