Wrocławski Ruch Obywatelski proponuje nową taryfę biletową

Bartosz Tomczak | Utworzono: 2016-02-15 12:32 | Zmodyfikowano: 2016-02-15 12:33
Wrocławski Ruch Obywatelski proponuje nową taryfę biletową - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

Wrocławski Ruch Obywatelski skierował do Prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza propozycje zmian dotyczące funkcjonowania komunikacji zbiorowej we Wrocławiu.

"Proponujemy m.in. zniesienie taryfy pospiesznej i nocnej, likwidację opłat za bagaż podręczny, wprowadzenie nowych biletów 15- minutowego, 180- i 365-dniowych oraz połączenie funkcjonalności biletów jednorazowych i czasowych.

W naszym piśmie proponujemy gotowe rozwiązania i chęć współpracy merytorycznej. Nasze sugestie przedstawiamy również w czytelnej tabeli opłat. Są to drobne działania, które poprawią wizerunek i dostępność komunikacji miejskiej we Wrocławiu, przy znikomym koszcie ze strony miasta. Taryfa opłat stanie się prostsza i bardziej przejrzysta, a pasażerowie chętniej wsiądą do miejskiego pojazdu. Przyczyni się to do spadku liczby samochodów na ulicach i do lepszego wykorzystania taboru." - piszą przedstawiciele Ruchu.

 Treść pisma, które Wrocławski Ruch Obywatelski skierował do Prezydenta Wrocławia:

 


Komentarze (22)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~prelek2016-02-27 16:16:04 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Co Dutkiewicz z tego by miał ile urzędasom mniej wpadłoby do kieszeni. Motłoch niech chodzi na piechotę, zdrowiej. W wolnej Polsce Ludowej w latach 60 za za pensję można było kupić od 2-4 tys biletów, ale nie było tyle złodziei i oszustów a MPK dotowało państwo i nie okradło mieszkańców jak obecny złodziejski magistrat
~Palitek2016-02-16 10:09:40 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Taki bilet 15 minutowy mocno zmniejszy przychody miasta. Teraz każdy kto jedzie np. z Dworca na galerię Dominikańską zmuszony jest kupić bilet 30-minutowy. Obawiam się, że wprowadzenie 15-minutowego 2zł biletu spowoduje, że za rok ten bilet będzie kosztować np. 2,8 zł a 30-minutowy 3,4zł
~Jack2016-02-15 18:49:04 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Czy "tfu" wrocławski klub obywatelski ma wgląd w księgowość MPK, aby oceniać, czy nowa taryfa za bilety się dla MPK opłaci? Dać ludowi głos, to wszystko zniszczy. Dobrze, że ten wrocławski klub nie przychodzi do mojej firmy, aby ustalać mi ceny. Ale pewnie socjalizm i w firmach zapanuje, i będziemy zmuszeni oferować usługi z cennika z jakiegoś rozporządzenia, które bohatersko poparli tacy, jak wrocławski klub obywatelski. Obywatele świata...nowego, lepszego. Jednym słowem Lenin wraca.
~seler2016-02-27 16:21:34 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Musisz się leczyć . Zachowujesz się jak idiota co ma manufakturę i szuka frajerów co będą za darmo na niego robili i nie spalą krwiopijcy . Nie wiesz buraku, że teraz dąży się do darmowej komunikacji publicznej, nie uczyli cię ekonomi i za to powinni płacić złodzieje pracodawcy
~Mezzo2016-02-15 18:53:14 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tiam, pewnie jesteś "januszem biznesu" stąd takie mniemanie. Po pierwsze MPK i sprzedaż biletów nie są ze sobą połączone, po drugie sam pewnie chciałbyś, żeby ludzie płacili ci nieznacznie mniej w rozliczeniu miesięcznym, ale za to przez cały rok - kasa to kasa, po trzecie w skali miasta to przyniesie pozytywne skutki, bo więcej osób skorzysta z MPK, żeby taki janusz jak ty mógł swoim bmw jeździć po mieście z mniejszymi korkami.
~Jack2016-02-15 18:48:38 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Cz "tfu" wrocławski klub obywatelski ma wgląd w księgowość MPK, aby oceniać, czy nowa taryfa za bilety się dla MPK opłaci? Dać ludowi głos, to wszystko zniszczy. Dobrze, że ten wrocławski klub nie przychodzi do mojej firmy, aby ustalać mi ceny. Ale pewnie socjalizm i w firmach zapanuje, i będziemy zmuszeni oferować usługi z cennika z jakiegoś rozporządzenia, które bohatersko poparli tacy, jak wrocławski klub obywatelski. Obywatele świata...nowego, lepszego. Jednym słowem Lenin wraca.
~Khoshekh2016-02-15 18:14:43 z adresu IP: (31.98.xxx.xxx)
Ale dlaczego likwidować linie pospiesznie? Nie wyobrażam sobie np. jazdy taką Nką z PKP na Pasie Pole, gdyby nie była pospieszna - już i tak zajmuje to kawał czasu, zwłaszcza w godzinach szczytu...
~Khoshekh2016-02-16 07:46:39 z adresu IP: (92.14.xxx.xxx)
Ach, ok, widocznie czegoś nie zrozumiałam. Dzięki :)
~mallat2016-02-15 18:25:12 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie linie a taryfy. Żeby bilet na normalne i pospieszne linie kosztował tyle samo.
~mpk wali w h..2016-02-15 16:36:06 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
nie kupuje biletow bo mpk wciaz leci w kulki,
~marja209 2016-02-15 16:31:19 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
A jak proponowana taryfa odbije się na przychodach MPK?
~krz2016-02-15 17:27:22 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Nie odbije się, bo to miasto płaci MPK za wykonane kursy, a dochód z biletów idzie do budżetu miasta.
~Gal Anonim2016-02-15 15:06:47 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Bilet 15minutowy powinien być połowę tańszy od 30 minutowego.
~krz2016-02-15 17:45:44 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
To można by jeszcze obniżyć ceny biletów okresowych, aby opłacało się nawet posiadaczom samochodów kupować dodatkowo bilet roczny. W ogóle można by też wprowadzić możliwość zakupu tańszych biletów grupowych, np. dla studentów z roku czy pracowników firmy, to by zachęciło do przesiadania się z samochodów. Ale skoro Wrocław ma jeden z największych budżetów, a na komunikację przeznacza najmniej ze wszystkich miast, ma najwolniejsze tramwaje w Polsce, to nie mamy co liczyć na takie ulgi i dalej Wrocław będzie najbardziej zakorkowanym miastem.
~Jerzy 2016-02-15 15:14:11 z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Nie, powinno się zachęcać do zakupu biletów okresowych, więc im krótszy okres ważności, tym wyższa powinna być opłata za jednostkę rozliczeniową.
~Manfred 2016-02-15 14:57:12 z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Dutkiewicz chce żeby jak najwięcej ludzi przesiadło się z samochodów do komunikacji miejskiej. Poza parkingami "park and ride" powinna być jeszcze inna forma zachęcenia kierowców do pozostawienia samochodu, np możliwość korzystania ze zniżek przy okazaniu dowodu rejestracyjnego samochodu.
~rowerowa2016-02-16 16:36:40 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
A dlaczego kierowca samochodu ma mieć zniżkę, a osoba bez auta, jeżdżąca cały czas komunikacją miejską nie? Nie rozumiem tego. Na całym świecie w wielkich aglomeracjach preferuje się komunikację miejską. Mniej korków, szybciej. A zresztą - ja mykam rowerkiem heeh - wesoła 50-siątka
~jan2016-02-15 14:38:30 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
a ja uważam inaczej
~Karolina2016-02-15 13:44:37 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Uważam, że osoby zameldowane i płacące podatki we Wrocławiu powinny mieć zniżki na przejazdy komunikacją miejską.
~dadsa2016-02-16 10:24:13 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
tomasz płacisz podatki, ale z VATu i innych rzeczy zasilasz budżet państwa, nie samorządu. Do samorządu idą pieniądze z Pitów. Jesli rozliczasz się poza wrocławiem - to do wrocławia twoje podatki niestety nie płyną. Wynajem jest inną sprawą...
~Gaspares2016-02-15 17:29:46 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Osoby niemieszkające we Wrocławiu nie powinny mieć innej taryfy niż mieszkańcy. Bo to ich trzeba tym bardziej zachęcić, żeby nie pchali się do centrum autami, korkując i trując Wrocław, tylko żeby poruszały się po mieście komunikacją zbiorową. Elementarne!
~tomasz2016-02-15 15:27:48 z adresu IP: (176.121.xxx.xxx)
Jak ja tankuje auto, robię zakupy we wrocławiu to też płacę tu podatki. Co powiesz ludziom którzy chcieli by wynajmować mieszkanie i się zameldować ale większość najemców nie chce na to przystać ??