Są zarzuty dla kobiety odpowiedzialnej za skandaliczną reklamę

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2015-11-30 14:04 | Zmodyfikowano: 2015-11-30 14:05
Są zarzuty dla kobiety odpowiedzialnej za skandaliczną reklamę - Reklama została wycofana przez firmę, ale z sieci nie zniknęła
Reklama została wycofana przez firmę, ale z sieci nie zniknęła

Są zarzuty dla kobiety odpowiedzialnej za skandaliczną reklamę wódki nawiązującej do tragedii Wydarzeń Lubińskich. W ub. roku w Internecie ukazało się archiwalne zdjęcie, na którym widać zastrzelonego przez zomowców mieszkańca Lubina z podpisem "Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią". Zdaniem prokuratury odpowiedzialna za reklamę w tym przypadku była 28-letnia Marta S. Usłyszała ona zarzut pomówienie jednej z osób widocznych na zdjęciu.

- Kobieta przyznała się do winy choć, jak zapewniła, nie działała świadomie - podkreśla Dariusz Nowak z Prokuratury Okręgowej w Legnicy:

- Podkreślała, że nie miała jakiejkolwiek wiedzy o wydarzeniu, które dokumentowało to zdjęcie. Tłumaczyła, że samą fotografię uznała za intrygującą wyłącznie z powodu specyficznego przenoszenia mężczyzny, a zupełnie nie są jej znane Wydarzenia Lubińskie - tłumaczył Dariusz Nowak.

Marcie S. grozi kara do roku więzienia oraz grzywna. Kobieta nie będzie ścigana przez prokuraturę za naruszenie praw autorskich do zdjęcia. W tym zakresie sprawę z powództwa cywilnego może skierować twórca fotografii Krzysztof Raczkowiak.

Czytaj też: Autor zdjęcia obrazującego Zbrodnię Lubińską w szoku

Na facebookowym profilu tej marki zamieszczono jego zdjęcie z 1982 roku. Ukazuje ono pięciu uczestników manifestacji w Lubinie biegnących ze śmiertelnie rannym Michałem Adamowiczem. Brał on udział w pokojowej demonstracji Solidarności 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie. Manifestację brutalnie stłumiła milicja, strzelając do demonstrantów z ostrej amunicji. Adamowicz został postrzelony w głowę. Na zdjęciu widać, jak inni uczestnicy zdarzenia niosą go i biegną po pomoc. Niestety mężczyzna zmarł w szpitalu 5 września. Osierocił dwoje dzieci.

Zdjęcie z podpisem zostało zdjęte z profilu a marka przepraszała za całą sytuację:

"W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy. Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. Zespół Extra Żytniej"


Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kopek wykopek2016-08-24 09:31:31 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Żytnia to i tak od dawna jest g ..no , a .nie wódka- rodem z PRL-u a może sprywatyzowanych komuchów lub zomowców ?......
~kuba2015-12-01 10:52:21 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Nigdy nie kupię" extra żytniej"
~spike2015-11-30 15:23:25 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
firma tez powinna byc odpowiedzialna jesli pracownica byla na etacie. No coz "extra zytnia" nie powinna byc dozwolona przed podejmowaniem decyzji
~słuchacz2015-11-30 15:13:48 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Jaką funkcję pełni ta pani i w której firmie pracuje? Bo mam wrażenie że odpowiedzialność została zepchnięta na szeregowego pracownika a bogaci prezesi i dyrektorzy którzy akceptowali reklamę wykpili się.
~Ola2015-11-30 14:50:38 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Hmmm, to jak to jest, przed prawem odpowiada tylko ta pani, a nie koncern, firma, która zleciła reklamę?
~mors2015-11-30 14:35:58 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Wstrząsające!