Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ]

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2016-06-15 09:01 | Zmodyfikowano: 2016-06-15 09:01
Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ] - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Pracy jest jeszcze naprawdę dużo. Wiele ścieżek rowerowych kończy się niespodziewanie, a ich fragmenty nie są połączone. Brakuje tras między innymi na Podwalu, Jedności Narodowej czy wzdłuż Grabiszyńskiej. Magistrat ma plany na przebudowę kilku z nich w ciągu najbliższych dwóch lat, ale to zależy jak zwykle od tego, czy znajdą się na to pieniądze.

Potrzeba przede wszystkim tras ze wschodu na zachód miasta i z północy na południe, a także gruntownej modernizacji ulic w okolicy Dworca Głównego. Kończy się natomiast budowa ważnej ścieżki rowerowej na ulicy Ślężnej, a niedawno rozpoczęły się prace na ulicach Kazimierza Wielkiego i Nowy Świat.

Rowerzystów we Wrocławiu wciąż przybywa. Według najnowszych badań natężenia ruchu, między innymi w okolicy ulicy Swobodnej w ciągu 60 minut, w godzinach szczytu, przejeżdża ponad 800 cyklistów.

Jak tłumaczy Cezary Grochowski z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej, miasto nadal usiane jest wieloma odcinkami ścieżek rowerowych, które nagle się kończą:

To prawda - mówi wrocławski Oficer Rowerowy Daniel Chojnacki, ale dodaje, że w ciągu dwóch lat w mieście dużo się zmieni:

Cykliści we Wrocławiu oprócz tego, że narzekają na kierowców, to coraz częściej też na niepełną infrastrukturę:

Zdjęcia
Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ] - 4
Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ] - 5
Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ] - 6
Wrocław rowerowy czy samochodowy? [SKOMENTUJ] - 7

Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~a kiedy rowerzysci naucza2016-06-28 20:19:51 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
a kiedy rowerzysci naucza sie jezdzic po sciezce a nie poulicy jak sciezka obok
~Powodzianin2016-06-15 23:40:09 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Kiedy dokończona zostanie wymiana nawierzchni na wałach wokół Wielkiej Wyspy. Na najbardziej uczęszczanych odcinkach, od mostu Swojczyckiego, poprzez Bartoszowice, wokół Biskupina i Dąbia po most Zwierzyniecki chodzi i jeździ się po czymś, co nadaje się może na podkład pod torowiska tramwajowe lub kolejowe. Woda dawno wymyła warstwę z mączki kamiennej, która była na wierzchu, a tłuczeń spod spodu znakomicie uniemożliwia jazdę i spacery. Być może właśnie o to chodzi,żeby jak najmniej ludzi tam się pojawiało. Ciekawe, jaką nawierzchnie przewidziano w projekcie, a jaka została położona. Na remonty popowodziowe i modernizację węzła wodnego idą setki milionów złotych, ale czy ktoś to nadzoruje i weryfikuje jakość robót, jakie są prowadzone. Przecież taka samą technologie stosuje się obecnie przy remontach wszystkich wałów wzdłuż Odry, więc łatwo przewidzieć w jakim stanie będzie nawierzchnia po dwóch, trzech sezonach. A to ma być podobno na dziesiątki lat. Panowie za biurkami w urzędach ruszcie się i popatrzcie na co idą nasze pieniądze.
~Jorguś2016-06-15 19:30:30 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
W pierwszej kolejności należy uwolnić chodniki od zaparkowanych na nich samochodach. Polska to istny bangladesz w tej sprawie.
~Mala2016-06-15 18:46:20 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Komunikacja miejska i rower to najrozsądniejsze rozwiązania w naszej obecnej sytuacji smogowej. Poza tym płaskie tereny Wrocławia i rozsądne odległości powodują, że na rowerze można dojechać naprawdę wszędzie i nie trzeba mieć formy jak na Tour de France:)
~Wrocławianka2016-06-15 16:28:21 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Tylko samochody i rowery!! I tak naprawdę: GDZIE SĄ CHODNIKI DLA PIESZYCH!?!?!?!? Odpowiem: szaleją po nich rowerzyści, parkują na nich kierowcy aut nie zostawiając kawałeczka przejścia lub są dziurawe bardziej niż szwajcarski ser!!
~Jkhyy2016-06-15 16:13:15 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Oprócz rowerów ,samochodów i komunikacji miejskiej są jeszcze skutery czy motocykle. Czemu one nie mają ułatwień? Jakich? Choćby śluzy przed światłami czy możliwość poruszania się buspasami tam gdzie to możliwe. Są miasta i to w Polsce gdzie mogą.
~Jan2016-06-15 13:04:07 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
a tak na poważnie Wrocław jest nijaki, samochodem jeździ się bardzo źle (ale moim zdaniem samochód jest do miasta kiepskim rodzajem transportu), rowerem jeździ się też źle, choć często coraz lepiej (przeszkadza głupota niektórych rowerzystów i chamstwo+głupota niektórych kierowców, a szczególnie nieprzestrzeganie przepisów, rowerem jest mało bezpiecznie), ale najgorzej jeździ się tym co jest najistotniejsze, czyli komunikacją miejską a wypowiedź swoją napisałem na podstawie swoich doświadczeń, tzn. kierowcy, rowerzysty i pasażera mkp
~Jan2016-06-15 13:00:07 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
samochód to też zabawka, tylko czasami może być trochę droższa, choć mam spore wątpliwości widząc ile wraków jeździ po mieści
~John2016-06-15 12:02:17 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Rower to zabawka, a jezdnia nie jest miejscem do zabawy.Dorośli jeżdżą samochodami, a dzieci wozi się w fotelikach. Dosyć tych idiotyzm,zlikwidować ścieżki,zakazać zabaw rowerowych na ulicach
~SDW2016-06-15 11:38:12 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Dla wszystkich znajdzie się miejsce. Potrzebna jest jednak edukacja rowerzystów, wielu nie ma doświadczenia w poruszaniu się po ruchliwych ulicach naszego miasta i to jest wielki problem. Często rowerzyści nie korzystają ze ścieżek rowerowych... Świetnie, że powstaje infrastruktura, ważne jest by nie tworzyć takich bubli jak na ul. K.Wielkiego - ruch rowerowy powinien być kierowany tam, gdzie rowerzysta będzie się czuł bezpiecznie, nieporozumieniem jest wciskanie rowerzystów w najbardziej zakorkowane ulice... boczne, równoległe uliczki są piękne i bezpieczniejsze. Podsumowując: edukacja rowerzystów i kierowców, więcej zdrowego rozsądku w planowaniu nowych tras rowerowych wśród urzędników.
~M.N.2016-06-15 10:20:53 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ciekawe ilu pracowników i kierowników magistratu dojeżdża do pracy codziennie rowerem, zwłaszcza w niepogodę...
~Rototom2016-06-15 09:39:39 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Miasto zdecydowanie powinno iść w kierunku przystosowania dróg dla rowerów. Dosyć smogu i korków.
~Jan2016-06-15 13:06:30 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Rototom, miasto to powinno iść w kierunku rozwoju komunikacji publicznej, na rowerze jeździ może 10% mieszkańców, bo nie każdy ma możliwości; a komunikacją może jeździć każdy