Za jego sterami siedział lider Iron Maiden (ZDJĘCIA, FILMY)
Samolot odrzutowy FLARIS LAR 1 wyposażony w najnowocześniejszy silnik Williams FJ33-5A o masie własnej 120 kg, wytwarzający ciąg statyczny 8,2 kN, szykuje się do startu. Na ukończeniu są prace związane z zabudową silnika na płatowcu. Trwają próby fabryczne. Testowany jest m.in. system radiowonawigacyjny i urządzenia odpowiedzialne za prawidłową pracę podwozia.
KILKA SZCZEGÓŁÓW TECHNICZNYCH:
System awaryjny opracowany został w oparciu o hydroakumulator, który gromadzi niezbędną do wypuszczenia, w razie awarii układu zasadniczego, energię ciśnienia oleju. Jest on napełniany automatycznie podczas postoju na płycie lotniska przed startem samolotu zapewniając w 100% wypuszczenie podwozia nawet po zaniku prądu. Samolot został wyposażony również w nowoczesny układ hamulcowy firmy BERINGER posiadający ABS.
Pod koniec lutego specjaliści firmy Metal-Master w asyście specjalistów Williams International przeprowadzą próbny rozruch układu napędowego. Zostaną przeprowadzone testy komputera FADEC wraz z komputerami pokładowymi odpowiadającymi za współpracę podsystemów samolotu. Próbom poddany zostanie układ paliwowy oraz węzeł energetyczny.
Przypomnijmy, że w czerwcu za sterami odrzutowca zasiadł frontman heavymetalowej grupy Iron Maiden. Bruce Dickinson zapowiedział, że chce kupić kilka sztuk.
Tymczasem cały zespół Iron Maiden już przygotowuje się do koncertu, który 3 lipca zagrają na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.