Jelenia Góra: autobusy przegrywają z pociągami
Nikt się tego nie spodziewał, ale autobusy przegrywają z pociągami. Tak jest na linii z Jeleniej Góry do Wrocławia. Z rozkładów jazdy zniknęła tam połowa z 40 kursów autobusów jakie były utrzymywane. Pociągów jeździ natomiast 17 par. Wojciech Chadży zlikwidował wszystkie 11 połączeń autobusowych, jakie miała jego firma. Mówi wprost, pociągi są lepsze:
Przedsiębiorcy zajmujący się transportem kolejowym wskazują, że kolej ma jeszcze jedną przewagę. Dostaje refundację za zniżki dla studentów za bilety jednorazowe, czego już nie ma w przypadku transportu drogowego. W Jeleniej Górze znikają także niektóre kursy dalekobieżne.
Pasażerowie, szczególnie młodzi, wybierają pociągi:
Komentarze (47)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Marek2016-01-19 14:57:30 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Odpowiedz
A może by tak takie same dopłaty dać do autobusów jak pociągów, to wtedy zobaczymy kto jest bardziej konkurencyjny. Uruchomienie autobusów jest dużo tańsze niż pociągów. Konkurencja jest po prostu nieuczciwa. Zwłaszcza że ludzie bardziej chcą korzystać z autobusów niż pociągów, bo autobusy nadal przewożą więcej ludzi niż pociągi.
zgłoś do moderacji
~JanuszJG2016-01-19 09:50:22 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Część podróżnych wybiera PKS, a część wybiera kolej i nic na to nie poradzimy. Poza tym porównując obecny czas podróży pociągiem na linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny skrócił się on o ponad połowę. Obecnie z Jeleniej Góry do Wrocławia Głównego jedzie się od 1 godziny i 50 minut do 2 godzin i 23 minut, a od marca ma być jeszcze szybciej.
Tak samo w przypadku kłótni o to jaki tabor kolejowy jeździ na w/w linii kolejowej nr 274. Obecnie jeżdżą 36WEa i czasami można spotkać 31WE. Pojawianie się starych EN57 na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny wynika z tego, że 36WEa lub 31WE miały awarię, wjechały w powalone drzewo lub zostały wysłane na przegląd do producenta. Poza tym obecnie w KD można spotkać EN57-1782, który jest wypożyczony od PR Wrocław na wypadek awarii któregoś EZT.
~Ryszard2016-02-01 13:42:24 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Janusz dalej agituje. Mieszkańcy mają inne zdanie. Cytat: "szklarski 2016-01-30 00:29:00 To experci od transportu w KD poprzyjmowani z Politechniki wpadli na ten "genialny" pomysł? Ludzie przesiądą z z PKS-ów do pociągów, wtedy PKS zlikwiduje kursy, KD za jakiś czas zakończą promocję i zostaniemy w czarnej d..ie. Dziękuję bardzo, wybieram PKS." Albo jeszcze jeden: " jelon 2016-01-30 13:10:12 Cieszą się idioci bez wyobraźni, że kolej obniżyła im ceny biletów taniej niż MZK na pół roku. PKS i MZK jeszcze bardziej ograniczą kursy autobusów i za jakiś czas będziecie skomleć że nie macie czym dojechać do pracy albo szkoły. Tak przecież było z autobusami do Jakuszyc gdzie po uruchomieniu pociągów PKS zawiesił wszystkie kursy. I teraz zamiast szybkich, tanich bezpośrednich połączeń mamy podróż przez pół dnia z 40-minutowym czekaniem na przesiadkę w Szklarskiej Porębie. A rano w ogóle nie ma jak dojechać, bo poranny pociąg jeździ tylko sezonowo. Za pociągi przecież nadal płacicie tumany tyle samo, tylko nie z biletów ale z waszych podatków. A Koleje Dolnosląskie zamiast robić konkurencję tam gdzie komunikacja funkcjonuje całkiem dobrze lepiej by zrobiły, gdyby uruchomiły więcej pociągów do Zgorzelca albo Kamiennej Góry gdzie nie ma jak dojechać bo jest parę kursów PKS-ów na dobę." I jeszcze jeden: "Jerzy M. 2016-01-30 20:25:29 @marian: To tylko tzw. miłośnicy kolei bez piątej klepki cieszą się z takich "promocji" - zwykle są to szczeniaki, które zaśmiecają fora i portale swoją agitacją na rzecz pociągów. Dobrze że tutaj jeszcze nie piszą o spiskach busiarzy winnych temu, że źle się dzieje na kolei. Każdy normalny człowiek z minimum inteligencji rozumie, że autobusy też są potrzebne ludziom i dostrzega konsekwencje dumpingowych cen biletów ustalanych przez jednego przewoźnika żeby wykosić konkurencję. Konkurencja jest dobra ale na równych szansach, a żeby była konkurencja musi istnieć wielu różnych przewoźników." Więcej opinii w podobnym duchu: 24jgora. pl/artykul,14002 (z linku usunąć spacje). JanuszJG to pewnie jeden z tych szczeniaków albo troll zatrudniony przez KD.
~JanuszJG2016-01-31 17:11:10 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Od 1 lutego na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna za przejazd pociągami KD oraz PR zapłacimy 5 zł. Więcej szczegółów na stronie przewoźnika KD.
~Jonathan2016-01-28 19:14:13 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
JanuszJG - marnujesz się tutaj. Pisz lepiej petycje o uruchomienie pociągów albo weź sekator i wycinaj krzaki przy torach jak tak kochasz kolej. Jak za trudne to możesz za friko czyścić kible w pociągach. Przynajmniej byłby z ciebie jakiś pożytek. Na jaki portal ostatnio nie wejdę o pociągach czy komunikacji tam wszędzie JanuszJG wygłasza swoje tyrady o ile skrócił się czas jazdy z Wrocławia do Jeleniej Góry i dlaczego warto jeździć pociągami. Ile ty masz lat człowieku? Zachowujesz się jak dzieciak niepełnosprawny umysłowo, który po raz pierwszy zobaczył pociąg i nie może się otrząsnąć z wrażenia.
~witek2016-01-28 14:59:57 z adresu IP: (84.19.xxx.xxx)
Jaki ty jesteś namolny, Janusz. Chyba nie masz w ogóle życia prywatnego i rodzinnego, skoro siedzisz całymi dniami przed kompem i zaśmiecasz fora. Jeden woli pociąg, drugi autobus - pogódź się z tym i nie próbuj nikogo przekonywać na siłę. Argumenty masz po prostu śmieszne, a czymś takim jak kultura dyskusji w ogóle nie słyszałeś. Zajmij się czymś pożytecznym trutniu i nie zaśmiecaj forów.
~JanuszJG2016-01-28 08:28:14 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
@~asd: Nie będę odnosił się do Twoich argumentów, bo nie potrafisz nic poza obrażaniem drugiej osoby. To na tyle z mojej strony kolego.
~asd2016-01-27 18:48:41 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Do ~JanuszJG: adres IP zaczynający się od cyfr 5.172.xxx.xxx mają wszyscy użytkownicy Aero2, ty detektywie jak z koziej d... trąba. Skończ już te swoje mikolskie gadki, pajacu. Tak, jesteś szczeniakiem, bo zaśmiecasz wszystkie portale szczeniackimi tekstami, mającymi przekonać wszystkich, że kolej jest fajna a busy be. Nikogo nie interesuje czas jazdy każdego pociągu z dokładnością co do minuty i jaką kategorię ma który pociąg. Ważne, że autobusem dla przeciętnego pasażera jest szybciej, wygodniej i taniej. Śmiać mi się chce jak czytam te wypociny dzieciaków nie widzących świata poza ciufcią. Za chwilę pewnie przeczytam o spiskach busiarzy, którzy po raz kolejny próbują dokonać zamachu na jedynie słuszne pociągi. Nauczcie się szczyle bez piątej klepki, że transport to nie tylko pociągi, ale też autobusy i kazdy wybiera to co mu pasuje.
~JanuszJG2016-01-26 15:11:27 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
@~asd vel ~Kamil z adresu IP: (5.172.xxx.xxx):
Po pierwsze: Pociąg jadący 1 godzinę i 50 minut nie jest pociągiem TLK. Jest to pociąg klasy Express InterCity (skrót: EIC). Po drugie: Pociągi na odcinku Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny jadą od 3 godzin i 2 minut do 3 godzin i 21 minut, a na odcinku Wrocław Główny - Szklarka Poręba Górna jadą od 2 godzin i 58 minut do 3 godzin i 10 minut. Po trzecie: W przeciwieństwie do Ciebie nie zmieniam nicków, nie jestem szczeniakiem. Po czwarte: Jakbyś nie wiedział kupując bilet przez internet można kupić go taniej niż w kasie.
~asd2016-01-23 17:28:08 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Do ~JanuszJG: Coś ci się pomerdało, Janusz. Prawie wszystkie pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry jadą aż do Szklarskiej Poręby, a to jest prawie 4 godziny jazdy. Ten jeden pociąg 1 godzina i 50 minut to jest TLK, na który bilety są dużo droższe. Wszystkie inne pociągi jadą dłużej niż PKS. PKS jest bezkonkurencyjny pod względem czasu przejazdu, komfortu, ceny, częstotliwości połączeń i punktualności, Januszu - miłośniku kolei zaśmiecający wszystkie portale swoimi dziecinnymi komentarzami agitującymi na rzecz kolei. Pomyślałbym że ktoś ci za to płaci gdybym nie wiedział, że spora część mikolstwa to takie szczeniaki jak ty bez piątej klepki, muszące za wszelką cenę postawić na swoim.
~JanuszJG2016-01-23 10:09:33 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
@~Marek:
Jak widać dawno nie jechałeś pociągiem skoro piszesz, że nikt nie zaryzykuje tłuczenia się cztery godziny pociągiem. Obecnie jedzie się od 1 godziny i 50 minut do 2 godzin i 23 minut, a od marca 2016 r. pociąg będzie jechać jeszcze szybciej, gdyż jeszcze nie do końca został wyremontowany odcinek Jelenia Góra - Wrocław Główny.
PS. Poza tym dość dziwnie piszesz, bo raz jesteś za koleją, a za drugim razem za PKS'em.
~Marek2016-01-20 15:21:44 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
@~JanuszJG: Tak się składa, że jeżdżę pociągami często, więc wiem co piszę. Owszem, nowe też się zdarzają, ale: 1) nikt nie zaryzykuje tłuczenia się cztery godziny pociągiem z poprzedniej epoki, jak oferta PKS-u jest dużo bardziej konkurencyjna a komfort większy, 2) nawet nowe pociągi nie dorównują komfortem autobusom jeleniogórskiego PKS-u (patrz mój poprzedni post).
~JanuszJG2016-01-20 02:57:16 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
@~Marek:
Pisząc o tym, że na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny jeżdżą stare jednostki posiadasz stare i niesprawdzone informacje.
~Marek2016-01-19 15:00:56 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Mylisz się Janusz, nowe Impulsy należą na tej trasie do rzadkości. Więcej widuję starych jednostek które tylko z zewnątrz wyglądają ładniej a w środku ten sam szrot. Pod tym względem autobusy biją na głowę pociągi, PKS "Tour" Jelenia Góra na tej trasie puszcza wyłącznie wygodne wysokopokładowe autokary z WC, wi-fi, klimatyzacją, wygodnymi fotelami itd. Kolej jeszcze długo nie zbliży się do takiego poziomu, o ile w ogóle kiedykolwiek to nastąpi.
~Jan2016-01-18 23:09:47 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Autobus - szybko, tanio i komfortowo, zawsze miła obsługa i na ogół punktualnie. Pociągi nie dość że się spóźniają to jeszcze cuchnie w nich jak w gnojowniku, do kibla jak się wejdzie to wiecznie brudny i zaszczany. Fuj. PKS potrafił się zreformować i zadbać o klienta, kolej to wciąż jeden wielki syf bez gospodarza. Nie wiem skąd autor ma te dane,wystarczy pójść w niedziele po południu na dworzec i zobaczyć ile młodzieży dojeżdża autobusami do Wrocławia. A pociągi wożą tylko kolejarzy i menelstwo.
~asd2016-01-27 18:50:25 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Cena porównywalna z PKS-ami, a wiele kursów PKS ma tańsze bilety (20 zł, a nawet 10 zł za bilet do Wrocławia). Może pociągiem jechałeś, ale ogólnie o komunikacji masz mizerne pojęcie.
~emu2016-01-26 22:11:29 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Ojjj, to chyba dawno Janie pociagiem nie jechałeś.... A warto! Bo taniej, niż autobusem: KD 23,60 zł.
~@ Ja nie2016-01-22 17:01:43 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
A ty?
~Ja nie2016-01-21 20:20:45 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Kiedy ostatni raz jechałeś pociągiem?
~dojeżdżający2016-01-18 14:24:53 z adresu IP: (217.23.xxx.xxx)
W naszych warunkach autobus jest dużo pewniejszym środkiem transportu od kolei. Taka jest prawda, wbrew ujadaniu tzw. miłośników kolei (którzy sami zwykle nie korzystają z transportu, no może jeżdżą raz na tydzień tą samą trasą do swoich szkół i raz na pół roku wybiorą się na przejażdżkę jakimś pociągiem specjalnym, a ujadają zawsze jak stado psów, bo wydaje im się że pojedli wszystkie rozumy). Jak coś się zepsuje na torach albo jest jakiś wypadek to pociąg staje i dalej nie jedzie, autobus jest bardziej elastyczny i może ominąć korek albo wypadek. Tabor autobusowy zwykle jest bardziej zadbany niż kolejowy więc mniej się psuje, ponadto jak coś się popsuje to łatwiej podstawić drugi autokar niż pociąg. Koleje Dolnośląskie nagminnie się spóźniają, pociągi są odwoływane z byle powodu albo psują gdzieś po drodze. PKS Jelenia Góra natomiast jeździ niezawodnie, w ciągu kilku lat jeżdżenia prawie co tydzień do Wrocławia tylko raz zepsuł się autokar, a spóźnienia powyżej kilkunastu minut są dużą rzadkością (na kolei nawet pół godziny i więcej to bardzo częsta sprawa). Kiedy pociągi masowo padały z powodu opadów śniegu czy oblodzenia sieci trakcyjnej albo niskich temperatur PKS-y jeździły normalnie. O różnicach w komforcie nawet nie wspomnę - odchylanych foteli, podnóżków czy indywidualnych nawietrzników jeszcze długo nie doczekamy się w pociągach, nawet nowe Impulsy ich nie posiadają. Autobus ponadto zatrzymuje się w kilku miejscach po drodze więc można się wyspać, podczas gdy pociąg staje co kilka minut na stacjach i człowiek się budzi z powodu szarpania czy ruchu w pociągu. Tak więc z dwojga rzeczy wybieram zawsze PKS Jelenia Góra.
~Robert_JG2016-01-17 02:43:36 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Kolej tak samo już wcześniej wykończyła autobusy do Jakuszyc. I co teraz mamy? Zamiast tanich i szybkich PKS-ów wlekący się pociąg z przesiadką połączoną z 50-minutowym kiblowaniem na mrozie na stacji w Szklarskiej i drogimi biletami. Spróbujcie przy tym dojechać na rano do Jakuszyc, gdy przez większą część w roku pierwszy pociąg ze szklarskiej przyjeżdza tam dopiero koło południa. Dziekuję za taki interes, taka konkurencja sponsorowana z pieniędzy mieszkańców jest nieuczciwa i szkodzi samym mieszkańcom. Normalna konkurencja poprawia transport, ale to co mamy na dolnym Sląsku w wykonaniu Kolei dolnosląskiej to jest patologia i wykańczanie lokalnego transportu.
~narciarz2016-01-17 00:22:50 z adresu IP: (83.143.xxx.xxx)
Mieszkańcy wybierają PKS bo to jest lokalna firma dająca pracę lokalnej społeczności i dbająca o transport mieszkańców. Koleje Dolnośląskie to jest spółka z Wrocławia która ma w nosie potrzeby mieszkańców. Nie dość że oferują usługi na mizernym poziomie to jeszcze zdzierają z biletów jak mogą. Wystarczy porównać ceny biletów do Szklarskiej - PKS 6 zł, pociąg 10,40 zł. Do Lwówka już prawie całkiem zlikwidowali pociągi a wcześniej przez wiele miesięcy jeździł bus. Do Jakuszyc dopóki jeździł PKS nie było problemów z dojazdem, teraz zostały tylko KD i jazda zajmuje pół dnia bo trzeba czekać w Szklarskiej na przesiadkę prawie godzinę. Od wielu lat jeżdżę na biegówki do Jakuszyc i tak fatalnego a zarazem drogiego połączenia jakie jest teraz nie przypominam sobie od 20 lat a nawet więcej. Dopóki na kolei nie nauczą się że oni są dla pasażerów a nie na odwrót to pociągi zawsze będą świeciły pustką, bo to już nie komuna że ludzi są zdani na kolej. Prawie każdy ma własne auto a jak nie ma są na szczęście PKS-y. Do Jakuszyc definitywnie pożegnałem się z koleją jak kiedyś musiałem drałować godzinę na Polanę ze Szklarskiej bo okazało się, że pierwszy poranny pociąg nie jedzie tego dnia. Od teraz jeżdżę własnym autkiem, cała droga zajmuje mi pół godzinki a nie pół dnia.
~tamtam2016-01-17 22:38:05 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
@legniczanin: Pociągi stoją w Legnicy, ale jest zarządzana z Wrocławia.
~legniczanin2016-01-17 18:53:25 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
nie z Wrocławia tylko z Legnicy. jak na coś narzekamy to sprawdzamy fakty :)
~Bożena2016-01-16 23:46:34 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Wystarczy popatrzeć do rozkładu - autobusów prawie 30 na dobę, pociągów 9 par. Przy tym pociągi jeżdżą w większości puste, autobusy nie mogłyby pozwolić sobie na jazdą na pusto, bo nie mają dofinansowania z państwowego garnuszka. Komfort taki jak w autobusach jest dopiero w pociągach TLK, a tam bilet nie kosztuje 24 zł, tylko 40 zł. Autobus nie ma i jeszcze długo nie będzie miał konkurencji - taka jest prawda.
~lhdfv2016-01-16 23:26:30 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
W według rozkładu w poniedziałek 18.01 od 3:55 do 21:15 z JG do wroc jedzie bezpośrednio 13 pociągów. Nie sprawdzicie i piszecie. Mają dotacje bo muszą jakoś się wcisnąć na rynek. A po takim okresie dewastacji Polskich kolej i tej trasy jak myślicie, jak to ma ruszyć bez dotacji. Pks sprzedał dworzec w jg i w Wroc. Nawet dachu niema jak się wsiada do autobusu. A że kd kombinuje z połączeniami to inna sprawa.
~student2016-01-16 23:35:14 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Zapomniałeś dodać, że niektóre z tych pociągów kursują tylko w weekendy, inne natomiast tylko w dni robocze. Ja wolę, żeby dotacje szły na Pks bo bardziej dbają o pasażerów. Jeżdżę na tej trasie co weekend więc widzę różnicę. Każda złotówka przeznaczona na kolej to jest utrzymywanie bandy pasożytów. Pks dba o klienta, jakoś potrafił się zreformować, kupić komfortowy tabor itd., a na kolei to jak była komuna tak nadal jest.
~piter2016-01-16 22:48:38 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
17 par pociągów - niby jakim cudem jak pociągi do Jeleniej Góry jeżdżą co 2 godziny? chyba że dla autora artykułu doba ma 34 godziny a pociągi jeżdżą nawet w nocy. Oferta bez porównania w stosunku do PKS-ów które jeżdżą nawet co pół godziny. Jechałem jakieś 2 tygodnie temu pociągiem na tej trasie - podstawiono starego trupa, który już za Wałbrzychem miał ponad 20 minut opóźnienia przez co spóźniłem się na przesiadkę. NIGDY WIĘCEJ KOLEI !!!
~Jerzy2016-01-17 00:34:54 z adresu IP: (50.115.xxx.xxx)
Ej mikolstwo! Do łóżka i lulu. Wystarczająco robicie syfu na rozmaitych portalach, to jest dyskusja dla dorosłych ludzi a nie dla szczeniaków nie nauczonych merytorycznie dyskutować i przekrzykujących się odnośnie ilostanu zespołów trakcyjnych. Pasażera nie interesują takie pierdoły, interesuje tylko żeby szybko i wygodnie dojechać do celu, a pod tym względem nasza kolei to wciąż trzeci świat. Dziwne że nie padł tu jeszcze argument o busiarskim spisku albo śmierdzących busach - to przecież wasze ulubione "argumenty" w dyskusji. Swoją propagandę jaka kolei jest super uprawiajcie na mikolskich stronkach dla gimbazy, wszędzie indziej tylko robicie z siebie pośmiewisko i idiotów bez piątej klepki.
~adi2016-01-17 00:26:32 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
@ MKjanek32 - Tak pajacyku, kieruj się komentarzami na forach a daleko zajedziesz. Pasażera nie obchodzi czyją własnością są dane pociągi - ważne że jeżdżą. A jeżdżą na tej trasie - widziałem na własne oczy! Ty widać nie jeździsz pociągami, skoro całą swoją wiedze czerpiesz z for kolejowych. Typowy pryszczaty mikol z sianem zamiast mózgu.
~MKjanek322016-01-17 00:08:29 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
No więc gwarantuję, że nie. Tutaj można znaleźć wykaz wszystkich jednostek KD: www[kropka]forumkolejowe[kropka]pl/ilostan/formularz.php?nav=firmy i stary EN57 jest tylko jeden, zapewne taki, który ma być modernizowany (jak to było w pozostałych przypadkach z EN57 w KD) - a w dodatku jest on własnością Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych, tak samo jak reszta EN57 używanych u nas w regionie. Natomiast faktem jest, że dolnośląskie składy PR są malowane w takie same barwy, jak składy KD - co z pozoru może zmylić.
~ryś z klanu2016-01-16 23:55:37 z adresu IP: (5.254.xxx.xxx)
@MKjanek32: To masz nieaktualne informacje, bo parę dni temu jechałem do Wałbrzycha i jechał EN57. Podszkol się trochę z tematu i nie wypisuj bzdur, bo KD mają sporo EN57, w tym nawet stare i niezmodernizowane.
~MKjanek322016-01-16 23:49:31 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Tak więc informuję, że obecnie na linii 274 na odcinku Wrocław - Jelenia Góra starego EN57 nie da się fizycznie uświadczyć, a to z tego powodu, że wszystkie osobowe w tej relacji obsługują Koleje Dolnośląskie, które takiego taboru NIE posiadają. Jedyne EN57 posiadane przez KD, to 4 zmodernizowane jednostki EN57AL/EN57AKD.
~student2016-01-16 23:32:21 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Do "zda" vel "lhdfv": Dlatego zawsze wybieram PKS, bo jest pewniejszy. Co ma remont torów do taboru nie rozumiem, dla pasażera liczy się przede wszystkim komfort. Na ogół widzę na tej trasie stare EN57. Wolę już dopłacić parę złotych ale jechać w jako takim komforcie i bez spóźnień, ponadto w autobusie można się wyspać i nie trzeba czuwać całą drogę, żeby ci jakiś menel plecaka czy laptopa nie zajumał.
~zda2016-01-16 23:17:48 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Podaj nazwę tego trupa. Nie zapominaj że ta trasa jest ciągle modernizowana i jakieś opóźnienia niestety mogą wystąpić. Z kolei dolnośląski to głównie jeżdżą EZT 36WEa; 31WE36 i Zmodernizowany EN57.
~koleje2016-01-16 22:45:17 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Niema się co dziwić, Jak czas przejazdu pociągu się skrócił teraz jedzie (max 2g 20min) możliwe, że jak skończą wszystkie remonty to będzie jeszcze szybciej.
A poza tym pociągi maja nieporównywalne zalety w stosunku autobusów itp. tj:
1. Nie stoją w korkach przy wjeździe i wyjeździe do/z wroc.,
2. Nie stoją w korkach na A4,
3. Nie wleką się za powojnikami zakrętach (odcinek bolków - j.g.),
4. Mają więcej miejsca w środku,
5. W podczas opadów śniegu/ deszczu jadą tak samo szybko.
6. Światło świeci się przez całą podroż, można coś czytać.
7. Mają WC,
8. Nie buja tak jak w autobusie podczas jazdy,
9. Mają gniazda 230V ~ pod większością foteli,
10. Jest monitoring,
11. Mają ogrzewanie i klime.
12. Są ekologiczne (nie smrodzą).
Jakby koleje umiały się lepiej zareklamować i bardziej dostosować do użytkowników to miały by jeszcze więcej klientów.
Jak kolej naprawi to co przez tyle lat niszczało to o autobusach można będzie zapomnieć.
~świdniczanin2016-01-16 22:00:21 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie lubią w ten sposób wykańczać konkurencję. Obniżają ceny biletów o połowę (mogą sobie na to pozwolić - są przecież finansowane z pieniędzy podatników) i PKSy padają. Tak zrobili w Świdnicy i Dzierżoniowie. Potem im się coś odwidzi i wycofują się z trasy albo zostawiają ochłapy w postaci kilku połączeń na krzyż. I mieszkańcy zostają w czarnej d... bo nikt tak od razu nie uruchomi nowych połączeń. Każdy przewoźnik zna taki termin jak "wypracowanie kursów", polegające na tym, że trzeba jakiś czas pojeździć nie zarabiając na siebie, żeby ludzie przekonali się do połączeń. To co robią Koleje Dolnośląskie to jest niszczenie transportu w województwie, niech lepiej jako dotowany przewoźnik zajmą się transportem tam gdzie nikt nie chce jeździć, zamiast niszczyć to co w miarę dobrze funkcjonuje.
~ryś z klanu2016-01-16 23:57:39 z adresu IP: (5.254.xxx.xxx)
@MKjanek32: Ciebie chyba w domu nie dopuszczają do głosu, że tak zaśmiecasz wątki kolejowe pod różnymi nickami. Może warto oderwać d..ę od kompa i zobaczyć jak jest naprawdę zamiast żyć mikolskimi mitami na temat kolei.
~MKjanek322016-01-16 23:52:12 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
No ze stwierdzeniem "nikt nimi nie jeździ" lepiej uważać, a już zwłaszcza w niedzielę wieczorem...
~kamil2016-01-16 23:37:55 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Tyle że do pociągów dużo jeszcze dopłacają podatnicy, a PKS jeździ na własny rachunek. Pociągi są droższe i nikt nimi nie jeździ, a PKS-y które obsługują prawie cały ruch nie dostają żadnych dotacji.
~MKjanek322016-01-16 23:15:15 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Co w przypadku JG jest bzdurą, bo bilety na osobowy kosztują dokładnie tyle samo, ile za Przewozów Regionalnych :-)
~Janusz z Jeleniej2016-01-16 21:25:51 z adresu IP: (95.141.xxx.xxx)
Skąd informacja o likwidacji autobusów? Może autor zadałby sobie odrobinę trudu i sprawdził w rozkładach. W rozkładzie na stronie PKS Jelenia Góra żadnych autobusów do Wrocławia nie ubyło, a wręcz przybyło kilka kursów. Jest informacja o tylko jednym zlikwidowanym kursie - do Buska (ale to kurs dalekobieżny, od samego początku mało frekwencyjny). Jedynie padła Kry-Cha, ale to prywatny przewoźnik, może sobie robić co mu się podoba. Widać nie wytrzymała konkurencji z PKS-em. W pociągach jak jeżdżę to zawsze widuję garstkę ludzi. Mniejsza frekwencja nie wynika z przechodzenia pasażerów do kolei, tylko ogólnie z coraz mniejszej liczby studentów. Boom na studia już się skończył więc studentów jest coraz mniej, zwłaszcza w wyniku coraz bardziej mizernego poziomu studiów jaki oferują wrocławskie uczelnie (niestety tylko z nazwy). Studenci już się przekonali ile wart jest dyplom magistra zdobyty w Polsce, jak ktoś naprawdę chce studiować to wybiera uczelnie zachodnie, w tym uniwersytety w Zittau, Libercu, czy Goerlitz, do których z Jeleniej Góry jest przysłowiowy rzut kamieniem i gdzie coraz więcej miejscowej młodzieży jeździ studiować (na pewno ta zdolniejsza). A jazda pociągiem do Wrocławia jest opłacalna właśnie co najwyżej dla studentów, dla reszty taniej, szybciej i wygodniej jest wciąż autobusem.
~studentka jg2016-01-16 19:16:46 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
I to jest chore, pociągi są dotowane więc nic dziwnego że autobusy przegrywają konkurencję, mimo że pociągami na ogół nikt nie jeździ. Jest to nieuczciwa konkurencja. Osobiście zawsze jeżdżę do Wrocławia jeleniogórskim PKS-em, zawsze punktualnie, wysoki standard o którym kolej może sobie jeszcze długo pomarzyć. A pociągi zawsze się spóźniają i jeździ nimi głównie menelstwo. Wszyscy moi znajomi również jeżdżą na studia autobusami więc nie wiem skąd ta informacja.
~pasażer2016-01-16 23:42:56 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Do "xxxx" vel "zda" vel "lhdfv" vel "MKjanek32": O, już widzę że kolejowy troll dorwał się do artykułu. Wyobraź sobie pajacu, że pociągi widzę z okna i prawie każdy jedzie opóźniony, od kilku minut do pół godziny i nawet więcej. Autobus jak się spóźni 5 minut to już jest duże opóźnienie. Więc nie pisz gamoniu bzdur, jaka kultura takie i środki transportu. Rozłożyć się z buciorami, piwo na stolik, toboły na przeciwnym siedzeniu - to jest kultura przeciętnego pasażera kolei, którą normalni pasażerowie omijają szerokim łukiem. I jeszcze zaleje szczochami cały kibel, bo się nażłopie piwa.
~xxxx2016-01-16 23:00:09 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Punktualne hahaha, chyba te wieczorne i poranne, weź się przejedź raz pociągiem (najlepiej EZT 36WEa lub nowym 31WE. "jeździ nimi głównie menelstwo" to chyba o sobie piszesz albo o sowich kolegach.
~na pewno ?2016-01-16 15:28:04 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
17 par pociągów do Wrocławia na dobę to co godzinkę do dwóch w każdym kierunku. Na pewno ?
~kicior992016-01-16 14:15:57 z adresu IP: (94.118.xxx.xxx)
Bo ludzie chcą jeździć koleją - dajcie im tylko taką możliwość.
Zobacz także