PKP wydało już 400 mln na trasę do Jeleniej Góry
Turyści i mieszkańcy Jeleniej Góry już korzystają z dwóch przebudowanych peronów nr 3 i 4. Nowe obiekty są wyższe, co pozwala wygodniej wsiadać do pociągów, a nowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie gwarantuje bezpieczną obsługę.
Podróżni mogą się też schronić pod odnowioną, przeszło 140 metrową, wiatą na peronie nr 3. Kolejarze zadbali o kompleksową renowację jej stalowo drewnianej konstrukcji, zachowując jej historyczny wygląd. Z podobną pieczołowitością zostało odnowione i zabezpieczone także zadaszenie nad zejściem z peronu nr 4.
Osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych mają zapewniony dobry dostęp na perony dzięki windzie na peron nr 3 oraz platformie przyporęczowej na peron nr 4. Bezpieczne przejście z peronów do dworca i miasta gwarantuje tunel pomiędzy peronami 3 i 4. Jego wystrój
(ściany wyłożone białymi kafelkami) nawiązuje do oryginalnej stylistyki stacji. Przejście nie będzie zalewane, gdyż ma nowy system odwodnienia.
Obok peronów położone są nowe tory, które przebiegają m.in. po przebudowanych konstrukcjach nad przejściem tunelowym. Na jeleniogórskiej stacji pozostały jeszcze do przebudowy perony nr 1 i nr 2. Teraz tam będą toczyły się prace. Zakończenie zaplanowano do 30 listopada br. Koszt przebudowy wynosi 24 mln zł.(brutto).
Budowa w liczbach:
- Przy przebudowie stacji Jelenia Góra wykonanych zostanie :
- 2 km nowych krawędzi peronowych
- ponad 5000 m² powierzchni z kostki brukowej na peronach
- 42 ławki na peronach
- odnowienie słupów i konstrukcji nośnych sieci trakcyjnej.
Koleją w góry
Jelenia Góra to kolejna odnowiona stacja na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Dobry standard obsługi uzyskały ostatnio m.in. Wałbrzych Miasto, Janowice Wielkie, Wojanów. Dla pasażerów kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótki, poniżej 2 h czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.