Fantasy Euro 2016: Zbuduj z nami swój zespół na mistrzostwa Europy
Po tym jak graliśmy razem w Ustaw Ligę przy okazji polskiej Ekstraklasy, teraz zachęcamy was do udziału w niemal bliźniaczej rozgrywce w której skład tworzycie z uczestników Mistrzostw Europy.
ZAGRAJ W FANTASY EURO 2016 z Radiem Wrocław [Kod do ligi: 36440076]
WAŻNE: CZAS NA STWORZENIE DRUŻYNY MACIE DO PIĄTKU (10 czerwca) do 21.00!
JAK GRAĆ W FANTASY EURO 2016?
Zaprawieni w bojach managerowie doskonale znają zasady tego typu rozgrywki, choć przy okazji mistrzostw jest kilka zmian. Kto z Was dopiero po raz pierwszy spróbuje swoich się w grze typu fantasy ten nie musi się obawiać. Przygotowaliśmy specjalny poradnik dzięki, któremu z łatwością stworzycie swój wymarzony zespół.
Nie zrażajcie się, że gra jest po angielsku. Nawet jeśli nie znacie ani jednego słowa w języku reprezentacji Dumy Albionu, to z pomocą słownika, translatora lub zwykłej wyszukiwarki szybko dowiecie się co oznaczają najprostsze słowa - my też je zresztą wytłumaczymy.
Zapytacie czemu gramy akurat tam? Myśleliśmy nad stworzeniem ligi na Weszło (tak jak było to w przypadku Ekstraklasy), ale zbyt duża możliwość wpływania na wynik poprzez sponsoring sprawiła, że zdecydowaliśmy się ostatecznie na rywalizację pod oficjalnym patronatem UEFA. Może i łatwiej jest stworzyć w niej skład, ale wybraliśmy równe szanse dla wszystkich.
JAK WEJŚĆ DO GRY?
Gramy w oficjalne Fantasy Euro na stronie UEFA. Żeby rozpocząć rozgrywkę najpierw musicie zarejestrować się na oficjalnej stronie europejskiej federacji piłkarskiej. Możecie to zrobić na trzy sposoby - albo podając swój e-mail, albo przez Facebooka, albo przez Google. Nie zajmie wam to więcej niż minutę. Po tym jak zarejestrujecie się (nie wiem jak z FB i Googlem, na pewno tak jest przy opcji mailowej) dostaniecie link aktywacyjny na swoją pocztę.
Teraz możemy już przystąpić do rozgrywki.
Logujecie się na stronie UEFA Fantasy w zakładce "Login" i wtedy możecie zacząć ustawianie składu:
JAK TWORZYMY SKŁAD?
Do wydania jest 100 milionów Euro. To maksymalna kwota jaką możecie przeznaczyć na łącznie 15 zawodników. W składzie musicie mieć:
- Dwóch bramkarzy
- Pięciu obrońców
- Pięciu pomocników
- Trzech napastników
Główna zasada poza nieprzekroczeniem budżetu to – maksymalnie trzech piłkarzy z jednej reprezentacji.
Przykład:
Możecie kupić np. Roberta Lewandowskiego, Grzegorza Krychowiaka i Wojciecha Szczęsnego, ale nie możecie już dołożyć do nich kolejnego gracza reprezentacji Polski. Żeby to zrobić należy sprzedać któregoś z nich.
Kupowanie zawodników odbywa się w bardzo prosty sposób. Klikacie na "+ ALL PLAYERS" i wtedy wysuwa wam się lista piłkarzy:
Możecie segregować ich ceną lub procentowym udziałem w grze (jak wielu zawodników ma konkretnego piłkarza) lub reprezentacjami:
Widoczne kółka przy nazwach Goalkeepers, Defenders, Midfielders i Forwards będą zmieniać kolor z białego na niebieski po zakupie piłkarza na daną pozycję. Stąd będziecie wiedzieć ilu jeszcze zawodników musicie kupić. Możecie także kliknąć przycisk "X BACK TO THE PITCH" i wrócić do ekranu z zieloną murawą - tu też będzie widoczne na których pozycjach macie luki.
Jeśli kupiliście już graczy na wszystkie pozycje (stwórzcie sobie skład nawet na szybko, żeby mieć już drużynę - potem do pierwszego meczu Euro możecie przeprowadzać dowolną liczbę transferów) przechodzimy do punktu drugiego (CONFIRM STARTING XI & CAPTAIN):
Drugi krok to nic innego jak ustawienie jedenastki i wybór kapitana. Po kliknięciu na "dwójkę" ukaże wam się taki ekran:
Jak widzicie jedenastkę możecie ustawić według ośmiu wariantów taktycznych. Potem w lewym dolnym rogu możecie zmienić to ustawienie.
Po wyborze taktyki sprawdzacie jak wygląda wasza jedenastka. Jeżeli, któryś z waszych podstawowych graczy zasiadł na ławce, to przeciągacie go myszką w miejsce piłkarza, którego chcecie zmienić.
WAŻNE: Kolejność na ławce ma znaczenie. Jeśli nie zagra zawodnik z danej formacji to wchodzi za niego rezerwowy.
Teraz pozostaje wam jeszcze tylko wybór kapitana. Dokonacie tego przechodząc do punktu trzeciego (CONFIRM YOUR SQUAD):
W ostatnim kroku wpisujecie nazwę swojej drużyny:
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM - TRANSFERY I ZMIANY W SKŁADZIE
To najważniejsza rzecz nawet dla tych, którzy rozgrywkami typu "Fantasy" żyją na co dzień. Jesteśmy przyzwyczajeni do robienia dwóch darmowych zmian co kolejkę (tuż przed rozpoczęciem spotkania). Teraz sytuacja wygląda nieco inaczej:
- Przed rozpoczęciem mistrzostw (do piątku 10 czerwca do 21:00) możecie swój skład zmieniać dowolnie. Kupuj, sprzedaj, kupuj, sprzedaj.. ile tylko dusza zapragnie
- Po pierwszej oraz drugiej kolejce ZA DARMO przeprowadzicie tylko JEDEN TRANSFER. Każdy kolejny to minus cztery punkty. Kolejka liczona jest po tym jak wszystkie zespoły z każdej grupy rozegrają po jednym spotkaniu - dwa rozegrane mecze to koniec drugiej kolejki
- Po zakończeniu fazy grupowej możecie dokonać nieskończoną ilość transferów. Czyli w zasadzie wracamy do punktu wyjścia. Transferowa karuzela będzie kręcić się od ostatniego spotkania fazy grupowej do 25 czerwca. W tym okresie nie zostaną wam odjęte żadne punkty
- Po pierwszej fazie pucharowej czyli przed ćwierćfinałami ZA DARMO dokonacie czterech transferów. Każdy kolejny to strata czterech punktów
- Przed półfinałem i finałem możecie dokonać sześciu transferów ZA DARMO. Każdy kolejny to utrata czterech "oczek"
Zmian wewnątrz drużyny - podstawa, rezerwa - możecie dokonywać natomiast przed każdą kolejką ile tylko dusza zapragnie.
To jeszcze legenda dla tych, którzy nie znają angielskiego:
Captain - kapitan ; Injured - kontuzjowany (gra podpowiada wam kto nie zagra z powodu kontuzji) ; Doubtful - występ niepewny (wystawiacie takiego gracza na własną odpowiedzialność - warto wtedy sprawdzić innego źródła, które potwierdzą status takiego zawodnika) ; Eliminated - wyeliminowany, reprezentacja tego piłkarza odpadła już z turnieju ; Suspended - nie zagra bo jest zawieszony za kartki.
W TRAKCIE GRY SWÓJ ZESPÓŁ PODGLĄDACIE W ZAKŁADCE MY TEAM
JAK WYGLĄDA PUNKTACJA?
Pełną listę rzeczy za które dostajecie punkty znajdziecie tutaj w podpunkcie "Scoring"
W skrócie – liczą się nie tylko bramki i asysty. Warto stawiać na przykład na bramkarzy, którzy mają dużo okazji do interwencji. Za każe trzy obronione strzały wasz zawodnik dostanie punkt. Inna sprawa, że powyżej dwóch straconych goli wasz bramkarz i obrońcy otrzymają minusowe punkty. Są też dodatkowe i ujemnie oczka za wywalczenie lub sprokurowanie rzutu karnego i analogicznie za strzelenie, spudłowanie lub obronienie "jedenastki"
Najważniejszą rzeczą powinno się jednak okazać odpowiednie wybranie kapitana. To piłkarz, któremu w danej kolejce punkty naliczą się podwójnie. Często właśnie ten element potrafi zadecydować o końcowym triumfie.
Raz jeszcze przypominamy o rezerwowych. To szczególnie ważne jeśli na ławce macie dwóch graczy tej samej formacji - np. drugiej linii - a jeden z waszych podstawowych pomocników nie zagra. Wtedy w jego miejsce wchodzi ten który był ustawiony jako pierwszy rezerwowy (pierwszy to ten najbliżej bramkarza).
Z KIM GRACIE W LIDZE?
W naszej lidze rywalizujecie z innymi fanami futbolu. Mamy nadzieję, że uda ich się zebrać jeszcze więcej niż podczas rozgrywek Ekstraklasy kiedy było ich 140. Na pewno większa będzie reprezentacja Radia Wrocław. Obecność naszych dziennikarzy sportowych jest pełna. Część prezenterów, dziennikarzy innych działów i reporterów też zgłosiła swoją gotowość do rozgrywki. Jedno jest pewne - będzie się działo!
Jeśli któreś z zasad nie są dla was jasne piszcie śmiał na: [email protected]
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.